andesteg i grill
Fra : H.M.

Dato : 09-08-05 21:14

Hej
jeg kunne godt tænke mig at prøve at grille en lille and i min kuglegrill,
hvordan gør jeg og hvor lang tid skal den have?
Hanne

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 09-08-05 23:53

On Tue, 9 Aug 2005 22:14:10 +0200, "H.M." <hamaFJERNES@hongnet.dk>
wrote:

>Hej
>jeg kunne godt tænke mig at prøve at grille en lille and i min kuglegrill,
>hvordan gør jeg og hvor lang tid skal den have?
>Hanne

Grillen skal stå i læ, kullene skal afgive inddirekte varme og fuglen,
der skal ligge på ryggen, skal have cirka 20-30 min pr. pund.

Mht tiden så bør du dog supplere med samme metode som når du steger
fugle i ovn - der skal løbe klar saft ud, når du stikker en kødnål ind
til lårknoglen.

Hvis du snitter lidt i skindet, inden du smider dyret på grillen,
bliver skindet mere sprødt. Snit lidt på brystet og også gerne under
vingerne så fedtet lettere kan løbe fra (ned i en bakke, ellers går
der ild i dyret).

PS: Regn ikke med stor succes første gang, så hvis det er gæstemad
skal du måske øve dig på en kylling først......

Fra : Helmut

Dato : 10-08-05 08:10

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PS: Regn ikke med stor succes første gang, så hvis det er gæstemad
> skal du måske øve dig på en kylling først......

Det behøves ikke blive en fiasko, vores første and i weberen var da en STOR
succes, men lav endelige noget kylling først, for en Weber-kylling om dagen
holder dokteren fra døren !!,,,,, hmmm det er vist ikke sådan ordsproget er
, men lav endelige anden i grillen, for nuj den bliver god.

Hilsen Bo
"hvis komfur føler sig lidt snydt efter at han fik Weber med wok og
stegeplade til "

Fra : H.M.

Dato : 10-08-05 10:44

> [...]
er
> , men lav endelige anden i grillen, for nuj den bliver god.

Hej begge to

har skrevet forklaringen ud så den vil jeg følge.

Jeg har lavet kylling 3 gange og det gik fint, og dette med anden var kun
for at forsøge selv inden jeg prøvede med gæster.
så endnu engang tak for hjælpen
Hanne