cementgulv i værkstedet
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-08-05 09:37

Hej

På mit nye gods er jeg ved at indrette et stort dejligt værksted. Der er
god plads, 5,5 x 6,5 meter ca.

Gulvet er støbt af cement og er absolut ikke i vatter. Det er vel i
hvert fald 10 cm højere omkring midten end ude i den ene side. Og der er
et afløb et sted i rummet, men langt fra hele gulvet falder ned mod
dette afløb.

Alt dette gør mig sådan set ikke noget, den slags kan jeg fint leve med.
Men hele gulvet er meget ruflet i overfladen, meget ujævnt. Det gør at
det er svært at feje rent.
Kan jeg gøre et eller andet så overfladen bliver nemmere af feje, men
uden at jeg skal til at rette hele gulvet op?

Fra : Morten

Dato : 27-08-05 11:09

Hej.

Vi har fået en epoxy-top lagt på vores garagegulv.
Det koster godt nok ca. 200 kr./kvm. men til gengæld så kan alt tørres op
med en klud og f.x. olie trænger ikke ned i det.
Evt.:
http://www.fosroc.com/menuContentDisplay.aspx?set=one&Menu_ID=3&ExpandItem=296&Item_Id=296

Alternativt kan du lægge et tyndt lag cementbaseret slidlag ovenpå - f.x.
http://www.fosroc.com/menuContentDisplay.aspx?set=one&Menu_ID=3&ExpandItem=300&Item_Id=300 -
og så Renderoc HD535 - og så kan du også rette lidt op på gulvet når du nu
er igang.

Jeg ved ikke om man kan købe direkte - men du kan da kontakte dem.

MVH

Morten.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-08-05 12:14

On Sat, 27 Aug 2005 12:08:36 +0200, "Morten"
<tungmetal32@remove.Remove.yahoo.dk> wrote:

>Vi har fået en epoxy-top lagt på vores garagegulv.
>Det koster godt nok ca. 200 kr./kvm. men til gengæld så kan alt tørres op
>med en klud og f.x. olie trænger ikke ned i det.

Det nøjes jeg med at drømme om
Jeg er ikke hysterisk med at få alt tørret op og med at have et totalt
rent gulv. Det måtte bare godt være nemmere at feje.

Rummet skal i øvrigt bruges til både værksted, opbevaring af
havemaskiner og -redskaber osv. Der vil uden tvivl komme en del jord og
skidt derind.

> [...]
>er igang.
>
>Jeg ved ikke om man kan købe direkte - men du kan da kontakte dem.

Det lyder også tillokkende - men også lidt dyrt ....

Ja, jeg ved egentlig ikke hvad jeg havde forestillet mig, nok bare håbet
på noget rimelig nemt/hurtigt/billigt som jeg kunne gøre her og nu. Det
vil jo trods alt være nemmere at få gjort inden jeg begynder at flytte
mine ting ind i værkstedet.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-08-05 22:02

Slib det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ih

Dato : 28-08-05 06:27

Hej Mads
Såfremt betonen på gulvet er af tilstrækkelig god kvalitet og der ikke er
alt for mange og store stten der stikker op fra betonen, er jeg enig med
Preben i, at en slibning sikkert er den bedste løsning til relativt billige
penge. Du skal dog være obs på, at forsk. firmaer anv. forsk.
afregningsgrundlag samt at nogle har en slags forsikring med i lejegebyret,
hvis sliberondellen ødelægges. Ellers er det mest normale en afregning pr.
mm slid på rondellen. Det er lang tid siden jeg har gjort i den slags
maskineri, men du skal nok forvente en pris på 4000 kr, men det kan du jo
selv spørge på.

mvh
hjemmegartneren fra Aalb

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-08-05 09:43

On Sun, 28 Aug 2005 07:26:58 +0200, "Ih" <habit@mail.dk> wrote:

> [...]
>Preben i, at en slibning sikkert er den bedste løsning til relativt billige
>penge. Du skal dog være obs på, at forsk. firmaer anv. forsk.

Gulvet virker meget solidt, men det er ret ujævnt nogle steder. Og der
er store sten som titter frem her og der, så jeg tror ikke en slibning
kan gøre det.

> [...]
>mm slid på rondellen. Det er lang tid siden jeg har gjort i den slags
>maskineri, men du skal nok forvente en pris på 4000 kr, men det kan du jo

Det er nu også langt mere end jeg har råd til pt.

Fra : Calle.

Dato : 27-08-05 11:05

Mads Lie Jensen wrote:
> [...]
> Kan jeg gøre et eller andet så overfladen bliver nemmere af feje, men
> uden at jeg skal til at rette hele gulvet op?

Få laget et lage epoxy på.
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 27-08-05 11:07

Calle. wrote:

> Få laget et lage epoxy på.

Prøver lige igen, da min "e" tast lavede numre med mig pga en brødkærne

Få lagt et lag epoxy på.
--
Calle.

Fra : TG4600

Dato : 28-08-05 11:02

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> [...]
> Kan jeg gøre et eller andet så overfladen bliver nemmere af feje, men
> uden at jeg skal til at rette hele gulvet op?

Hvis gulvet kan rengøres nu, er det måske muligt at lægge et nyt slidlag på,
det koster ikke en formue, men du skal selvfølgelig være sikker på at gulvet
er så rent at det nye slidlag, kan binde. Jeg har ikke selv den store
erfaring, men tal med en der ved noget om det

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-05 21:08

"TG4600" <no@where.dk> skrev
> [...]
> er så rent at det nye slidlag, kan binde. Jeg har ikke selv den store
> erfaring, men tal med en der ved noget om det

Brug et primer-middel og læg en vis tykkelse på, nok ca. 3 cm. Hvis gulvet
var(er) pænt vandret, kunne du bruge selvnivellerende beton.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen