støj
Fra : Jensen

Dato : 17-08-05 07:38

hej ng.

Jeg har kig på et nyt hus som er helt perfekt, lige bortset fra at der
ligger en stor hoved vej 500m fra huset, og så var det jeg tænkte at der må
da være nogle i ng, der har nogle erfaringer med støj dæmpning, evt. med en
jordvold, med bevoksning på.

Hvis der er andre forslag, må i også meget gerne skrive eller henvise.

PS. jeg kender ikke reglerne for "jordvolde" endnu

På forhånd tak.
Søren Panduro

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 17-08-05 08:15

> Hvis der er andre forslag, må i også meget gerne skrive eller
henvise.

Hvis du bor i Jylland kan du prøve at se på
http://www.hegnssnedkeren.dk/lydhegn.asp. Vi har fået lavet et
lydhegn som det viste på ca 50 meter og er meget tilfredse.

Lars

Fra : Panduro

Dato : 17-08-05 08:47

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> henvise.
>
> Hvis du bor i Jylland kan du prøve at se på
> http://www.hegnssnedkeren.dk/lydhegn.asp. Vi har fået lavet et
> lydhegn som det viste på ca 50 meter og er meget tilfredse.

Jeg må sige at det ser godt ud, men vejen ligger på en forhøjning så jeg
havde regnet med en min 3m høj "bakke", da jeg har masser af plads til at
ligge den på ca. 800m^2, og så tror jeg også med at det vil være pænere med
en bakke/bunke med græs og buske.

Fra : Panduro

Dato : 17-08-05 08:56

sorry. Panduro og Jensen er den samme person, (lige blevet gift)
Søren Panduro

Fra : IMB

Dato : 17-08-05 13:05

"Panduro" <xx@xx.xx> wrote in

> sorry. Panduro og Jensen er den samme person, (lige blevet gift)
> Søren Panduro

Tillykke!

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : TG4600

Dato : 17-08-05 09:26

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.hegnssnedkeren.dk/lydhegn.asp. Vi har fået lavet et
> lydhegn som det viste på ca 50 meter og er meget tilfredse.

Det ser da nydeligt ud, hvad er der brugt til afdækning mod jorden? Er det
beton eller eternitplade eller ?? Står det på jorden eller er det gravet
ned??

/TG

Fra : Preben Bohn

Dato : 17-08-05 10:35

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> Hvis du bor i Jylland kan du prøve at se på
> http://www.hegnssnedkeren.dk/lydhegn.asp. Vi har fået lavet et
> lydhegn som det viste på ca 50 meter og er meget tilfredse.

Jeg spekulerer på hvorfor der mon er brugt mineraluld imellem; mon ikke
der findes tungere materialer der har en meget bedre lydisoleringsevne?
På lydhegn mod motorveje, osv, ser man typisk tunge plader som glas,
stål, osv. (naturligvis knap så pænt i haven, men man kunne jo kapsle
det ind i træ). Men det er måske prisen...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-08-05 11:51

"Preben Bohn" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse news:430304cb$0$23764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> haven, men man kunne jo kapsle det ind i træ). Men det er måske prisen...

Mineraluld kan også fås i meget tunge udgaver, men det
kan jo også have noget med håndterligheden af elementerne
at gøre. Det kan jo være et problem at opstille hegnet, hvis
hvert element vejer 200kg...

/Jakob

Fra : anders majland

Dato : 17-08-05 15:44

> Mineraluld kan også fås i meget tunge udgaver, men det
> kan jo også have noget med håndterligheden af elementerne
> at gøre. Det kan jo være et problem at opstille hegnet, hvis
> hvert element vejer 200kg...

Eller spørgsmål om absorbtion kontra reflektion ?

Der har ihvertfald været større gener for øvre etager flere steder hvor man
har lavet støjdæmpning med meget reflekterende materialer