Varmelegeme på el-grill
Fra : Peter Jespersen

Dato : 10-08-05 15:09

Hello!

Jeg kom her i sommer for skade at indkøbe en fiks lille elektrisk grill.
Nu hvor sommeren ser ud til at være taget sydpå for vinteren synes jeg at
det er ved at være på tide at pakke denne herlige tingest ned.

Spørgsmålet er så hvad jeg skal gøre ved varmelegemet. Fra fabrikkens side
var dette olieret, blandt andet for at hindre korrosion. Er det
tilrådeligt at gøre dette igen og i så fald hvilken olie kan anbefales ?

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"Worry. This will hurt." -- Unfriendly Dentist

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-08-05 15:06

On Wed, 10 Aug 2005 14:08:44 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
<flywheel@tiscali.ddk> wrote:

>Spørgsmålet er så hvad jeg skal gøre ved varmelegemet. Fra fabrikkens side
>var dette olieret, blandt andet for at hindre korrosion. Er det
>tilrådeligt at gøre dette igen og i så fald hvilken olie kan anbefales ?

Olieringen er, som du selv er inde på, kun til at forhindre korrosion.

Det kan da ikke skade at give det en gang mere, når du sætter det væk
for vinteren, brug evt. madolie - det smager ikke så grimt som det fra
fabrikken.
Spørgsmålet er dog om ikke andre dele af elgrillen ruster hurtigere op
end varmelegemet, så måske skal det hele have en omgang? Eller også
kan du blot opbevare det hele tørt.

Lars