betongulv - delvist lægges om
Fra : Henrik

Dato : 29-07-05 07:19

Jeg har fået lagt et betongulv (med gulvvarme), der desværre er 25 mm
for højt (ja, øv) og noget for ujævnt.

For at komme i niveau med resten af huset skal jeg jo så have noget
fræset/hakket af, formentlig mere en 25 mm, så der kan lægges et plan
flade ovenpå graterne bagefter.

Hvor svært er det at "høvle" i beton og hvilke maskiner kan man med
fordel bruge.

--------

Skal også have fræset en 15 mm rille til noget kantisolering, hvad
bruger jeg dér? Eller skal jeg blot forsøge at hakke i bund helt ude i
kanterne?

--------

Gulvet er ca. 16 kvm, mvh. Henrik

Fra : Mureren

Dato : 29-07-05 09:26

> Jeg har fået lagt et betongulv (med gulvvarme), der desværre er 25 mm
> for højt (ja, øv) og noget for ujævnt.

FØJ for en kedelig fejl!
Hvad gik der galt, en tanketorsk eller hva'?

> [...]
> Skal også have fræset en 15 mm rille til noget kantisolering, hvad
> bruger jeg dér? Eller skal jeg blot forsøge at hakke i bund helt ude i

Jeg tror du skal leje en nedbrydningshammer og støbe hele gulvet om, især
hvis du skal lave kantisolering. Den anden løsning bliver alt svær at lave,
og alt for dyr i leje af diamantklinger el. lignende.

Mvh.
Mureren

Fra : Henrik

Dato : 29-07-05 10:58

Mureren wrote:

> FØJ for en kedelig fejl!
> Hvad gik der galt, en tanketorsk eller hva'?

Tjaaaa, det får jeg nok aldrig svar på, da jeg har fyret håndværkeren
for det er desværre ikke eneste fejl

Tak for kommetaren til hvordan vi griber det an, mvh. Henrik

Fra : Calle.

Dato : 29-07-05 11:32

Henrik wrote:

> Tjaaaa, det får jeg nok aldrig svar på, da jeg har fyret håndværkeren
> for det er desværre ikke eneste fejl

Det skulle du først have gjort, når han havde rettet fejlen for egen regning
--
Calle.

Fra : Stig Rasmussen Aps

Dato : 29-07-05 17:59

Hvad er gulvvarmen udført af

Fra : Calle.

Dato : 29-07-05 11:31

Henrik wrote:
> [...]
>
> Skal også have fræset en 15 mm rille til noget kantisolering, hvad
> bruger jeg dér? Eller skal jeg blot forsøge at hakke i bund helt ude i

Det er både hurtigere og billigere at brække ud, og lægge nyt
--
Calle.

Fra : Chriz

Dato : 29-07-05 21:58

Måske er der bedre løsningermen her et forslag:

25 mm af 16 m2: borehammer, støvmaske, tålmodighed og ca 32 timer

kanter: stor vinkelsliber (ca 2400 w) + stor diamantklinge + støvmaske

mvh

Chriz

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 30-07-05 10:36

> [...]
> jeg dér? Eller skal jeg blot forsøge at hakke i bund helt ude i kanterne?

Hej Henrik

Man kan da også leje en betonhøvl hos f.eks DNE , den virker med nogle
tandhjul der sidder på aksler som bliver slået mod gulvet. Er faktisk ret
effektiv, men det kan da nok blive nødvendigt at køre over gulvet flere
gange. Dog bliver gulvet ret ujævnt så det skal pudses eller spartles
bagefter. Hvor langt er der ned til varmeslangerne ??

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae