Andebryster på grill
Fra : Padmé Amidala

Dato : 22-08-05 17:03

Hej gruppe.
Er der en hurtig person på tasterne, der kan fortælle mig hvor lang tid jeg
skal give andebryster på indirekte varme i en kuglegrill? Jeg bryder mig
ikke om blødende fjerkræ....Skal fedtet tages af?

MVH
Padmé

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 22-08-05 17:50

"Padmé Amidala" <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal give andebryster på indirekte varme i en kuglegrill? Jeg bryder mig
> ikke om blødende fjerkræ....Skal fedtet tages af?

Ang. tiden er det vist noget man kigger/føler/måler sig frem til, men ang.
fedt og skind så mener jeg at det er en dødssynd at fjerne dette før
stegningen.
Det er jo der smagen sidder.
mvh tonny

Fra : Torben Madsen

Dato : 22-08-05 18:18

Jeg plejer at give den ca 14-16 minutter alt efter størrelsen. Du skal lade
fedet blive på lad det vende opad mens du steger det. Skindet skal være
sprødt.

Mvh

Torben

Fra : Padmé Amidala

Dato : 22-08-05 18:26

Hej Torben og Tonny.
Mange tak for hurtigt svar, de er sat over :)

MVH
Padmé

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 22-08-05 19:25

Padmé Amidala <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev:
>Hej Torben og Tonny.
>Mange tak for hurtigt svar, de er sat over :)
>
>MVH
>Padmé
Glæder mig til at høre hvordan du fik skindet sprødt når det
vendte opad, ikke var ridset? eller gnedet med salt?
Giv lidt feed back, jeg har nemlig en ny kuglegrill som jeg ikke
tør bruge (måske mest fordi jeg selv skal gøre den ren)

--
th

Fra : Padmé Amidala

Dato : 22-08-05 20:06

Mums mums mums, de blev fremragende.
Jeg fjernede synlige sener i kødet og ridsede skindet i fine små tern.
Derefter gned jeg skindsiden med masser af salt og friskkværnet peber. De
startede med at få ca 10 min på indirekte varme med skindsiden nedad.
Derefter blev de vendt og blev liggende på indirekte varme i ca 15 min. De
endte med at blive meget fine og saftige, men ikke rødlige.

Tilbehøret blev et par faste pærer vendt i lidt honning, lime og kanel
indpakket i folie. De fik ca 15 min ved indirekte varme også, men kunne
egentlig godt have ligget på grillen i hele andebrystets stegetid..
Det kan klart anbefales.

MVH
Padmé

Fra : Padre

Dato : 22-08-05 21:16

> 10 min på indirekte varme med skindsiden nedad.
> Derefter blev de vendt og blev liggende på indirekte varme i ca 15 min. De

Jeg kendte engang en kok, som senere fik en stjerne i michelinguiden. Han
sagde, at når man steger andebryster, skal man starte med at brune dem, og
derefter skal de stege færdig liggende på skindsiden. På den måde skulle de
blive mere saftige. Jeg har siden altid anvendt den metode, og alt efter
kødets kvalitet er det sådan at der nærmest løber saft ud af dem, når man
skærer. Og nej, de er ikke røde

Padre

Fra : Dalle

Dato : 24-08-05 08:57

Den med pærer lyder spændende - kan du fortælle lidt nærmere om opskriften
på dem ??

Jan