Bortskaffelse af jord
Fra : Rico Hansen

Dato : 04-08-05 20:31

Kære forum,

Vi står og skal til at lave en tilbygning til vores hus og skal i den
forbindelse udgrave til fundament m.m. Er der nogen af jer der ved hvordan
man kommer nemmest / bedst af med den overskydende jord?

Mvh
Rico

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-05 21:13

"Rico Hansen" <ricohansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse udgrave til fundament m.m. Er der nogen af jer der ved hvordan
> man kommer nemmest / bedst af med den overskydende jord?

Du kan jo starte med at fortælle i hvilken by. Så kan det være der er nogen
der vil have mulden.
Jeg ville nu dele så meget ud på egen jord som muligt, inden jeg begyndte at
give det væk.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Rico Hansen

Dato : 04-08-05 21:17

Byen er Skovlunde.
Desværre har jeg ikke mulighed for at dele jorden ud på egen grund

/Rico

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-05 22:00

"Rico Hansen" <ricohansen@hotmail.com> skrev
> Desværre har jeg ikke mulighed for at dele jorden ud på egen grund

Der er ellers ret højt til loftet
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Gainsbourg

Dato : 04-08-05 23:37

Under bortgives i relevant newsgroup eller ditto i Den Blå Avis.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : jacob

Dato : 05-08-05 07:06

> [...]
> forbindelse udgrave til fundament m.m. Er der nogen af jer der ved hvordan
> man kommer nemmest / bedst af med den overskydende jord?

bare lej en container til det, også betaler man et beløb pr. ton.
Man kan også afleverer det på genbrugspladserne, men det er ikke altid de
vil have meget på en gang.

MVH Jacob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-08-05 11:33

Du graver et hul som er dobbelt så stort og kommer det der i

Mvh Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-08-05 20:38

> bare lej en container til det, også betaler man et beløb pr. ton.

Undersøg prisen først! Vi skulle af med flere tusinde kroner, hvis vi var
hoppet på den. Vi kan trods alt køre en del gange på genbrugspladsen for de
penge.

> Man kan også afleverer det på genbrugspladserne, men det er ikke altid de
> vil have meget på en gang.

Kører man med en almindelig trailer, så bliver det jo ikke til så meget pr
gang.

Mvh Maria

Fra : Henrik

Dato : 05-08-05 07:55

"Rico Hansen" <ricohansen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forbindelse udgrave til fundament m.m. Er der nogen af jer der ved hvordan
> man kommer nemmest / bedst af med den overskydende jord?

Lav en stor bunke eler en lille vold af det i det enen hjærne af haven, båd
ebørn o gi sær hunde synes det er mægtigt sjovt at have sådan en bunke at
rende op og ned af.
www.gsx.dk under billeder kan man på et billede under byggeri 1. (billede
40) lige skimte den minivold jeg fik ud af ca. 15-20m3 jord da jeg gravede
fundament.
Den er tilgroet med græs nu, og hunden elsker den.

Henrik

Fra : Anders R

Dato : 05-08-05 16:46

"Rico Hansen" <ricohansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Er der nogen af jer der ved hvordan
> man kommer nemmest / bedst af med den overskydende jord?

Jeg står og skal ud at købe noget jord/muld, :)
Bor i Frederikshavn, men det gør du jo nok desværre ikke ??

Anders

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-05 16:47

Anders R <webmaster@anjaro.dk> skrev:

> Jeg står og skal ud at købe noget jord/muld

Du kan sikkert hente det ganske gratis. Husk at tage
den store anhænger med

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 08-08-05 10:20

Rico Hansen wrote:

> [...]
> forbindelse udgrave til fundament m.m. Er der nogen af jer der ved hvordan
> man kommer nemmest / bedst af med den overskydende jord?

Jord der skal bortskaffes, skal undersøges for forurening. Der skal tages en
jordprøve pr. 30 tons. En sådan prøve koster i omegnen af kr. 1500. Dernæst
skal en vognmand have i omegnen af kr. 1000,- pr. 8 kubikmeter. (inklusiv
moms).

Du kan være heldig at finde en vognmand der er parat til at bortskaffe
jorden uden jordprøve, hvis han har en villig aftager, f.eks. en landmand
der fylder lunker op, og kender din grund.

Hvis din jord er forurenet, kan det blive meget dyrt at få den renset.

Generelt må man nok fraråde at forsøge at køre til containerpladsen selv. De
fleste kommuner vil ikke tage imod mere end 100 kilo af gangen. Det er 15
ture pr. kubikmeter... og afhængig af din jord, skal du jo nok have fjernet
0.3 kubikmeter pr. kvadratmeter. Det er både dyrt og besværligt.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

There has never been a good war or a bad peace.
- Benjamin Franklin