Blødgøringsmiddel / blødgøringsfilter
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-08-05 11:06

På mit Bluecare vaskepulver står der at man i områder med hårdt vand med
fordel kan anvende blødgøringsmiddel eller blødgøringsfilter.

Er der nogen der ved hvor man kan købe et sådant blødgøringsmiddel? Jeg
har på fornemmelsen at det fås i supermarkedet, men ved ikke hvad jeg
skal kigge efter

Virker sådan et blødgøringsfilter? Er der nogen der har en ide om prisen
og om hvor tit det skal renses?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: news at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : Anette

Dato : 18-08-05 22:03

Kenneth Darling Soerensen wrote:
> Er der nogen der ved hvor man kan købe et sådant blødgøringsmiddel?
> Jeg har på fornemmelsen at det fås i supermarkedet, men ved ikke hvad
> jeg skal kigge efter

Også kaldet skyllemiddel. Prøv på hylden med "Snuggle" flaskerne ( tidligere
hed det Bamseline), i nærheden af vaskepulverpakkerne, der er et hav af
muligheder og dufte
http://www.omo.com/dk/produkter/snuggle.php?id=2202

> Virker sådan et blødgøringsfilter? Er der nogen der har en ide om
> prisen og om hvor tit det skal renses?

Blødgøringsfiltre bruges, så vidt jeg har forstået, mest i større
vandanlæg, industrianlæg til at fjerne kalken i vandet.Læs mere på f.esk
www.aquacare.dk

Have fun
/ Anette

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-08-05 10:30

"Anette" <abc@def.es> wrote in

> Også kaldet skyllemiddel. Prøv på hylden med "Snuggle" flaskerne (

Ahaaa Jeg vidste det var en teknisk betegnelse for et eller andet
hverdagsagtigt Tak for svaret..

Fra : Søren

Dato : 19-08-05 09:15

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor man kan købe et sådant blødgøringsmiddel? Jeg
> har på fornemmelsen at det fås i supermarkedet, men ved ikke hvad jeg
Du skal bruge soda. En pose med ½ kg koster vel 12 kr. Vejledning står på
posen.

Søren

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-08-05 10:31

"Søren" <leaveme@alone.dk> wrote in

> Du skal bruge soda. En pose med ½ kg koster vel 12 kr. Vejledning står
> på posen.

Tak for svaret - jeg kigger efter noget soda..

Fra : Max

Dato : 19-08-05 10:54

Hej Kenneth

Pas på hvis du køber det hos Matas, de har nemlig Kalcineret soda
og det er 3 gange stærkere end normal soda.

Mvh Max

Fra : Me

Dato : 22-08-05 14:10

Nej nej - blødgøringsmiddel er da sådan noget Kalkvæk pulver, der
ændrer vandet så kalken ikke bindes til tøj og vaskemaskine.

Du kan købe det i dagligvarebutikker under navnet Kalkvæk eller i
Matas (her hedder det hexafosfat)

Skyllemiddel blødgør ikke vandet, men fjerner statisk elektricitet
fra syntetisk tøj. Derudover er skyllemiddel temmeligt skadeligt for
miljøet, så det bør bruges med omtanke.

Me

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-08-05 10:21

"Me" <zaadan@hotmail.com> wrote in news:1124716224.530301.73430
@z14g2000cwz.googlegroups.com:

> [...]
> ændrer vandet så kalken ikke bindes til tøj og vaskemaskine.
>
> Du kan købe det i dagligvarebutikker under navnet Kalkvæk eller i

Ahhh, Hexafosfat har jeg liggende og jeg bruger det faktisk til at afkalke
vaskemaskinen med Tak for svaret!