/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Fotolsen i Odense
Fra : Nicolai


Dato : 27-07-05 13:31

Nogen der har erfaring med subj.?

Jeg kan åbenbart kun få et tilgodebevis for mit Sigma 70/300mm F4-5.6 APO DG
MACRO (Canon) - selvom det ikke er 10 dage gammelt
Vil returnere det for istedet at købe et Canon L-objektiv. Så nu er mit
eneste valg at sælge det?!

Nogen der ved om det er standarden hos ham?
Ikke et ord ondt om stedet, men personling handler jeg ikke sådanne steder

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk/tilbud.php (Få resten af året gratis!)



 
 
Jakob (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 27-07-05 13:35

In article <42e77e8f$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, spam2005
@nifo.dk says...

> Jeg kan åbenbart kun få et tilgodebevis for mit Sigma 70/300mm F4-5.6 APO DG
> MACRO (Canon) - selvom det ikke er 10 dage gammelt

Har du købt det over nettet så har du 14 dage, ellers er det vist op til
forretningen.

> Nogen der ved om det er standarden hos ham?
> Ikke et ord ondt om stedet, men personling handler jeg ikke sådanne steder
>

Forstår ikke helt hvad du mener. Er linsen købt der i første omgang så
kan man jo spørge hvad der er af returret inden man handler. Eller er
det fordi du vil vide om du kan købe et canon objektiv der. FOrstår ikke
din pointe.....


--
Venlig hilsen

Jakob

Nicolai (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 27-07-05 13:45

> Har du købt det over nettet så har du 14 dage, ellers er det vist op til
> forretningen.

Det fandt jeg ud af :)

> Forstår ikke helt hvad du mener. Er linsen købt der i første omgang så
> kan man jo spørge hvad der er af returret inden man handler. Eller er
> det fordi du vil vide om du kan købe et canon objektiv der. FOrstår ikke
> din pointe.....

Jeg fik ikke spurgt ;)

Egentlig søgte jeg om nogen havde haft "anden" service eller det er hans
standardprocedure. Hvis andre havde haft bedre held kunne det jo bruges som
argument.



Ole Larsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 27-07-05 13:44

Nicolai skrev:
> Nogen der har erfaring med subj.?
>
> Jeg kan åbenbart kun få et tilgodebevis for mit Sigma 70/300mm F4-5.6 APO DG
> MACRO (Canon) - selvom det ikke er 10 dage gammelt
> Vil returnere det for istedet at købe et Canon L-objektiv. Så nu er mit
> eneste valg at sælge det?!
>
> Nogen der ved om det er standarden hos ham?
> Ikke et ord ondt om stedet, men personling handler jeg ikke sådanne steder
>
Jeg ved ikke om man har krav i den retning når der ikke er tale om
fjernsalg. Personligt har jeg handlet der i vel 20 år uden problemer.
Nyligt gav han god pris for min brugte Loewe da jeg købte ny.
Bestilte han det hjem for dig ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Nicolai (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 27-07-05 13:47

> Jeg ved ikke om man har krav i den retning når der ikke er tale om
> fjernsalg. Personligt har jeg handlet der i vel 20 år uden problemer.
> Nyligt gav han god pris for min brugte Loewe da jeg købte ny.
> Bestilte han det hjem for dig ?

Nej. Han havde det på hylden.



Jens Bruun (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-07-05 14:35

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7825a$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Nej. Han havde det på hylden.

Så virker det godt nok lidt skummelt, han ikke vil tage det retur, hvis du i
stedet køber et L-objektiv af ham.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Nicolai (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 27-07-05 17:30

> Så virker det godt nok lidt skummelt, han ikke vil tage det retur, hvis du
> i stedet køber et L-objektiv af ham.

Det gør jeg ikke - så derfor vil han kun give et tilgodebevis.

Jeg vil ikke give 18k for det photoshop.dk dk tager 12,5k for. Så meget vil
jeg ikke betale ekstra for "butiksdelen"



Jens Bruun (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-07-05 17:44

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7b66d$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Det gør jeg ikke - så derfor vil han kun give et tilgodebevis.
>
> Jeg vil ikke give 18k for det photoshop.dk dk tager 12,5k for. Så
> meget vil jeg ikke betale ekstra for "butiksdelen"

Jamen så synes jeg, han har behandlet dig flot. Du kan da ikke forvente, en
forhandler gratis låner dig et objektiv til aftestning, for det er jo dét,
der reelt er tale om. Jeg har fuld forståelse for, du ikke vil betale den
høje, danske pris, men du må også have forståelse for, at Fotolsen driver en
forretning.

