Top 5 Klassikere
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-07-05 16:55

Altså jeg har bare valgt 5 jeg altid vil tænke tilbage på som klassikere.

1. Tie Fighter
2. Baldur's Gate
3. X-com - UFO Enemy Unknown
4. Diablo
5. Mortal Kombat

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-07-05 20:00

In article <av6He.4872$i%.561@news.get2net.dk>, Søren Kjeldsen wrote:
> Altså jeg har bare valgt 5 jeg altid vil tænke tilbage på som klassikere.
>
> 1. Tie Fighter
> 2. Baldur's Gate
> 3. X-com - UFO Enemy Unknown
> 4. Diablo
> 5. Mortal Kombat

Du er vist for ung til dette.

1. Pac Man
2. Nethack
3. Civilization
4. WarCraft
5. Castle Wolfenstein

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-07-05 20:44

> 1. Pac Man
> 2. Nethack
> 3. Civilization
> 4. WarCraft
> 5. Castle Wolfenstein

Jeg kender alle de spil, men jeg nævnte de spil som har haft mest betydning
for mine spillevaner. Og ja, Civilization og WarCraft kunne ligeså godt ha'
været på min liste.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-07-05 20:50

In article <HR9He.8$Gy2.1@news.get2net.dk>, Søren Kjeldsen wrote:

> Jeg kender alle de spil, men jeg nævnte de spil som har haft mest betydning
> for mine spillevaner. Og ja, Civilization og WarCraft kunne ligeså godt ha'
> været på min liste.

Nu er wolfenstein vel den første store First person Shooter, så
den skal nok med.

Jeg burde dog nok udskifte Nethack med MUD, som var de første store
multi-user games i stor stil.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-07-05 21:13

> Jeg burde dog nok udskifte Nethack med MUD, som var de første store
> multi-user games i stor stil.

Hov... Det spil kender jeg faktisk ikke. Checker det lige...

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-07-05 21:44

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Hov... Det spil kender jeg faktisk ikke. Checker det lige...

Uh ja.. MUD.. Spillede Viking mud inde fra Diku en overgang... meget meget
MEGET vanedannende..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-07-05 22:21

In article <9178c$42ed37ac$3e3d8433$6504@news.arrownet.dk>, S. Sørensen wrote:

> "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Uh ja.. MUD.. Spillede Viking mud inde fra Diku en overgang... meget meget
> MEGET vanedannende..

Jeg brugte nogle LPmuds, mest i sverige og Finland. Tror BatMud i
Finland var den første hvor jeg blev wizard. Vist nok efter 45 døgns
samlet spilletid så vidt jeg husker, eller var det det halve ?

Det var så vanedannende, at Århus universitet holdte øje med hvem
der spillede, og havde samtaler med mud-narkomanerne.

Det var suverænt stort, og overgås ikke af alt det grafiske gejl
i dag.

Fra : Peter T.

Dato : 31-07-05 21:43

Søren Kjeldsen ristede følgende runer:

> Altså jeg har bare valgt 5 jeg altid vil tænke tilbage på som klassikere.

1. K-240 (amiga - pc version: fragile allegiance)
2. Millenium (amiga - en elegant forløber til MOO (ved forresten ikke om
det er den rigtige titel))
3. Settlers 1 (pc)
4. Duke Nukem (pc)
5. montezumas revenge (c64)

Nostalgisk set burde Duke Nukem muligvis skiftes ud med Wolfenstein. Men
på den anden side er de to spil ret forskellige på mange punkter, da Duke
Nukem fornyede 3ds-genren ret voldsomt for mig.

Ps. Nogen der nogensinde har fået fragile allegiance til at spille under
nyere OS end win3.11/95?

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : Bjarne K

Dato : 01-08-05 09:33

> Altså jeg har bare valgt 5 jeg altid vil tænke tilbage på som
klassikere.

> 1. Tie Fighter
> 2. Baldur's Gate
> 3. X-com - UFO Enemy Unknown
> 4. Diablo
> 5. Mortal Kombat

Dem jeg har brugt mest tid på og dem der har betydet mest.

1. Elite (c64)
2. Doom (2'eren faktisk)
3. C&C 1
4. Grim Fandango
5. X-com UFO Enemy Unknown (Meget savnet)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Aragorn25

Dato : 01-08-05 10:43

1.Civilation
2.UFO
3.C&C
4.Supercars2 det bedste 2player bilspil til amiga
5.chaos engine
6.colonization
7.Alien brees92
8. howsa, var det KUN top 5`? hmmm jeg kan blive ved :)

Fra : Bjarne K

Dato : 01-08-05 10:44

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message

> 1. Elite (c64)
> 2. Doom (2'eren faktisk)
> 3. C&C 1
> 4. Grim Fandango
> 5. X-com UFO Enemy Unknown (Meget savnet)

Hov, jeg glemte Mafia og Half-Life, som erstatter øh, øh, som bliver
nummer 6 og 7 på min ellers uprioriterede liste.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Kasper Aae

Dato : 01-08-05 13:49

On Sun, 31 Jul 2005 17:54:43 +0200, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Altså jeg har bare valgt 5 jeg altid vil tænke tilbage på som klassikere.

