Hurtig hjælp ang. blomkål
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 04-08-05 16:52

Hej NG

Vi skal have hamburgerryg i aften og jeg har købt og vil servere et helt
blomkålshoved dertil... Øhmmm.. så er det bare lige det, at jeg ikke ved,
hvor lang tid det skal have, så det ikke bliver for kogt men stadig med lidt
bid i.... Er der nogen med et hurtig svar... På forhånd tak for hjælpen...

Mvh Heidi

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-08-05 19:11

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor lang tid det skal have, så det ikke bliver for kogt men stadig med
> lidt bid i.... Er der nogen med et hurtig svar... På forhånd tak for

Det er formentlig for sent - men grundlæggende mærker du dig frem.
Giv blomkålen 3 - 5 min efter størrelse i mikroovnen på en tallerken, en
spsk vand og en skål over
- eller 10 min. i en gryde med låg og ½ dl vand. Skru ned, når låget hopper.

I begge tilfælde: Stik med en gaffel, føles det for hårdt: giv det lidt
mere.

Hilsen Inger