Havd er jeres opskrift...... Hvordan gør i~
Fra : MuLLe

Dato : 26-08-05 18:18

Hej NG.

Jeg har altid fået ros for min havregrød, ja den er go' nok.
Derfor vil jeg gerne spøger jer, hvordan laver i jeres?
Kunne godt tænke mig, at høre det fra så mange så muligt..
Så kom lidt frisk, smid din opskrift på havregrød

MvH MuLLe

Fra : MuLLe

Dato : 26-08-05 18:22

Glemte det helt, i må også meget gerne skrive hvor lang tid i er om at lave
det.

MvH MuLLe

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 18:51

Hmm......kæresten laver det til mig en gang i mellem.....noget med en
tredjedel vand, to tredjedele gryn, en skefuld honning og rosiner efter
smag. 1,5 minut i microen og det er klar.....

Fra : MuLLe

Dato : 26-08-05 19:17

"Ivan wrote ...
> Hmm......kæresten laver det til mig en gang i mellem.....noget med en
> tredjedel vand, to tredjedele gryn, en skefuld honning og rosiner efter
> smag. 1,5 minut i microen og det er klar.....

Okay i microen, hvordan smager det? i forhold til andet du har smagt.

MvH MuLLe

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 20:21

> Okay i microen, hvordan smager det? i forhold til andet du har smagt.

ingen forskel....bare hurtigere....

glemte lige en anelse salt

Fra : Nette

Dato : 28-08-05 22:49

"Ivan [7100]" skrev

> ingen forskel....bare hurtigere....

Hmm, jeg har prøvet det, men synes ikke det er spor hurtigere at skulle
åbne ovnlågen et par gange for at trække tallerkenen ud og rører i den
fremfor at røre i gryden der står lige ved siden af på kogepladen.

Nette

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 26-08-05 19:43

MuLLe skrev:

> Jeg har altid fået ros for min havregrød, ja den er go' nok.
> Derfor vil jeg gerne spøger jer, hvordan laver i jeres?

Her er min måde at lave havregrød på:

   1 dl havregryn
   2 dl vand
   2 tsk. hørfrø
   2 spsk. rosiner
   ganske lidt salt

Blandingen står og trækker i nogle timer, så den får den fine
lidt nøddeagtige smag. Sådan en havregrød har jeg spist hver morgen
i mange år - og kunne ikke undvære det.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Nette

Dato : 27-08-05 11:26

"MuLLe" skrev

> [...]
> Kunne godt tænke mig, at høre det fra så mange så muligt..
> Så kom lidt frisk, smid din opskrift på havregrød

He!

1 dl. vand
1 dl. mælk
1 dl. gryn
lidt salt, koges op et par minutter

Kan tilsættes bananmos, smør, marmelade el. rosiner og drysses med. sukker
el. kanelsukker.

Nogle gange overhældes den med mælk ved servering.

Bruger jeg andre kornsorter i, er det multigrød, ikke havregrød.

Nette

Fra : Tina

Dato : 28-08-05 08:53

> [...]
> Kunne godt tænke mig, at høre det fra så mange så muligt..
> Så kom lidt frisk, smid din opskrift på havregrød

Øh en del havregryn til 2 dele vand .... på komfuret og koges til det er
tykt.

ganske simpelt*LOL*

Fra : MuLLe

Dato : 03-09-05 13:52

Tak for jeres opskrifter..... Der kom ikke så mange som jeg håbede på...

Nå men så kan jeg jo skrive, hvordan jeg laver den....

Jeg starter med at lave en go' tyk havregryn, med ren mælk.
Dette varmer jeg op, til det er rigtigt tykt.
Dernæst hælder jeg vand i, til det er tyndt.
Så varmer jeg det op igen, endtil det er tykt igen.

Dette bliver jeg ved med, endtil grøden har den rette konsistens.
Vandet gør at grøden ikke bliver slimet at spise.
Her i putter jeg lidt sukker og lidt vanillesukker.
Og en lille teske salt, det må IKKE være ret meget.

Serveres med en lille klat smør, og lidt sukker.
Mine børn bruger kanelsukker, og de elsker mit grød.

Hele retten tager mellem ½ time og 45 minutter.

Det var lidt sjovt at se den store forskel, der er på hvordan folk laver
det.

MvH MuLLe

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 21-10-05 16:18

> [...]
>Kunne godt tænke mig, at høre det fra så mange så muligt..
>Så kom lidt frisk, smid din opskrift på havregrød

Jeg bruger en kop havregryn og to kopper vand og lidt salt.
Op i gryden, komfuret tændes på 3, rører rundt indtil det har
kogt i et par minut.

op i en tallerken, med en smørklat i midten og rørsukker drysses
over.

Sidder og tænker på hvordan du mon selv laver din havregrød?

--
Jeanette

Fra : Nicole

Dato : 21-10-05 20:04

Jeanette Thorup (slet FQIN5) wrote:
> [...]

Havregrød... Hmm...
1 kop havregryn, 1 kop vand og 1 kop mælk... Koges sammen til en grød,
uden at brænde på

Op på en tallerken og nydes så med sukker på