> [...]

1. Civilization
2. Championship Manager
3. The Secret of Monkey Island
4. Fallout
5. Sensible Soccer

Pirates!, SubSpace, Wings, Doom 2, Bubble Bobble, Zork, Double Dragon,
Elite...

--
Kasper Aae

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-08-05 05:56

In article <d26se19rgq8afav5852rkcmaqul2reojh0@4ax.com>, Kasper Aae wrote:

> [...]
> 4. Fallout
> 5. Sensible Soccer
>
> Pirates!, SubSpace, Wings, Doom 2, Bubble Bobble, Zork, Double Dragon,

Hey, Leisure Suit Larry, Monkey island etc.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 02-08-05 15:22

> Hey, Leisure Suit Larry, Monkey island etc.

Ahhhh... Monkey Island gik lige i mit hjerte... Den serie burde fandeme have
været på min liste (skyder sig selv)
Der er sgu for mange spil, når jeg nu tænker over det.

Fra : LIV

Dato : 01-08-05 15:15

Søren Kjeldsen wrote:
> Altså jeg har bare valgt 5 jeg altid vil tænke tilbage på som
> klassikere.
> 1. Tie Fighter
> 2. Baldur's Gate
> 3. X-com - UFO Enemy Unknown
> 4. Diablo
> 5. Mortal Kombat

Mine klassikere:

1) Heroes of Might and Magic III incl. de 2 exp.
2) Fallout 2
3) Fallout 1
4) Day of the Tentacle
5) Duke Nukem og Commander Keen spillene

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-08-05 20:44

Mine klassikere:

Kick Off (Amiga)
The Sims (PC)
Grand Theft Auto serien (PC)
Championship Manager serien (nu Football Manager 2005 - PC)
The Manager (Amiga)

Mvh

Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-08-05 08:01

Søren Kjeldsen wrote:
> Altså jeg har bare valgt 5 jeg altid vil tænke tilbage på som klassikere.

Elite
Lemmings
Space Invaders
Bubble Bobble
Super Mario Bros

Fra : MicJen

Dato : 05-08-05 09:17

Hej!

Ja, der er mange klassikere... hvor skal man begynde, men endnu værre, hvor
skal man slutte!

Top 5 games fordelt på type computere ser for mig således ud...(i tilfældig
række følge)

Commodore Vic 20:
1) Omega Race
2) Space invaders
.... havde vidst ikke flere end de to, nååh jo, Pirates Cove, som var et
tekst adventure, og det var knapt så fedt...

Commodore 64:
1) Raid over Bungling Bay
2) Bruce Lee
3) Raid over Moscow
4) Beach Head
5) Impossible Mission (åhh ja, Epyx kunne dét kram
6) Encounter (hov, det var én for mange!)
7) Who dares wins (Smid ankeret!)

Commodore Amiga:
1) Rocket Ranger (Cinemaware styrede for vildt!)
2) Pirates!
3) It came from the desert
4) R-type
5) IK+
6) Dogs of War (hovsa!)
7) Megalomania (stop så!)

PC:
1) Duke Nuke ´em
2) Warcraft 2
3) Battlefield 1942
4) Resident Evil
5) Unreal Tournament

Spillemaskiner:
1) New Zealand Story
2) Shinobi
3) Double Dragon
4) Golden Axe
5) 1942
6) Rolling Thunder (Ups, igen!)
7) Virgilant (Hooooold!)

Der er jo en kornsilo af yderligere spil som fortjener at blive nævnt... men
sådan kan det jo når der skal prioriteres...

Det var nu meget sjovt med en trip down memory lane...

Mvh
Michael

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-08-05 10:04

> [...]
> 7) Who dares wins (Smid ankeret!)
>
> Commodore Amiga:
> 1) Rocket Ranger (Cinemaware styrede for vildt!)

Puha... Jeg har da engang haft en C64, men så kan jeg sgu heller ikke være
med mere...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-08-05 23:09

..

> 1. Tie Fighter
> 2. Baldur's Gate
> 3. X-com - UFO Enemy Unknown
> 4. Diablo
> 5. Mortal Kombat

How DOTT (Day of the Tentacle) eller forgængeren Zak MaCacken?

Stef

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-05 20:24

Stefan Jacobsen wrote:

> How DOTT (Day of the Tentacle) eller forgængeren Zak MaCacken?

Var forgængeren ikke Manic Mansion?

Fra : JJ

Dato : 21-08-05 05:43

On Sat, 20 Aug 2005 21:24:21 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Var forgængeren ikke Manic Mansion?

jo

Fra : BuFFerz

Dato : 20-08-05 10:22

Ingen der har StartCraft(BroodWar) på deres top5 ?