BTW: Hvorfor køber du ikke fra f.eks. Technikdirekt i Tyskland? Bedre
priser, 14 dages returret.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Nicolai (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 27-07-05 17:59

> Jamen så synes jeg, han har behandlet dig flot. Du kan da ikke forvente, en
> forhandler gratis låner dig et objektiv til aftestning, for det er jo dét,
> der reelt er tale om. Jeg har fuld forståelse for, du ikke vil betale den
> høje, danske pris, men du må også have forståelse for, at Fotolsen driver
> en forretning.

Jeg har ikke skrevet jeg ikke har det :)

> BTW: Hvorfor køber du ikke fra f.eks. Technikdirekt i Tyskland? Bedre
> priser, 14 dages returret.

Det gør jeg også :)




Simon Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Simon Nielsen


Dato : 27-07-05 18:56


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:42e7bd51$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jamen så synes jeg, han har behandlet dig flot. Du kan da ikke forvente,
>> en forhandler gratis låner dig et objektiv til aftestning, for det er jo
>> dét, der reelt er tale om. Jeg har fuld forståelse for, du ikke vil
>> betale den høje, danske pris, men du må også have forståelse for, at
>> Fotolsen driver en forretning.
>
> Jeg har ikke skrevet jeg ikke har det :)

Nej, men det var vel mere en konstatering. Nu vil jeg så spørge, er det
meningen du vil sælge det objektiv? Så prøv fotokritik.dk,
dk.marked.privat.foto nyhedsgruppen og andre fotorelaterede steder. Hvad har
du egentlig givet for det hos Hr. Olsen?

>> BTW: Hvorfor køber du ikke fra f.eks. Technikdirekt i Tyskland? Bedre
>> priser, 14 dages returret.
>
> Det gør jeg også :)

God ide, du kan også få det endnu billigere på ebay hos hugo fra UrGalaxy.
Har handlet der et par gange, ganske pålidelig og jeg hørte inden for senere
tid at der var en der ikke havde fået sine varer og så sendte Hugo bare
endnu en vare afsted. Han bor i Hong Kong og sender derfra men har konto i
England og man betaler bare dertil.

Mvh
Simon



Nicolai (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 27-07-05 19:20

> Nej, men det var vel mere en konstatering. Nu vil jeg så spørge, er det
> meningen du vil sælge det objektiv? Så prøv fotokritik.dk,

Ja - ER allerede i markedsgruppen.

> dk.marked.privat.foto nyhedsgruppen og andre fotorelaterede steder. Hvad
> har du egentlig givet for det hos Hr. Olsen?
2400,-

> God ide, du kan også få det endnu billigere på ebay hos hugo fra UrGalaxy.
> Har handlet der et par gange, ganske pålidelig og jeg hørte inden for
> senere tid at der var en der ikke havde fået sine varer og så sendte Hugo
> bare endnu en vare afsted. Han bor i Hong Kong og sender derfra men har
> konto i England og man betaler bare dertil.

Så skal der være endnu mere at spare i forhold til technikdirekt - er der
det?



Henrik Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 27-07-05 19:37

"Jeg vil ikke give 18k for det photoshop.dk dk tager 12,5k"

Prøv lige at foreligge ham det. Måske er han villig til at slå af den
pris... Det er da et forsøg værd...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Nicolai (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 27-07-05 21:24

> "Jeg vil ikke give 18k for det photoshop.dk dk tager 12,5k"
>
> Prøv lige at foreligge ham det. Måske er han villig til at slå af den
> pris... Det er da et forsøg værd...
Det har jeg gjort - men ikke overraskende kan han ikke komme i nærheden af
den pris - ikke det der ligner.



Thomas H. (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-07-05 21:42

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7ed78$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det har jeg gjort - men ikke overraskende kan han ikke komme i nærheden af
> den pris - ikke det der ligner.

Men hvorfor er der i grunden så stor prisforskel på en netbutik og en fysisk
butik ?

Jeg kan ikke rigtigt se hvor netbutikken kan have den store fordel i forhold
til den fysiske butik.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.



Ole Larsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 27-07-05 22:28

Thomas H. skrev:
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> news:42e7ed78$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>Det har jeg gjort - men ikke overraskende kan han ikke komme i nærheden af
>>den pris - ikke det der ligner.
>
>
> Men hvorfor er der i grunden så stor prisforskel på en netbutik og en fysisk
> butik ?
>
> Jeg kan ikke rigtigt se hvor netbutikken kan have den store fordel i forhold
> til den fysiske butik.
>
> Med Venlig Hilsen
> Thomas H.
>
>
En af forklaringerne KUNNE være at en fotohandler ikke ad officielle
kanaler kan købe (Canon?) så billigt som du og jeg på nettet.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Thomas H. (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-07-05 23:29

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7fc71$0$26984$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> En af forklaringerne KUNNE være at en fotohandler ikke ad officielle
> kanaler kan købe (Canon?) så billigt som du og jeg på nettet.

og det åbner så et nyt spørgsmål, handler en fotohandler og en online butik
ikke engros samme sted? Hvis nej, hvorfor ikke? Der er vel ikke nogle der
forhindre en fotohandler i at handle samme sted..

