iTunes hjælp med rod i systemet
Fra : thohei

Dato : 06-08-05 17:49

Jeg har mine iTunes numre på en exter hd da det jo fylder det skidt.
Desværre har iTunes ikke altid være stillet til den rigtige mappe ved
import af cd'er og der er nu to ret store mapper med musik inde i den
rigtige musikmappe. Jeg har kylet dem derind fordi jeg så troede at
iTunes kunne læse dem. Det kan den ikke. Og fordi iTunes arkiverer
som den gør kan jeg jo heller ikke hælde indholdet ind i den rigtige
iTunes mappe fordi mappenavnet som oftest vil eksistere (der er
allerede numre med en given artist).
Øvelsen er altså igen at skabe een mappe hvor al musikken ligger.
iTunes har en consolidate funktion - er det den man skal bruge, eller
er det noget andet og i givet fald, hvad gør jeg.
Tak for al hjælp.
Thomas

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 07-08-05 06:35

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> iTunes har en consolidate funktion - er det den man skal bruge, eller
> er det noget andet og i givet fald, hvad gør jeg.

Åh nej. Det er også et problem der er set her; altså Itunes og extern
harddisk! Desværre "glemmer" itunes somme tider at ligge filerne ud på
harddisken og smider dem i stedet lokalt på min harddisk og så har vi
det problem som du beskriver.

For at udrede det har jeg manuelt fået sat min externe harddisk op som
den mappe hvor filerne skal ligge og derefter manuelt fjernet de sange
fra itunes programmet som lå lokalt. Herefter har jeg importeret dem
igen. Det er pissebesværligt og desværre ser det ud til at itunes ikke
helt har styr over det med mapper... Derfor holder jeg nu et meget
vågent øje med hvor den smider mine filer.

Hvis det er en hel masse vi snakker om kan du sikkert gøre brug af
consolidate funktionen, når itunes er sat op til at importere og selv
organisere alt.

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand

Fra : thohei

Dato : 07-08-05 15:08

Ja, det er grimt. Og hvis jeg gør som du beskriver er der yderligere
det problem at de ny-importerede numre vil optræde to gange i iTunes
idet de allerede er registrerede, men ikke kan spille. Så skal man
yderligere genfinde numrene og slette den version iTunes ikke kan
lokalisere.
Håber der er nogen der kan hjælpe. Har nogen prøvet consolidate -
hvad gør den funktion - er det noget for mig?

Fra : vk

Dato : 09-08-05 12:48

"thohei" <heinesen@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du har alle/mange af numrene 2 gange i Itunes.
Halvdelen eksisterer ikke andre steder end i Itunes fordi de er flyttet til
en anden placering.

Flg. er en løsning til windows.
Højreklik på kolonneoverskriften vælg at få vist feltet bpm.
Vælg alle sange i Itunes (vistnok ctrl+a)
højreklik og få vist info.
marker feltet bpm i info og skriv "99".
tryk ok.
nu får alle de numre, der findes på disken, tilføjet 99 i bpm.
De numre der ikke findes på disken forbliver blanke i bpm.
Dobbeltklik på bpm feltet for at sortere.
Vælg alle numre, der er blanke i bpm.
slet dem fra listen.

nu har du en liste over numre der kan findes.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-08-05 17:37

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:
> Øvelsen er altså igen at skabe een mappe hvor al musikken ligger.

Sluk iTunes.

Flyt din "iTunes Music" mappe ud på skrivebordet.
Den ligger i brugernavn/music/itunes/

Slet arkivet "iTunes Library" i mappen iTunes.

Tænd iTunes og indstil din ønske musikmappe.
Standard er brugernavn/music/itunes

Træk mappen "iTunes Music" op på iTunes Bibilotek.
Gør det samme med den anden mappe med musik.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : thohei

Dato : 08-08-05 15:55

Tak for forslag.
Det svarer vel til at importere hele biblioteket en gang til - det
kommer nok til at tage lidt tid, men hvis det er den eneste måde....Er
i øvrigt ikke sikker på at harddisken kan rumme alle sangene to
gange, eller kan iTunes slette den oprindelige fil samtidig med den
flytter dem?
Det betyder vel også at alle playlister bliver slettet?
Thomas

Fra : thohei

Dato : 09-08-05 18:07

Den var snu. Det tager godt nok også meget lang tid for iT at ændrer
bpm'erne, men det er selvfølgelig en sikker metode.
Tak.
Thomas