is-vafler
Fra : Erling Hansen

Dato : 04-08-05 12:51

mange steder fik man i min barndom hjemmebagte vafler, som oven i købet
blev bagt mens man så på. Nu er der vist kun Brogade i Helsingør, der
gør det.

Er der nogen der ligger inde med en god opskrift på den slags vafler?
Søde og sprøde når de er snoet op i et kræmmerhus og kølet lidt af.

Mvh
Erling

Fra : J W Nielsen

Dato : 04-08-05 16:40

> mange steder fik man i min barndom hjemmebagte vafler, som oven i
> købet blev bagt mens man så på. Nu er der vist kun Brogade i
> Helsingør, der gør det.

Hmmm, jeg kender ikke lige en opskrift, men vil man prøve i Helsingør hedder
det "Brostræde" og ligger tæt på stationen...

Mvh Jørgen

Fra : Erling Hansen

Dato : 04-08-05 17:48

J W Nielsen <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> wrote:

> Hmmm, jeg kender ikke lige en opskrift, men vil man prøve i Helsingør hedder
> det "Brostræde" og ligger tæt på stationen...
>
> Mvh Jørgen

Du har selvfølgelig ret - det er Brostræde....
Derimod synes jeg ikke det er så overdrevet som Max siger. Det er dæl...
længe siden jeg har set en vaffelbager i en iskiosk. Derimod har jeg
sandelig fået mange umulige vaffel-is i årenes løb. Vafler som er seje
og smager af pap.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 04-08-05 16:53

Hej Erling

> mange steder fik man i min barndom hjemmebagte vafler, som oven i købet
> blev bagt mens man så på. Nu er der vist kun Brogade i Helsingør, der
> gør det.

Jeg syntes efterhånden at der snart alle steder sidder en og bager vafler
når man går rundt i det danske sommerland.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-05 17:59

Erling Hansen skrev:

> mange steder fik man i min barndom hjemmebagte vafler, som
> oven i købet blev bagt mens man så på.

Kom til Hornbæk. På Havnevej bager de vaflerne mens man venter
og ser på.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
3140 Ålsgårde

Fra : J W Nielsen

Dato : 06-08-05 13:42

Jaeee, der var jeg forleden aften - de er ikke så tossede endda, men jeg kan
nu bedst li' dem fra Brostræde

/Jørgen (Gilleleje)

Fra : hyggesen

Dato : 06-08-05 15:49

> Kom til Hornbæk. På Havnevej bager de vaflerne mens man venter
> og ser på.
>
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt
> 3140 Ålsgårde

De sidder også ned i nyhavn og bager dem
til deres is