MVH
Thomas H.



HKJ (28-07-2005)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 28-07-05 05:42

Thomas H. wrote:
>>En af forklaringerne KUNNE være at en fotohandler ikke ad officielle
>>kanaler kan købe (Canon?) så billigt som du og jeg på nettet.
>
> og det åbner så et nyt spørgsmål, handler en fotohandler og en online butik
> ikke engros samme sted? Hvis nej, hvorfor ikke? Der er vel ikke nogle der
> forhindre en fotohandler i at handle samme sted..

En af forskellene er om de bruger den officielle importør.
Ved den officielle importør fås dansk manual (ihvertfald for kamera), og
fuld adgang til dansk service, men prisen er højere.
Nogle forreninger importerer selv, det betyder så at garantien servicen
vil være den internationale service eller forretningen selv.

Morten Mortensen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Mortensen


Dato : 28-07-05 12:12


"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> wrote in message
news:d04ea$42e80ac1$55da8f7d$313@nf4.news-service.com...
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:42e7fc71$0$26984$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> En af forklaringerne KUNNE være at en fotohandler ikke ad officielle
>> kanaler kan købe (Canon?) så billigt som du og jeg på nettet.
>
> og det åbner så et nyt spørgsmål, handler en fotohandler og en online
> butik ikke engros samme sted? Hvis nej, hvorfor ikke? Der er vel ikke
> nogle der forhindre en fotohandler i at handle samme sted..
>
> MVH
> Thomas H.
>

Hej Thomas

Ikke nødvendigtvis, for da jeg var rundt for ca. 3 uger siden da jeg selv
skulle til at indvestere i et kamera, var jeg også inde forbi Fotolsen. Og i
en anden anledning kom vi ind på det med leverandører og der var han faktisk
(som jeg opfattede) lidt (meget) træt af Canon, for de var ved at være lidt
for storsnude, for de ville kun handle direkte med butikker, som ville
bestille i HELE paller eller også webbutikker (hvorfor webbutikker ved jeg
ikke), ellers blev de henvist til en distrubutør, som straks ville give et
fordyrende led og gjorde det væsentligt mere besværligt at bestille ting.
Så det i sig selv kan jo være med til at forklare at der kan være en pris og
service forskel butikkerne imellem.

Mvh.

Morten



Jens Stadsgaard (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 28-07-05 07:56

On Wed, 27 Jul 2005 22:41:59 +0200, Thomas H. wrote:

> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> news:42e7ed78$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Det har jeg gjort - men ikke overraskende kan han ikke komme i nærheden af
>> den pris - ikke det der ligner.
>
> Men hvorfor er der i grunden så stor prisforskel på en netbutik og en fysisk
> butik ?
>
> Jeg kan ikke rigtigt se hvor netbutikken kan have den store fordel i forhold
> til den fysiske butik.
>
> Med Venlig Hilsen
> Thomas H.

Den fysiske butik skal have udstilligslokale - helst på strøget, have et
kæmpe udvalg, helst faguddannet personale der altid kan give gode råd.
Mange kommer kun får rådet og køber i en internetbutik.

En internet butik kan have til huse i et privat hjem, lille udvalg, intet
faguddannet personale, behøves ikke rådgive. Har mange flere potentielle
kunder. Og derfor behøver butikken ikke have så stor fortjeneste på den
enkelte vare.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu får lov at prøve Canon Eos 20D
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ole Larsen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 28-07-05 08:18

Jens Stadsgaard skrev:

>
> Den fysiske butik skal have udstilligslokale - helst på strøget, have et
> kæmpe udvalg, helst faguddannet personale der altid kan give gode råd.

Faguddannet kan du godt glemme. De færreste kan andet end at sælge.


--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Jens Stadsgaard (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 28-07-05 10:20

On Thu, 28 Jul 2005 09:18:25 +0200, Ole Larsen wrote:

> Jens Stadsgaard skrev:
>
>>
>> Den fysiske butik skal have udstilligslokale - helst på strøget, have et
>> kæmpe udvalg, helst faguddannet personale der altid kan give gode råd.
>
> Faguddannet kan du godt glemme. De færreste kan andet end at sælge.

