Expressokande - 6 kopper - kan man nøjes m~
Fra : Spangkuk

Dato : 28-08-05 18:10

Jeg er newbie i Expresso - kan man nøjes med at lave eks. 2
kopper expresso på denne type kande, eller skal den fyldes op?

http://www.heroldas.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=4649

Spang

Fra : Max

Dato : 28-08-05 18:39

Hej Spang

> Jeg er newbie i Expresso - kan man nøjes med at lave eks. 2
> kopper expresso på denne type kande, eller skal den fyldes op?

Det kan man sikkert nok, men jeg ville nu købe en lille udgave
til 2 kopper og bruge den, den koster jo kun 68 kr.

Mvh Max

Fra : Spangkuk

Dato : 28-08-05 18:49

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i

> Det kan man sikkert nok, men jeg ville nu købe en lille udgave
> til 2 kopper og bruge den, den koster jo kun 68 kr.

Hej Max...

Hvor har du set 2-kopperen til 68 kr. ?

Spang

Fra : Max

Dato : 28-08-05 19:40

Hej Spang

> Hvor har du set 2-kopperen til 68 kr. ?

Spekulere som en gal lige nu, så den i en kasse
sammen med 250 g Lavazza kaffe til en samlet
pris på 98 kr. og så regnede jeg lidt baglæns.

Jeg tror måske det var i ZAPP, men jeg er ikke
sikker.

Forøvrigt syntes jeg ofte jeg ser den slags kander
på loppe og kræmmermarkeder til små penge.

Mvh Max

Fra : Spangkuk

Dato : 28-08-05 20:06

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Forøvrigt syntes jeg ofte jeg ser den slags kander
> på loppe og kræmmermarkeder til små penge.

Pudsigt, jeg selv mente at ha' set dem der, men efter
en weekend på det lokale kræmmermarked kan jeg
hermed konstatere, at de er "ikke eksisterende" der.

Spang

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-08-05 18:35

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg er newbie i Expresso - kan man nøjes med at lave eks. 2
> kopper expresso på denne type kande, eller skal den fyldes op?
>
> http://www.heroldas.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=4649

Du skal tænke på at der er et "fast" filter inden i kanden - altså en
kavitet af en bestemt størrelse du skal påfylde med malet kaffe. Denne skal
være helt fyldt for at kanden virker og størrelsen er jo ganske givet
afstemt efter antallet af kopper i kanden. Så du kommer til at smide malet
kaffe i til 6 kopper uagtet hvor meget vand du påtænker at sende igennem
den.
Om man kan anskaffe og tage en "2-koppers tragt" og sætte i 6 koppers kanden
er en idé jeg har gået og funderet lidt over. Men jeg er ikke kommet videre
med det da jeg for tiden leger med min Mukka som du kan læse andetsteds at
vi er en håndfuld der er helt pjattede med.

Fra : Spangkuk

Dato : 28-08-05 18:48

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev

> [...]
> kaffe i til 6 kopper uagtet hvor meget vand du påtænker at sende igennem

Tænkte det nok. Logikken fortalte mig, at trykket nok ville
blive for lavt, og udnyttelsen af bønnerne ville gå tabt.

> Om man kan anskaffe og tage en "2-koppers tragt" og sætte i 6 koppers
> kanden
> er en idé jeg har gået og funderet lidt over.

Det var en mulighed, men så skal man "lige finde" en 2-koppers-
tragt uden kande, i den rigtige diameter, "et eller andet sted".

Ergo - jeg køber en 3-koppers og i stedet.

> Men jeg er ikke kommet videre
> med det da jeg for tiden leger med min Mukka som du kan læse andetsteds at
> vi er en håndfuld der er helt pjattede med.

Fortæl, fortæl !

Spang

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-08-05 18:58

> [...]
>
> Det var en mulighed, men så skal man "lige finde" en 2-koppers-
> tragt uden kande, i den rigtige diameter, "et eller andet sted".

Ja - men mange af fabrikanterne tilbyder "reserve-dele" i deres sortiment.
Som sagt er jeg ikke kommet videre med det.

> Ergo - jeg køber en 3-koppers og i stedet.

> Fortæl, fortæl !

Jamen tråden burde være at finde længere tilbage. Men kort sagt har firmaet
Bialetti en model af navnet Mukka der har indbygget en særlig dyse til
dampen der tillader at lave cappucino og café latte alt efter hvorledes den
indstilles. Uden mælk får du bare espresso.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-08-05 19:03

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> Fortæl, fortæl !

http://www.bialetti.it/it/catalogue/scheda.asp?id_cat=69&pag=1 (jeg har den
i "normal" farve)

Fra : Spangkuk

Dato : 28-08-05 19:28

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev

> http://www.bialetti.it/it/catalogue/scheda.asp?id_cat=69&pag=1 (jeg har
> den
> i "normal" farve)

700 kroner !!!!!

Du kan fanme tro nej, jeg er ikke en studerende på café-penge.

Skal sgu selv betale for den

Jeg holder mig til expressokanden til 68 kroner.

Spang

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-08-05 19:58

> [...]
>
> Skal sgu selv betale for den
>
> Jeg holder mig til expressokanden til 68 kroner.

Hvor står der den koster 700 kr?

Fra : Spangkuk

Dato : 28-08-05 20:08

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i

> Hvor står der den koster 700 kr?

CTRL+B mukka.:

http://www.risteriet.dk/products.php

Spang

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-08-05 22:50

> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i

> CTRL+B mukka.:
>
> http://www.risteriet.dk/products.php

Det er jo frit for at købe varerne hvor man finder dem billigst. Jeg har
købt den direkte fra italien ligesom andre her i gruppen. Jeg tror min pris
var hvad der svarede til 350 kr - det var inklusive den besparelse (porto)
pr kande der lå i at jeg skulle have en magen til i gave til min mor.
Efter først at have en normal kande er jeg glad ved osse at have denne - og
det er osse finansieret på en SU