Afløb der "gurgler"
Fra : Lars Hansen

Dato : 12-08-05 19:15

Hej i Gruppen

For et stykke tid siden havde jeg et afløb hvor vandet var virkelig længe om
at løbe ud.
Jeg fattede "svupperen", tapede overløbet til, fyldte vand i vasken og
svuppede nogle gange.
Pludselig løb vandet i en rygende fart og afløbet gurglede som en dykker der
drukner.
Egentlig ikke noget underligt i det, for overløbet var jo tapet til.

Men efter den dag "gurgler" ALLE vores afløb når man hælder vand i, og det
gør man jo i et afløb......

Hvad er der gået galt???
Og hvordan retter jeg op på det, for det er en ret iriterende lyd???

MVH
Lars Hansen

Fra : Finn Christiansen

Dato : 13-08-05 19:24

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør man jo i et afløb......
>
> Hvad er der gået galt???
> Og hvordan retter jeg op på det, for det er en ret iriterende lyd???

Det gurgler sandsynligvis fordi vandlåsene suges tomme, det kan evt løses
ved at montere en vacumventil på kloaken og det skal helst værre så højt
som muligt.
Det aller bedste vil være at du efter den yderste instalation fører et rør
over tag så kloaken kan trække været den vej, det giver normalt ikke
lugtgener da den kun suger luft ind. Men det kan være svært lave uden at det
giver en faldstamme som ikke ligefrem pynter og den kan være svær at skjule.
mvh Kloakmestern FC