Jeg ved godt at der er mange sælgere i butikkerne der ikke aner et klap.
Jeg skrev også helst faguddannet, men det ville da være rart at de vidste
noget. Har besøgt forretninger i lokalområdet hvor jeg ved mere om
fotografering end de gør. Og jeg ved ikke ret meget.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu får lov at prøve Canon Eos 20D
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Morten Wartou (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 28-07-05 11:10


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1m0fhclqcior1$.1696zla2baiy8.dlg@40tude.net...
> On Thu, 28 Jul 2005 09:18:25 +0200, Ole Larsen wrote:
>
>> Jens Stadsgaard skrev:
>>
>>>
>>> Den fysiske butik skal have udstilligslokale - helst på strøget, have et
>>> kæmpe udvalg, helst faguddannet personale der altid kan give gode råd.
>>
>> Faguddannet kan du godt glemme. De færreste kan andet end at sælge.
>
> Jeg ved godt at der er mange sælgere i butikkerne der ikke aner et klap.
> Jeg skrev også helst faguddannet, men det ville da være rart at de vidste
> noget. Har besøgt forretninger i lokalområdet hvor jeg ved mere om
> fotografering end de gør. Og jeg ved ikke ret meget.

Der er godt nok også mange faguddannede der ikke aner et klap. :)


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Thomas Hupfeldt (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Hupfeldt


Dato : 28-07-05 08:25

Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev:
>On Wed, 27 Jul 2005 22:41:59 +0200,
>
>Den fysiske butik skal have
>udstilligslokale - helst på strøget, have et
>kæmpe udvalg, helst faguddannet
>personale der altid kan give gode råd.
>Mange kommer kun får rådet og køber i
>en internetbutik.

hvorfor?? Det kommer vel lidt an på hvordan man vil markedsføre
sin butik, for er det turisterne eller den fotoglade dansker man
vil sælge sine produkter til? Hvis det er den fotoglade dansker,
behøver butikken da ikke ligge midt på strøget, hellere et sted
hvor der er gode pakeringsmuligheder, og så er der da ret store
muligheder, hvor der er penge og spare i forhold til inde i
midtbyen.

>En internet butik kan have til huse i
>et privat hjem, lille udvalg, intet
>faguddannet personale, behøves ikke
>rådgive. Har mange flere potentielle
>kunder. Og derfor behøver butikken ikke
>have så stor fortjeneste på den
>enkelte vare.

Ja det er rigtigt at en internetbutik kan have til huse i et
privat hjem, men det gør jo ikke nødvendigvis at huslejen bliver
mindre.. Internetbutikken skal da have samme udvalg som i en alm.
butik, og også gerne varene hjemme på lager, nøjagtigt ligesom i
en fysisk butik. Personligt går jeg da forbi en internetbutik hvor
varen ikke er på lager hvis jeg skal købe noget, og det vil jeg da
tro at der også er mange andre der også gør.. eller?

Et eller andet sted skal en internetbutik vel også have
faguddannet personale, eller i det mindste personale der har
kendskab til det erhverv de driver..

Der hvor jeg bare vil hen er, om vi står i en situation hvor de
fysiske butikker presser prisen så højt op som de kan?

Med Venlig Hilsen
Thomas H.


Nicolai (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 28-07-05 10:20

> Den fysiske butik skal have udstilligslokale - helst på strøget, have et
> kæmpe udvalg, helst faguddannet personale der altid kan give gode råd.
> Mange kommer kun får rådet og køber i en internetbutik.

Ja, men den omtalte prisforskel er stadig alt alt for stor.

> En internet butik kan have til huse i et privat hjem, lille udvalg, intet
> faguddannet personale, behøves ikke rådgive. Har mange flere potentielle
> kunder. Og derfor behøver butikken ikke have så stor fortjeneste på den
> enkelte vare.

Ja, men det kan du ikke just kalde photoshop.dk



Thomas H. (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 28-07-05 12:10

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:42e8a33b$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ja, men det kan du ikke just kalde photoshop.dk

Det er måske et stort privat hjem ?

Med Venlig Hilsen
Thomas H.



René Ernst Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : René Ernst Nielsen


Dato : 27-07-05 15:39

Hej

Jeg har gode erfaringer med Fotolsen. Det er den eneste forretning (måske
lettere overdrevet) der ved hvad de snakker om når de sælger fotoudstyr i
Odense. Hvis du vil købe et Canon L objektiv gennem ham tror jeg da gerne at
han vil tage dit objektiv tilbage, men umiddelbart ser det ud til at du ikke
vil det (forståeligt nok, da man kan spare penge ved at købe sådannne på
nettet). Han vil give dig en tilgodeseddel, hvilket faktisk er mere end
loven kræver. Så tag imod den, og se om du ikke kan finde noget andet brugt
eller nyt at købe hos ham....



--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408874
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste