Åbne trådløse netværk
Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-05 21:27

Lige nu ligger hele familien i sengene på et værelse på Hotel Guldsmeden
i Århus. Konen ligger med sin iBook og jeg med min PowerBook. Vi er
begge på et trådløst netværk kaldet "NETTING". Det er altså godt nok
smart med de åbne trådløse netværk. Og de bruger åbenbart næsten alle
sammen TDC's servere. Ellers kan det jo være lidt svært at gætte sig til
f.eks. en news server.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 29-07-05 21:56

In article <news-0DF43C.22272929072005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> [...]
> smart med de åbne trådløse netværk. Og de bruger åbenbart næsten alle
> sammen TDC's servere. Ellers kan det jo være lidt svært at gætte sig til

Næh, hvor hyggeligt. Jeg kigger forbi jeres minibar om et kvarters tid.

Fra : Tom

Dato : 29-07-05 22:43

Når man vænner sig til det, er det faktisk ret sjovt.. Sådan stort set
udanset hvor man er - at kunne gå på et eller andet sted mellem fem og 20
trådløse netværk ( 20 er min personlige rekord) ( nørrebro .. I aflåst
baggård)
Det har jeg jo naturligvis ikke gjort da alle disse net jeg her refererer
til alle er af typen WA ( er det ikke det de skriver på væggene rundt om i
KBH..?)
Dog har .. Jeg hørt .. At det i de fleste tilfælde er muligt at gå på .. Og
bruge de netværk der flyver rundt ude i luften..

Tom

PS
Pt på et trådløst netværk lidt uden for KBH, som min nabo har etableret..
Jeg har blot fået lov til at bruge det!!
Skønt..

On 29/07/05 22:56, in article
christian.bech-CB5848.22560429072005@news.net.uni-c.dk, "Christian Bech"

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-05 22:58

In article <BF106F9A.AE41%nospam@fakemail.dk>, Tom <nospam@fakemail.dk>
wrote:

> [...]
> Dog har .. Jeg hørt .. At det i de fleste tilfælde er muligt at gå på .. Og
> bruge de netværk der flyver rundt ude i luften..

Hvad betyder WA? Og hvad er det i forhold til de netværk, der "flyder
rundt"?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Tom

Dato : 30-07-05 10:33

Wireless Accces og radiobølger..

On 29/07/05 23:58, in article news-EB2BC5.23580229072005@news.tele.dk,

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-05 22:59

In article <christian.bech-CB5848.22560429072005@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Næh, hvor hyggeligt. Jeg kigger forbi jeres minibar om et kvarters tid.

Det lyder hyggeligt. Der er godt nok ikke en minibar, men vi fik en
bakke med kaffe, sodavand og lidt slik. Vær stille, for børnene er
faldet i søvn.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 30-07-05 00:16

In article <news-9C704B.23590429072005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Det lyder hyggeligt. Der er godt nok ikke en minibar, men vi fik en
> bakke med kaffe, sodavand og lidt slik. Vær stille, for børnene er
> faldet i søvn.

Kaffen er sikkert kold nu, så jeg fandt en rest hvidvin i køleskabet.
Jeg håber Gulsmeden er lige så god en oplevelse, som jeg læste mig frem
til, da hotellet startede op. Jeg fik faktisk lyst til at prøve en
overnatning, men det virker lidt fjollet, når man bor i byen.

Vi har forresten en fælles bekendt der overvejer at skifte til Mac -
måske skal vi have koordineret et angreb.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-05 10:31

In article <christian.bech-0A11EA.01161430072005@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> frem til, da hotellet startede op. Jeg fik faktisk lyst til at prøve
> en overnatning, men det virker lidt fjollet, når man bor i byen.

Det var et rigtig hyggeligt hotel, og vi sov godt. Ligefrem luksus er
det vel ikke, men der er pænt og rent med gode senge etc. Mere behøver
man jo strengt taget ikke. Bakken med kaffe og sodavand var en service
fra hotellet. Det er da pænt af dem og giver en hyggelig stemning. Jeg
havde naturligvis forventet, at man skulle betale for den slags. Det
trådløse netværk, der hedder Netting, var i øvrigt hotellets. Jeg
troede, det tilhørte en nabo, når det nu ikke havde navn efter hotellet.
Man kunne nu også opfange flere andre netværk fra naboer, men de var
enten for svage eller låste med kodeord (WEP).

> Vi har forresten en fælles bekendt der overvejer at skifte til Mac -
> måske skal vi have koordineret et angreb.

Det lyder spændende. Har vi fælles bekendte? Vores venner i Lystrup
havde i øvrigt købt en iBook 12" til konen, så der var da set lidt Mac
ved vores besøg i Århus.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 04-08-05 21:08

In article <news-486E27.11305131072005@news.tele.dk>,
> [...]

