Stedsegrøn langs hus?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 25-08-05 12:37

Vi overvejer at lave en slags stedsegræn "hæk" langs vore facade, der ligger
helt ud til fortov (pt. er der en bremme på ca. 50-70 cm blot med
strandsten - og padderokker). Jeg forestiller mig noget, der kan klippes og
formes og ikke bliver højere end ca. 50 cm max, men som efterhånden vil
lukke helt tæt.
Jeg har bl.a. kigget lidt på forsk. krybende/lave enebær, men de steder, jeg
har kigget, bliver det alligevel dyrt til en ca. 15 m lang beplantning.
Er der ikke nogen, der har nogle gode ideer, planteforslag eller måske en
helt anden ide til at gøre denne bremme interessant at se på året rundt
(samt let at holde)?

På forhånd tak

Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-08-05 16:19

On Thu, 25 Aug 2005 13:37:06 +0200, "Mette Svangren Guttesen"
<svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Er der ikke nogen, der har nogle gode ideer, planteforslag eller måske en
>helt anden ide til at gøre denne bremme interessant at se på året rundt

Når det ikke skal være mere end 50 cm højt, så er buksbom oplagt at
bruge. Også taks vil være god. De kan begge skaffes til billigere penge
end enebær kan, vil jeg skyde på.