Firewire hub uden strøm?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-08-05 07:57

Hej

Jeg har en lækker USB hub fra Kensington uden strømforsyning.
Nu har jeg købt en firewire hub, og blev lidt nedslået da jeg så at der
skulle strøm til

Er det muligt at få en FW hub uden strømbehov? Enhederne som skal
tilsluttes har egen strømforsyning (eksterne harddiske)
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-08-05 09:51

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at få en FW hub uden strømbehov? Enhederne som skal
> tilsluttes har egen strømforsyning (eksterne harddiske)

Normalt er der da 2 FW stik på eksterne harddiske, så du kan forbinde
dem i serie.

Det er ikke hurtigere med en hub, båndbredden er delt alligevel.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-08-05 13:22

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Normalt er der da 2 FW stik på eksterne harddiske, så du kan forbinde
> dem i serie.
>
> Det er ikke hurtigere med en hub, båndbredden er delt alligevel.

Aha! Så vil jeg da få byttet min hub, som jeg heldigvis ikke har taget i
brug.
Tak for et dejligt lednings/dimse besparende svar!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Erik Richard

Dato : 06-08-05 16:04

Hej Lone

Lone Schmidt wrote:
> Jeg har en lækker USB hub fra Kensington uden strømforsyning.
> Nu har jeg købt en firewire hub, og blev lidt nedslået da jeg så at der
> skulle strøm til

Ja, den Kensington hub er noget af det bedste på markedet!

> Er det muligt at få en FW hub uden strømbehov? Enhederne som skal
> tilsluttes har egen strømforsyning (eksterne harddiske)

Det har jeg aldrig set, men kan. Desuden bruges der en noget højere
spænding og strømstyrke i et FW kabel, så det er nødvendig med en
kraftigere forsyning til en hub....

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-05 16:33

> [...]

> Er det muligt at få en FW hub uden strømbehov? Enhederne som skal
> tilsluttes har egen strømforsyning (eksterne harddiske)

Som firewire er konstrueret vil det ikke give nogen mening med en
strømforsyningløs "hub" (derfor hedder der iøvrigt en repeater og ikke
en hub)

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-08-05 10:09

> Som firewire er konstrueret vil det ikke give nogen mening med en
> strømforsyningløs "hub" (derfor hedder der iøvrigt en repeater og ikke
> en hub)

Tak for Jeres svar, selvom det ikke lige var dét jeg gerne ville høre!

Men når jeg nu ved, at jeg kan serieforbinde harddiskene, så vil jeg
bytte min FW repeater, og købe en Mighty Mouse istedet

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-05 10:19

> Tak for Jeres svar, selvom det ikke lige var dét jeg gerne ville høre!
>

> Men når jeg nu ved, at jeg kan serieforbinde harddiskene, så vil jeg
> bytte min FW repeater, og købe en Mighty Mouse istedet

husk når du serieforminder må du KUN have én enhed på kæden der
størmforsynes af mac'en (eks din eyeTV, EyeTV + iSight er en dårlig ide)
)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-08-05 15:59

> husk når du serieforminder må du KUN have én enhed på kæden der
> størmforsynes af mac'en (eks din eyeTV, EyeTV + iSight er en dårlig ide)
> )

Tak for advarslen, som virker ganske logisk på mig, derfor er eye TV
placeret i sin egen FW port, og de 2 harddiske skal så serieborbindes
til den anden FW port
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge