Bagt kartoffel & stegt flæsk på Weber Gril~
Fra : Peter Jensen

Dato : 05-08-05 10:36

Hej,

Kan man lave bagt kartoffel og stegt flæsk på en Weber Grill? Hvis JA,
hvordan? (bare roligt, det skal ikke laves sammen, men to forsk. retter
)

Jeg har en 47cm Weber Grill

Fra : mcloud

Dato : 05-08-05 11:20

Hej Peter
Ja ,selvfølgelig kan du lave begge dele på din weber .
Begge dele på indirekte varme ,husk at kikke på flæsket en gang imellem og
husk at sætte en bakke under.
mvh mcloud

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-08-05 12:50

Hej,

Tak for info.

Har du nogen ide om hvorlangt det cirka skal have i grillen, og om evt.
kartoflerne skal koges lidt inden jeg ligger dem på?

Fra : mcloud

Dato : 05-08-05 17:27

Hej Peter
Kartoflerne skal have ca 40-45minutter og flæsket ca 12-15 minutter,det
kommer selvfølgelig an på hvor meget knald der er på grillen og hvor mange
kul du har på.
Du må prøve at trykke på kartoflerne og du kan se på flæsket om det er
sprødt .

Mvh mcloud

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-08-05 19:07

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> Har du nogen ide om hvorlangt det cirka skal have i grillen, og om evt.
> kartoflerne skal koges lidt inden jeg ligger dem på?

Du behøver ikke at koge kartoflerne inden. Men et godt trick er at købe
nogle grillspyd i metal og stikke igennem kartoflerne inden de bliver lagt
på grillen. Derved bliver varmen ledt ind i midten af kartoflen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-08-05 09:36

Lavede stegt flæsk op min 47cm Weber grill igår aftes. Benyttede indirekte
varme og med en bakke under. Skal have ca. 40-45 min. så bliver det perfekt.