> man jo strengt taget ikke. Bakken med kaffe og sodavand var en service
> fra hotellet. Det er da pænt af dem og giver en hyggelig stemning.

Jeg troede egentlig, det var diskret luksus, der var deres varemærke -
så er jeg alligevel glad for, at jeg cyklede hjem i stedet for at
overnatte.

> Det lyder spændende. Har vi fælles bekendte? '

Kun en, så vidt jeg ved. Han er far til min datters veninde og sporadisk
din kollega. Du kan få navnet hvis du engang tænder for iChat.

> Vores venner i Lystrup
> havde i øvrigt købt en iBook 12" til konen, så der var da set lidt Mac
> ved vores besøg i Århus.

Ellers skulle du bare have spadseret over til den anden side af Lystrup.
Så kunne du have fået lov til at klappe min kones PB 12" 1.33. Det er
ikke blot forskellen ned til min iBook 900, der smerter (og der er
langt), men også det, at hun altid har haft login til min, mens jeg
åbenbart ikke behøves at have det til hendes - jeg har jo iBooken. Det
burde være en trøsxt, at det kun er en, hun har lånt, men eftersom hun
planlægger at den skal skiftes ud med en 15", er det kun en stakket
frist for min manddoms pryd.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-08-05 01:08

In article <christian.bech-1ECA60.22075104082005@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> Jeg troede egentlig, det var diskret luksus, der var deres varemærke -
> så er jeg alligevel glad for, at jeg cyklede hjem i stedet for at

Meget diskret. Man opdager den faktisk ikke Helt alvorligt, så var
det skam et vældig pænt hotel. Vi manglede ikke noget. Det hele var bare
lidt småt, men jeg har såmænd haft mindre værelser selv på ganske gode
hoteller. Det er måske mig, der er for godt vant og forestiller mig
store værelser, hvis det skal være luksus.

> Kun en, så vidt jeg ved. Han er far til min datters veninde og
> sporadisk din kollega. Du kan få navnet hvis du engang tænder for
> iChat.

Hans forbogstaver skulle vel ikke være HHTM?

> [...]
> men eftersom hun planlægger at den skal skiftes ud med en 15", er det
> kun en stakket frist for min manddoms pryd.

Vi var på den anden side af Lystrup. Vores venner bor på Hyldehaven.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 08-08-05 09:09

In article <news-D47425.02082405082005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Meget diskret. Man opdager den faktisk ikke

Så må jeg altså anbefale Molskroen næste gang. Det er et fedt sted. Hvor
bor I i Skagen? Sidst prøvede vi Hjorths Hotel i Kandestederne - det var
ikke den store luksus, men meget atmosfærefyldt.

> [...]
> hoteller. Det er måske mig, der er for godt vant og forestiller mig
> store værelser, hvis det skal være luksus.

Du bor hjemme hos mor til hverdag. Ingen hoteller kan leve op til den
service.

> Hans forbogstaver skulle vel ikke være HHTM?

Jeg kan sige ja til tre af dem. T'et kender jeg ikke. Hvis det står for
Theodor eller Thorvald, må du endelig sige til.

> Vi var på den anden side af Lystrup. Vores venner bor på Hyldehaven.

Jeg skrev jo også netop, at du skulle have været ud at spadsere.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-05 13:22

In article <christian.bech-D30453.10091408082005@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> Hvor bor I i Skagen? Sidst prøvede vi Hjorths Hotel i Kandestederne -
> det var ikke den store luksus, men meget atmosfærefyldt.

Vi havde lånt et sommerhus lige bag Brøndums Hotel. Det er alle tiders
beliggenhed, tæt på både by og strand.

> Du bor hjemme hos mor til hverdag. Ingen hoteller kan leve op til den
> service.

Det kan der være noget om.

> Jeg kan sige ja til tre af dem. T'et kender jeg ikke. Hvis det står
> for Theodor eller Thorvald, må du endelig sige til.

Torp.

> Jeg skrev jo også netop, at du skulle have været ud at spadsere.

Ja, men helt over på den anden side af Lystrup. Jeg troede, det var der,
vi var. Bor du på den ene eller den anden side af Lystrup?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-05 10:46

In article <news-566D68.14220710082005@news.tele.dk>,

> Torp.

Ahh, det vidste jeg jo egentlig godt.

> Ja, men helt over på den anden side af Lystrup. Jeg troede, det var der,
> vi var. Bor du på den ene eller den anden side af Lystrup?

Den anden. Dog stadig med bugtudsigt (det må være en fejlkonstruktion -
alle de andre rækkehuse er bygget sådan, at udsigten ikke bliver
udnyttet),