/ Forside / Karriere / Penge / Andet penge / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
Visa dankort hvor meget er max træk?
Fra : Henning Lund


Dato : 02-08-05 18:38

Er der en regel for hvor meget en enkelt hævning i f.eks en pengeautomat
er i tusind kr., eller er det forskelligt fra kortudsteder til
kortudsteder?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


 
 
Anita (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 02-08-05 21:33

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:
> Er der en regel for hvor meget en enkelt hævning i f.eks en
> pengeautomat er i tusind kr., eller er det forskelligt fra
> kortudsteder til kortudsteder?

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?

Venligst Anita




Kim Ludvigsen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 02-08-05 21:37

Den 02-08-05 22.32 skrev Anita følgende:

>>Er der en regel for hvor meget en enkelt hævning i f.eks en
>>pengeautomat er i tusind kr., eller er det forskelligt fra
>>kortudsteder til kortudsteder?
>
> Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?

Hvis jeg må gætte: Hvor meget kan man hæve ad gangen i en hæveautomat?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.
http://kimludvigsen.dk

Henning Lund (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 02-08-05 21:47

Kim Ludvigsen skrev:


> Hvis jeg må gætte: Hvor meget kan man hæve ad gangen i en hæveautomat?

Bingo Så er der en gevinst til Kim, en plade sokkerlade ved lejlighed


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Henning Lund (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 02-08-05 21:41

Anita skrev:


> Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?

Eh? Hvor meget kan man max hæve på et visadankort i en pengeautomat pr.
dag, forståeligt?
Er beløbet forskelligt fra pengeinstitut til pengeinstitut?
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Anita (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 02-08-05 22:38

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:
> Anita skrev:
>
>
>> Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?
>
> Eh? Hvor meget kan man max hæve på et visadankort i en pengeautomat
> pr. dag, forståeligt?
> Er beløbet forskelligt fra pengeinstitut til pengeinstitut?

Nej, der er en max grænse på 2000 kr. Også i udlandet kan man max hæve det
beløb der svarer til 2000 dkr. Men jeg ved ikke helt om man kan have held
med at benytte forskellige automater fra forskellige banker. Det mener jeg
at kunne huske at svindlere har gjort for at hæve mest muligt på kortest
mulig tid.

Derudover er der en max grænse på (mener jeg) 15.000 pr. løbende 30 dage.
En
grænse bankerne ikke er meget for at hæve.

Venligst Anita




Anita (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 02-08-05 22:41

Anita <anitaoestX@Xgmail.com> skrev:
> Nej, der er en max grænse på 2000 kr. Også i udlandet kan man max
> hæve det beløb der svarer til 2000 dkr. Men jeg ved ikke helt om
> man kan have held med at benytte forskellige automater fra
> forskellige banker. Det mener jeg at kunne huske at svindlere har
> gjort for at hæve mest muligt på kortest mulig tid.
>
> Derudover er der en max grænse på (mener jeg) 15.000 pr. løbende 30
> dage. En
> grænse bankerne ikke er meget for at hæve.

Fra http://www.visa.dk/ :

"Hævegrænser Visa/Dankort
Du skal være opmærksom på, at du højst kan hæve lokal valuta til 2.000
danske kroner pr. dag i pengeinstitutter og pengeautomater. I visse
tilfælde
kan lokale regler begrænse dette beløb.
Kontakt dit pengeinstitut for nærmere information."




Henning Lund (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 03-08-05 07:45

Anita skrev:


> Fra http://www.visa.dk/ :
>
> "Hævegrænser Visa/Dankort
> Du skal være opmærksom på, at du højst kan hæve lokal valuta til 2.000
> danske kroner pr. dag i pengeinstitutter og pengeautomater. I visse
> tilfælde
> kan lokale regler begrænse dette beløb.
> Kontakt dit pengeinstitut for nærmere information."

Ok det er fordi jeg diskuterede det med en gæst vi havde i aftes, jeg
mente at vi engang har hævet 3000 på vores kort, og min gæst sagde max
kr 2000 pr. dag. Ud fra jeres svar her i gruppen kan jeg se at begge
svar er korrekte, vi har nok en speciel regel i vores pengeinstitus
siden vi kunne trække de kr 3000.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg


Povl H. Pedersen (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 03-08-05 18:24

In article <42f06a35$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Henning Lund wrote:
> Anita skrev:
>
>
>> Fra http://www.visa.dk/ :
>>
>> "Hævegrænser Visa/Dankort
>> Du skal være opmærksom på, at du højst kan hæve lokal valuta til 2.000
>> danske kroner pr. dag i pengeinstitutter og pengeautomater. I visse
>> tilfælde
>> kan lokale regler begrænse dette beløb.
>> Kontakt dit pengeinstitut for nærmere information."
>
> Ok det er fordi jeg diskuterede det med en gæst vi havde i aftes, jeg
> mente at vi engang har hævet 3000 på vores kort, og min gæst sagde max
> kr 2000 pr. dag. Ud fra jeres svar her i gruppen kan jeg se at begge
> svar er korrekte, vi har nok en speciel regel i vores pengeinstitus
> siden vi kunne trække de kr 3000.

Du kan i eget pengeinstitut hæve 3-5000 kr typisk. I udlandet desværre
kun 2000 kr, det er derfor jeg har 4 kort :)

Mark Beaumont (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 03-08-05 08:52

Anita wrote:
> Derudover er der en max grænse på (mener jeg) 15.000 pr. løbende 30
> dage.

