Rosmarin
Fra : Padmé Amidala

Dato : 03-09-05 20:09

Hej gruppe.
Jeg har rosmarin i haven, som jeg gerne vil tørre. Men jeg kan ikke helt
gennemskue om jeg bare skal lægge det på køkkenbordet indtil det tørrer,
eller om det skal tørres i ovnen, eller?
Er der nogen herinde der kan hjælpe?

MVH
Padmé

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-09-05 20:13

Padmé Amidala <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Jeg har rosmarin i haven, som jeg gerne vil tørre. Men jeg kan ikke helt
> gennemskue om jeg bare skal lægge det på køkkenbordet indtil det tørrer,
> eller om det skal tørres i ovnen, eller?

Bare hæng det op et eller andet relativt tørt sted, så klarer det helt
sig selv.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-09-05 20:35

Du kan enten hænge det op et tørt sted (fx. i fyrrummet) eller du kan tørre
det forsigtigt i ovnen. Jeg synes det bliver bedst når det tørrer langsomt.
Endelig kan du også lægge det i en skål eller glas med groft salt. Så
trækker væden ud i saltet og giver det dejligste rosmarinsalt

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jette

Dato : 10-09-05 07:37

Man behøver ikke tørre det. Min busk i haven står hele året og så kan man
bare tage noget friskt, når man skal bruge det. Men jeg vil da prøve at
lave det der rosmarin-salt. Hilsen Jette

"Padmé Amidala" <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse