Maling af tag - hvem skal vi vælge
Fra : Heidi

Dato : 29-07-05 10:59

Vi har besluttet at få malet vores eternittag fra 1972, og har fået
tilbud fra forskellige firmaer. Vi vakler nu mellem Kronjyllands
Tagteknik i Randers, og Thorlund Tagteknik i Brabrand, som koster
nogenlunde det samme.
Er der nogen der har erfaring med nogen af de to firmaer, som i vil
dele? Det behøver ikke kun være i forbindelse med tagmaling, men
generelt om kvaliteten af deres arbejde.

Pft.

--
Heidi

Fra : Anita

Dato : 29-07-05 11:33

Heidi <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev:
> [...]
> dele? Det behøver ikke kun være i forbindelse med tagmaling, men
> generelt om kvaliteten af deres arbejde.

Kan du oplyse deres priser? Evt. pr. kvm.?

Vi overvejer at få gjort noget ved taget på sommerhuset. Men er ikke nået
til at undersøge det nærmere endnu.

Venligst Anita

Fra : Heidi

Dato : 29-07-05 11:41

Anita wrote:

> Kan du oplyse deres priser? Evt. pr. kvm.?
>
> Vi overvejer at få gjort noget ved taget på sommerhuset. Men er ikke
> nået til at undersøge det nærmere endnu.

Den billigste var Kronjylland, som ville have 23125 inkl. moms for ca.
240 m2 tag (huset er knap 200 m2 i grundplan med ca. 25 graders
hældning). Heri var IKKE inkluderet udskiftning af 4 taghætter,
rygninger og diverse andre defektheder. Det ville vi få en pris på når
de havde overblik over evt. skader, da det pt ikke er til at se gennem
pladerne pga. snavs, mos og alger.

Thorlund ville have 26000 men det var inkl. udskiftning af taghætter,
indtil videre 3 defekte rygninger og eftersyn af fugleklodser. Prisen
for at få det lavet i år var 28000, men der var altså 2000 kr. i rabat
hvis vi kunne vente til næste år.

Dem vi ikke overvejer: S.P. Malerfirma i Harlev J - de ville have 31000,
og det var ekskl. diverse reparationer. Dog med 8 års garanti, men de er
ikke medlemmer af Byg.

Jydsk Tagteknik målte taget op til ca. 300 m2! (de er de eneste som har
fået så store tal ud af opmålingen) - og ville have 37000 inkl.
udskiftning af taghætter.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men om ikke andet kan du da
nogenlunde sammenligne, hvis i selv får priser fra andre firmaer.

--
Heidi

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 29-07-05 12:05

Heidi wrote:
> [...]
> dele? Det behøver ikke kun være i forbindelse med tagmaling, men
> generelt om kvaliteten af deres arbejde.

Jeg har ingen erfaring med tagrenovering endnu, men der er mindst tre
her på vejen der er meget tilfredse med
http://www.softentagrenovering.dk/Default.asp?Page=155&SubID=155

M.v.h
Niels