Helstegt pattegris - gør det selv instrukt~
Fra : Q

Dato : 30-07-05 00:46

Findes der en opskrift på at klare den slags selv?...

Jeg kan uden problemer købe hele og halve grise, og har ingen problemer med
at konstruere stativ mv. i rustfri stål, men jeg mangler lidt info om
stegetider, afstand til bålet og evt. marinade til en gris på godt 50 cm..

tips og tricks er velkomne

/peter

Fra : Repzak

Dato : 30-07-05 11:46

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message
> [...]
> at konstruere stativ mv. i rustfri stål, men jeg mangler lidt info om
> stegetider, afstand til bålet og evt. marinade til en gris på godt 50 cm..

Da vi lavede en, lå grisen i salt lage i ½ til et døgn inden

så mindes jeg noget om vi købte grill kryderi som blev blandet over i en 1½
liter cola flaske, til at hælde på grisen under den 8-10 timer stegning....

afstanden kan jeg ikke huske så meget om..

Kasper

Fra : Jørgen Hess

Dato : 30-07-05 17:21

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> [...]
> at konstruere stativ mv. i rustfri stål, men jeg mangler lidt info om
> stegetider, afstand til bålet og evt. marinade til en gris på godt 50 cm..

Prøv at se på siden

http://www.dr.dk/udeliv/artikler/vildsvin.asp

Hvor de grilsteget et vildsvin

mvh