Smoothies?
Fra : Donna

Dato : 22-08-05 18:41

Hej!

Er der nogen der har gode opskrifter på smoothies eller lignende drikke med
frugt og andet?

På forhånd tak! Donna.

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-08-05 19:13

On Mon, 22 Aug 2005 19:41:02 +0200
"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> wrote:

> Hej!
>
> Er der nogen der har gode opskrifter p_ smoothies eller lignende
> drikke med frugt og andet?
>
> P_ forh_nd tak! Donna.

Min hurtigopskrift er normalt
2dele frosne jordbær
1del appelsin juice
1del mælk
lidt sukker efter behov

Blend det sammen og du får en lækker tyk smootie.
erstat jordbær med andre frosne frugter for at få andre variationer.
Kan gøres tykkere ved at tilføje banan.
Har man kun friske frugter så tilføj lidt isterninger for at få den til
at blive tyk på samme måde som ved frosne bær.

Fra : JytteJ

Dato : 22-08-05 20:25

Frosne eller friske bær af enhver slags.
Melon
Kivi
Banan
Citron eller appelsinsaft.
Youghurt alene evt. tilsat en sjat mælk. Fra de magre til de fede.
Sødestof: honning, sukker, sirup, kunstigt.
Krydderi efter behag: Kanel, Vanilje etc.

JytteJ

Fra : Helmut

Dato : 23-08-05 11:51

"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Er der nogen der har gode opskrifter på smoothies eller lignende drikke
> med frugt og andet?

Hej

prøv at søge på smoothie her
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

Hilsen Bo

Fra : Abildgaard

Dato : 23-08-05 15:55

> [...]
> Hej!
>
> Er der nogen der har gode opskrifter på smoothies eller lignende drikke

En del Ymer/tykmælk
3 dele Kærnemælk
Frosne jordbær med rund hånd
Vaniliesukker efter smag

/Abildgaard

Fra : Silver

Dato : 23-08-05 18:40

Årh mand.....hvor KUNNE jeg godt bruge sådan en gang smoothie på mit arbejde
som i har nævnt i de forskellige indlæg her..... *SLURP*!, sveder fandme
konstant som plastmager ved Grundfos :S.....

Så tak til jer alle og Donna som lavede indlægget, nu skal jeg sgu til at
lave mums drikke :D

Mvh
Silver.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 24-08-05 13:48

> Er der nogen der har gode opskrifter på smoothies eller lignende
> drikke med frugt og andet?

Min favorit pt består af
1 fersken, 1 banan, ½ stor tomat, frosne jordbær, æblejuice og en stak
isterninger. (og evt. lidt sødt) MUMS!
Tomaten kom i for at drille søs, men er fortsat med den, for smager sådan
set ikke, men giver da nok lidt til kroppen.

--
Annika Pedersen

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 30-08-05 12:54

"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen der har gode opskrifter på smoothies eller lignende drikke
> med frugt og andet?

Herhjemme har vi kun en standardopskrift, som vi til gengæld ret ofte laver

Den består af frosne jordbær, to modne bananer, en presset appelsin (eller
appelsinjuice), knuste isterninger samt vaniliesukker.

Mvh.

Kasper