Forbrugsgrænsen blev for et par år siden hævet til 20.000 kr. pr.
løbende 30 dage (ved brug i udlandet).

Vh Mark


Anita (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 03-08-05 09:15

Mark Beaumont <no@email.invalid> skrev:
> Anita wrote:
>> Derudover er der en max grænse på (mener jeg) 15.000 pr. løbende 30
>> dage.
>
> Forbrugsgrænsen blev for et par år siden hævet til 20.000 kr. pr.
> løbende 30 dage

Okay.

> (ved brug i udlandet).

Også via internettet.

Venligst Anita




Mark Beaumont (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 05-08-05 21:15

Anita wrote:
> Også via internettet.

Det vil jeg mene.

Vh Mark


RamBus (07-08-2005)
Kommentar
Fra : RamBus


Dato : 07-08-05 18:57

Min bror har lige købt en bil med sit VISA Dankort til dkr. 110.000,00
V /RamBus

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:ByRHe.63373$Fe7.203139@news000.worldonline.dk...
> Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:
>> Anita skrev:
>>
>>
>>> Jeg forstår ikke spørgsmålet. Kan du uddybe?
>>
>> Eh? Hvor meget kan man max hæve på et visadankort i en pengeautomat
>> pr. dag, forståeligt?
>> Er beløbet forskelligt fra pengeinstitut til pengeinstitut?
>
> Nej, der er en max grænse på 2000 kr. Også i udlandet kan man max hæve det
> beløb der svarer til 2000 dkr. Men jeg ved ikke helt om man kan have held
> med at benytte forskellige automater fra forskellige banker. Det mener jeg
> at kunne huske at svindlere har gjort for at hæve mest muligt på kortest
> mulig tid.
>
> Derudover er der en max grænse på (mener jeg) 15.000 pr. løbende 30 dage.
> En
> grænse bankerne ikke er meget for at hæve.
>
> Venligst Anita
>
>
>



Anita (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 07-08-05 20:19

RamBus <noreply@to.me> skrev:
> Min bror har lige købt en bil med sit VISA Dankort til dkr.
> 110.000,00 V /RamBus

Det har jeg også prøvet. Der er også forskel på at hæve kontanter i en
automat og købe en vare hos en forhandler.

Venligst Anita




RamBus (07-08-2005)
Kommentar
Fra : RamBus


Dato : 07-08-05 19:46

Hej Anita,

Ja, du har selvfølgelig ret, jeg troede at han mente træk i sin helhed, jeg
regnede ikke med det var kontanter han mente, for så kunne han jo bare gøre
det i hans banks åbningstid og så forsvinder jo lidt af filisofien med
hvorfor man har et Dankort.

V /RamBus

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:dd5jah$e7e$1@news.jay.net...
> RamBus <noreply@to.me> skrev:
>> Min bror har lige købt en bil med sit VISA Dankort til dkr.
>> 110.000,00 V /RamBus
>
> Det har jeg også prøvet. Der er også forskel på at hæve kontanter i en
> automat og købe en vare hos en forhandler.
>
> Venligst Anita
>
>
>



Henning Lund (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 08-08-05 19:05

RamBus skrev:

> Hej Anita,
>
> Ja, du har selvfølgelig ret, jeg troede at han mente træk i sin
> helhed, jeg regnede ikke med det var kontanter han mente, for så
> kunne han jo bare gøre det i hans banks åbningstid

Der er squtte let når man står i den ene ende af landet hvor banken
ikke residerer.



--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg


Bo Mortensen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Bo Mortensen


Dato : 02-08-05 22:37

Hej

Det er vist meget forskelligt; ikke kun for de forskellige banker der
udsteder Visa-Dankort, men også om du vælger en automat der er
tilsluttet samme bogføringscentral som kortholderens bank.

Jeg har f.eks. Basisbank, og jeg kan (som alle andre Dankort-
indehavere med tilstrækkelige midler på kontoen) hæve 2000 kr.
pr. gang i enhver fungerende pengeautomat i Danmark. I automater
der er tilknyttet SDC kan jeg hæve 5000 kr. pr. gang.
Jeg kender ikke den samlede max. grænse pr. dag hvis man hæver
i flere automater inden for et døgn.

I udlandet er der en fast grænse på 2000 kr., dvs. den mængde lokal
valuta der svarer til ca. 2000 kr. Den grænse er fast hos alle udstedere
af Visa-Dankort.
Dette på trods af at bankerne opkræver 1%, min. 30 kr. i gebyr. Jeg har
tidligere spurgt i min bank om hvorfor de bruger denne formulering
"1%, min. 30 kr." når man med en max. grænse på 2000 kr. aldrig
nogensinde vil kunne beregne 1% af beløbet, da det ALTID vil være
minimumssatsen på de 30 kr. der gælder.
Jeg fik en syg forklaring om, at det var forberedt til hvis PBS og bankerne
besluttede sig for at hæve max.grænsen.

mvh
Bo



"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:42efaf6a$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er der en regel for hvor meget en enkelt hævning i f.eks en pengeautomat
> er i tusind kr., eller er det forskelligt fra kortudsteder til
> kortudsteder?
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
> http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409084
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste