Plante der dufter af chokolade
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-08-05 17:55

Hej

Jeg er flere gange i år blevet spurgt efter en plante der dufter af
chokolade.

Jeg har ingen anelse om hvad det kan være
Noget som kan hjælpe?

Fra : Calle.

Dato : 19-08-05 18:10

Mads Lie Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg er flere gange i år blevet spurgt efter en plante der dufter af
> chokolade.
>
> Jeg har ingen anelse om hvad det kan være
> Noget som kan hjælpe?

Det må Cacao plante da gøre, men den kan vist ikke gro i Dk

--
Calle.

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-08-05 18:10

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg er flere gange i år blevet spurgt efter en plante der dufter af
> chokolade.
>
> Jeg har ingen anelse om hvad det kan være
> Noget som kan hjælpe?

Der er forskellige muligheder, prøv her:

http://www.hgtv.com/hgtv/gl_plants_other/article/0,1785,HGTV_3609_3496340,00.html

mvh
Preben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-08-05 20:24

> Jeg er flere gange i år blevet spurgt efter en plante der dufter af
> chokolade.

Har hørt om chokoladeblomst - Cosmos atrosanguineus - mon det er den?

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-08-05 21:44

On Fri, 19 Aug 2005 21:24:27 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Har hørt om chokoladeblomst - Cosmos atrosanguineus - mon det er den?

Det kunne lyde som den...

Jeg tror den chokoladeduftende plante har været omtalt i et blad en
eller flere gange i år.

Fra : Neo

Dato : 20-08-05 09:10

> Jeg har ingen anelse om hvad det kan være
> Noget som kan hjælpe?

http://www.toms.dk/chokoladeplante.htm

neo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-08-05 19:51

"Neo" <neo___dk@hotmail.removethis.com> skrev i en meddelelse

> http://www.toms.dk/chokoladeplante.htm

Det var et toms link.

Prøv www.Rittersport.umm

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tonehovedet

Dato : 21-08-05 12:22

Du skal ikke være i tvivl om, at det er Cosmos atrosanguineus . Ingen anden
dufter så vidunderligt af chokolade. Jeg havde en for et par år siden, men
den overlevede desværre ikke vinteren. Da jeg så ville erstatte den med en
ny, kunne jeg ikke finde den igen nogen steder.
Preben

Fra : Charlotte Langgaard

Dato : 21-08-05 13:16

"Tonehovedet" <nope@none.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden, men den overlevede desværre ikke vinteren. Da jeg så ville erstatte
> den med en ny, kunne jeg ikke finde den igen nogen steder.

Hej Mads

Jeg har set planten i Plantorama 2000 i Vejle - om de stadigvæk har den, ved
jeg ikke.
Den duftede enormt godt af chokolade

Mvh
Charlotte