Maling af gammel reol
Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 21:42

Hej

Jeg har fået et par gamle reoler som jeg vil pudse og male.

Mit spørgsmål er så: skal jeg bruge pensel eller rulle for at opnå bedst
resultat. Jeg har købt en træ/metal maling i Bilka (100 kr. for 3/4 liter så
kvaliteten er nok ikke noget at skrive hjem om)

Mvh.
Martin

mjl snabela mjl dot dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-05 00:16

Martin Jakob Larsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har fået et par gamle reoler som jeg vil pudse og male.
>
> Mit spørgsmål er så: skal jeg bruge pensel eller rulle for at opnå
> bedst resultat.

Det pæneste resultat opnår du sikkert med en lille rulle, 20×100mm.

> Jeg har købt en træ/metal maling i Bilka (100 kr. for
> 3/4 liter så kvaliteten er nok ikke noget at skrive hjem om)

Til den pris burde du kunne få en ordentlig maling.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-08-05 02:32

Du skal bruge en halv eller hel-blank oliemaling, hvis du skal have en
ordentlig og nogenlunde slidstærk overflade på den... (og til 100 kr for 3/4
liter burde den være ok). Brug pensel til alle hjørner og en billig
skumgummirulle til resten. Du kan også bruge pensel til det hele, men så vil
du kunne ane penselstrøgene i overfladen og det vil tage længere tid...

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 21:11

Den spand jeg har købt i Bilka er godtnok vandbaseret,
jeg troede ikke man brugte olie-baseret mere?

Mvh.
Martin