web sharing vil ikke starte :(
Fra : Michael Holm

Dato : 28-07-05 14:46

hej alle,

imac g5, 10.4.2 masser af ram og harddisk :)
Ved ikke hvornår det sket, men den anden dag opdagede jeg at web sharing
var blevet slået fra og nu sker der ikke rigtigt noget når jeg prøver at
starte den.. den står blot og siger "Web sharing is starting up" uden
den kommer videre :(
har prøvet at repair disk per. + boote i Safe mode + geninstallere
10.4.2. med combo update.. uden det hjalp..

Gode råd modtages.. evt. kunne man prøve at starte websharing via
Terminal, men hvordan er det lige ?

--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper

Dato : 28-07-05 15:50

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> 10.4.2. med combo update.. uden det hjalp..
>
> Gode råd modtages.. evt. kunne man prøve at starte websharing via

Prøv at gå ned i /etc/httpd/ mappen (Brug "Gå" -> "Gå til mappe"
kommandoen i menulinien), her skal du slette httpd.conf, dublere
httpd.conf.bak og omdøbe dubletten httpd.conf. Se så om det ikke
hjælper.

Fra : Michael Holm

Dato : 29-07-05 22:54

> [...]
> kommandoen i menulinien), her skal du slette httpd.conf, dublere
> httpd.conf.bak og omdøbe dubletten httpd.conf. Se så om det ikke

Bingo bongo, det virkede med det samme uden genstart :) Tak!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-05 22:59

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Gode råd modtages.. evt. kunne man prøve at starte websharing via
> Terminal, men hvordan er det lige ?

må jeg anbefale:

$ apachectl configtest

Følgende er meget nyttig læsning:

$ man apachectl

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT