Ukrudt i græsplænen
Fra : Ding-Dong

Dato : 31-07-05 13:25

Hej NG

Jeg har med stor succes fået fjernet en masse mos i min græsplæne, men nu er
der i stedet kommet en forfærdelig masse ukrudt op i plænen.....og det er
ikke småting der er dukket op.
Hvad gør jeg nu?
Jeg er ikke interesseret i at sidde og småpille:c)
Med venlig hilsen

Dennis

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-05 02:37

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke småting der er dukket op.
> Hvad gør jeg nu?
> Jeg er ikke interesseret i at sidde og småpille:c)

Kommer Toxan eller anden plænerens i en blomsterforstøver og justerer den
til 'vandpistol'. I normalfortynding naturligvis. I stille vejr kan man gå
helt tæt til andre planter. Er det helt tosset må du give hele plænen med en
spredebom.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ding-Dong

Dato : 03-08-05 13:31

Preben Riis Sørensen skrev i en meddelelse
> [...]
> helt tæt til andre planter. Er det helt tosset må du give hele plænen med

Det lyder som en plan.
Dræber toxan og græs eller går det udelukkende efter ukrudtet?
Med venlig hilsen

Dennis

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-08-05 14:48

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev
> Dræber toxan og græs eller går det udelukkende efter ukrudtet?
> Med venlig hilsen

Fidusen er at det efterlader græsset uskadt, da det har et andet
hormonsystem end ukrudtet. Forudsat at blandingsforholdet overholdes i
rimelig grad.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ding-Dong

Dato : 03-08-05 18:02

Preben Riis Sørensen skrev i en meddelelse
> Fidusen er at det efterlader græsset uskadt, da det har et andet
> hormonsystem end ukrudtet. Forudsat at blandingsforholdet overholdes i
> rimelig grad.

Det lyder bestemt som om det er løsningen på en grimmer græsplæne.
Tak

Dennis