hulmur...
Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 08:16

Hej...

jeg ville lige høre om i ved hvornår man begyndte at bygge huse med
hulmure??? og hvis man nu har et hus der har hulmur hvad det så koster at få
isolere det med div materialer...

Anders

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-08-05 08:46

> Hej...
>
> jeg ville lige høre om i ved hvornår man begyndte at bygge huse med
> hulmure??? og hvis man nu har et hus der har hulmur hvad det så koster at

> isolere det med div materialer...

Vores er fra ca. 1900 og der har hul mur, om end kun 50 mm.

Stef

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-08-05 09:31

"Anders E. Larsen" <ae(snabel a)aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg ville lige høre om i ved hvornår man begyndte at bygge huse med
> hulmure??? og hvis man nu har et hus der har hulmur hvad det så koster at

Vores tidligere hus var bygget i 1906. Ingen hulmur.
Hilsen Matthias

Fra : Max

Dato : 14-08-05 11:49

Hej Anders

> jeg ville lige høre om i ved hvornår man begyndte at bygge huse med
> hulmure??? og hvis man nu har et hus der har hulmur hvad det så koster at

Mit hus er bygget i 1932, der er der hulmur og der er fyldt moler i.

Mvh Max

Fra : Kaj

Dato : 14-08-05 13:56

Anders E. Larsen <ae(snabel a)aab-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:839f4$42feef95$3e3d87dd$16943@news.arrownet.dk...
> [...]
>
> jeg ville lige høre om i ved hvornår man begyndte at bygge huse med
> hulmure??? og hvis man nu har et hus der har hulmur hvad det så koster at

Hej!
I det stuehus på landet, hvor jeg tilbragte min barndom og ungdom var der
hulmur. Det var bygget i 1912.

MVH
Kaj

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 14-08-05 16:07

On Sun, 14 Aug 2005 09:15:37 +0200, "Anders E. Larsen" <ae(snabel
a)aab-net.dk> wrote:

>Hej...
>
>jeg ville lige høre om i ved hvornår man begyndte at bygge huse med
>hulmure??? og hvis man nu har et hus der har hulmur hvad det så koster at få
>isolere det med div materialer...

De første murstenshuse med hulmur blev bygget i Danmark i 1880erne.
Prisen på en hulkmursisolering afhænger af så mange ting - især af
hvor stort hulrummet er. Jo større hulrum jo mere granulat og jo flere
arbejdstimer skal der til.
Men som udgangspunkt skal du nok regne med 75-100 kr. pr.
kvadratmeter.

Lars

Fra : Klaus-E. Jensen

Dato : 15-08-05 19:40

Som du kan se, er der ikke nogen fast regel for hvornår et hus har hulmur.

Og som der bliver skrevet, så svinger prisen fra 65 - 100 kr pr. m2

Personligt kan jeg kun anbefale mineraluld.

Mvh.

Klaus-E.

www.mti-stevns.dk

mti@tdcadsl.dk

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 16-08-05 21:26

"Klaus-E. Jensen" <mti@tdcadsl.dk> wrote in message

> Personligt kan jeg kun anbefale mineraluld.

Ehm... jeg har INGEN anelse hvilke forskel der måtte være - der er granulat
"indsprøjtning" og den anbefales ofte i tilstandsrapporter, hvor man læser
om tidl mineraluld, der er forsvundet.
Hvad er forskel?

Amatør-Sandra

Fra : Klaus-E. Jensen

Dato : 17-08-05 00:28

Jeg tror aldrig at der har stået i en tilstandsrapport at mineralulden er
forsvundet, den er faktisk uforgængelig.
Men i "gamle dage", var indblæsningen ikke så effektiv (små dårlige
maskiner), så det er da ikke umuligt at
isoleringen er sunket, men det sker ikke i dag.

Mvh.

Klaus-E.

www.mti-stevns.dk

mti@tdcadsl.dk

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 17-08-05 21:17

> [...]
> maskiner), så det er da ikke umuligt at
> isoleringen er sunket, men det sker ikke i dag.

Du ved hvordan de er når de skriver en TR... "cover my ass"
Det var i den specifikke sag et hus fra 1934 så har du sikkert ret, da den
var fra "de gamle dage"

I dag har jeg faktisk set hvor overfladiske de kan være - endnu en TR. Vi
har gentet ganske gratis tegningerne på huset fra kommunen og det tog et
splitsekund at se at hulmuren er 12 cm, derfor kan isoleringen være
"begrænset" ift dagens krav. Der er isolering; MEN i TR de skriver at de ved
ikke om den findes, og man skal tage en mursten ud og kigge ind!!!

Tak for info!

Sandra