Sort pasta
Fra : Mia Coordt

Dato : 29-08-05 15:43

Hejsa Gruppe

Jeg håber at I kan komme med kreative og Lækre!! forslag til sort pasta.

Jeg har købt 500g sort pasta (blæksprutte farve) og gider ikke lave
bolognese eller flødesovs, det må gerne være ud over det sædvanlige.

Evt. opskrifter med rejer/hummerhaler??

Mvh
Mia

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-08-05 15:50

On Mon, 29 Aug 2005 16:43:23 +0200
"Mia Coordt" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> wrote:

> Hejsa Gruppe
>
> Jeg h_ber at I kan komme med kreative og L_kre!! forslag til sort
> pasta.
>
> Jeg har k_bt 500g sort pasta (bl_ksprutte farve) og gider ikke lave
> bolognese eller fl_desovs, det m_ gerne v_re ud over det s_dvanlige.
>
> Evt. opskrifter med rejer/hummerhaler??

Vi har lavet kold pastasalat med dem i et par gange. sådan en med lidt
gode "salater" som babyspinat, rødbedeblade eller mitzuna samt diverse
andre farverige lækkerier (f.eks. radisser).
Den sorte pasta giver et godt farveaspekt i en sådan salat og er man
lidt kreativ med farvevalget kan man få en virkelig flot salat.
Heri kan du fint putte hummerhaler/rejer.

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-08-05 17:59

Mia Coordt wrote:
> Jeg håber at I kan komme med kreative og Lækre!! forslag til sort pasta.
> Jeg har købt 500g sort pasta (blæksprutte farve) og gider ikke lave
> bolognese eller flødesovs, det må gerne være ud over det sædvanlige.

Hvad med røget laks i mindre flager (og fløde)?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Charlotte

Dato : 30-08-05 13:43

> Evt. opskrifter med rejer/hummerhaler??

Prøv med tun .. kan en lækker og lynhurtig ret:

Hak en håndfuld kapers groft
Riv skallen på en citron fint (usprøjtet naturligvis)
Åbn en dåse tun
Find din bedste olivenolie frem

Svits kapers i olie i en gryde i 2-3 min, tilsæt citronskal og tun. Pres
citronsaften ned i gryden. Tilsæt en god sjat olie. Rør rundt til tunen er
helt findelt og det hele er varmt. Krydr med sort peber og bland i pastaen.
Friskrevet parmesan på.

Tager ingen tid og smager fremragende.

Charlotte :)

Fra : ellisa

Dato : 30-08-05 18:54

"Charlotte" <no@mails.please> skrev i en meddelelse

> [...]
> citronsaften ned i gryden. Tilsæt en god sjat olie. Rør rundt til tunen er
> helt findelt og det hele er varmt. Krydr med sort peber og bland i

Jeg tænker bare.... Hvordan smager den sorte pasta egentlig? (alene, altså)
Jeg har tit haft lyst til at prøve, men får nogle forestillinger om smagen
af harsk sild eller det der er værre....

/ellisa

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-08-05 19:53

On Tue, 30 Aug 2005 19:53:57 +0200
"ellisa" <virker@ikke> wrote:
> Jeg t_nker bare.... Hvordan smager den sorte pasta egentlig? (alene,
> alts_) Jeg har tit haft lyst til at pr_ve, men f_r nogle
> forestillinger om smagen af harsk sild eller det der er v_rre....

ca. lige som den almindelige pasta. Det er vist kun for estitikken at
det er farvet.

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-08-05 20:51

On Tue, 30 Aug 2005 21:26:21 +0200
"ellisa" <virker@ikke> wrote:
> Ok, tak.
> S_ kan det godt v_re at jeg t_r pr_ve..... Sp_rgsm_let er s_ bare, om
> man kan abstrahere fra kul_ren *GG*
> Men flot ser det ihvertfald ud.

Minder mig om dengang de i et tv program lavede pommes frites af blå
kartofler og så solgte dem til det halve af de normalt farvede pommes.
Folk gav sgu altid den dyre pris fordi de ikke kunne finde på at spise
de blå. Smagsmæssigt var der ingen forskel.