BF2 - Alle våben er låst op. Hvad sker der~
Fra : Mads

Dato : 26-07-05 17:20

Hej

Ville lige snuppe et spil eller to og blev sgu noget
forbavset da jeg så at alle våben pludselig var
tilgængelige. Der er da vist nogen der har moret
sig med at hacke serverne eller sådan noget.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-07-05 18:35

"Mads" <Mads@invalid.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh Mads
>
> "Gode diskussioner ødelægges tit af folk,

Har godt læst om "problemet" på BoomTown. Jeg har lige prøvet at starte et
spill op, men den står bare med "connecting to account server" for ever, så
måske de er ved at rette fejlen. Men mon dog allerede.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Mads

Dato : 26-07-05 20:18

On Tue, 26 Jul 2005 19:35:23 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:

>Har godt læst om "problemet" på BoomTown. Jeg har lige prøvet at starte et
>spill op, men den står bare med "connecting to account server" for ever, så
>måske de er ved at rette fejlen. Men mon dog allerede.

Jeg har lige været logget på. Den var langsom, men den kom dog
til sidst. Til gengæld er alle mine stats nulstillet, så hvis ikke det
bare er midlertidigt, så er det 14 dages spil der er totalt spildt.
Jeg havde ellers lige fået låst mit første ekstra våben op i går. :o\

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-07-05 20:20

In article <ou2de192l5l5bgrlk32i0f1arkkl4fh00c@4ax.com>, Mads wrote:

> [...]
> bare er midlertidigt, så er det 14 dages spil der er totalt spildt.
> Jeg havde ellers lige fået låst mit første ekstra våben op i går. :o\

Jeg kommer slet ikke på. Og på gamespy er spillet nede på en 7. plads
i popularitet.

Gamle skodspil som HL og Wolf ET same AA er foran.

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-07-05 20:35

> [...]
> bare er midlertidigt, så er det 14 dages spil der er totalt spildt.
> Jeg havde ellers lige fået låst mit første ekstra våben op i går. :o\

På EA's BF2 hjemmeside, står der at de vil lave en rollback til før de fik
problemer (læs: blev hacket), og at man vil få sine oplåste våben (og kun
dem)

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-07-05 18:42

> [...]
>
> --
> Mvh Mads
>
> "Gode diskussioner ødelægges tit af folk,

Ja, nu står der noget mere på Boo, serverne er som du skriver bleved hacked.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 26-07-05 19:59

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> "Mads" <Mads@invalid.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

Community Update - 7/25/05

Profiles with all Weapons Unlocked

Many users logged into Battlefield 2 today to discover that they had access
to all of the game's weapons unlocked in their profile. We have fixed the
root issue that caused this to occur and by tomorrow morning all users will
return to having access only to the weapons which they had earned. Once our
solution is in place, if you find that you do not have access to weapons
appropriate to your in-game rank, please direct inquiries to the Support
sites linked below. In some cases users may be prompted to re-select the
Unlock weapons that they are eligible for (if you are eligible for two
weapons you will get to choose the two you wish to have unlocked).

If you qualify for unlocked weapons but cannot unlock them contact
http://eatech.custhelp.com to report your technical issue and one of our
Support representatives.

Fra : BuFFerz

Dato : 26-07-05 20:41

> sig med at hacke serverne eller sådan noget.

Tror jeg også

Jeg kunne heller ikke logge på BF2 og EA's hjemmeside har også været
ende en god del af dagen.

//Buffer

Fra : S. Sørensen

Dato : 26-07-05 21:52

"BuFFerz" <nospam@tomesdfsdfs.dfsklh> wrote in message

> Tror jeg også
>
> Jeg kunne heller ikke logge på BF2 og EA's hjemmeside har også været
> ende en god del af dagen.
>
> //Buffer

Herligt..

Det forklarer hvorfor jeg ikke har kunnet få skidtet til, at virke her.
Har lige købt spillet og har ikke kunnet logge på hele dagen, så jeg var en
smule skuffet ;)

Steinbjørn

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 22:52

In article <20a$42e6a202$3e3d8433$15946@news.arrownet.dk>,
steinb@REMOVETOGETAVALIDEMAILworldonline.dk says...

> Det forklarer hvorfor jeg ikke har kunnet få skidtet til, at virke her.
> Har lige købt spillet og har ikke kunnet logge på hele dagen, så jeg var en
> smule skuffet ;)

Endnu en hyldest til DICE's manglende proffesionalisme :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Janus

Dato : 27-07-05 02:30

Jakob wrote:

> Endnu en hyldest til DICE's manglende proffesionalisme :0)

Ved godt du har lavet smiley og det er ment lidt i spøg, men alligevel
synes jeg det er en lidt tam kommentar. Manglende indsigt i
spiludvikling, det medfølgende kompleksitetsniveau osv. gyder tit nogle
fårede kommentarer. Selvfølgelig retter de fejlen så hurtigt de kan, at
der er mulighed for rollback til et givent tidspunkt er da bare for
fedt! Det betyder netop, at de ikke er ligeglade med spillerne / deres
kunder.

Vh Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 10:43

In article <42e6e38d$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nospam@nomail.com says...

> Ved godt du har lavet smiley og det er ment lidt i spøg, men alligevel
> synes jeg det er en lidt tam kommentar. Manglende indsigt i
> spiludvikling, det medfølgende kompleksitetsniveau osv.

Nej jeg er skam godt istand til at kapere kompleksiteten i spiludvikling
men det får mig nu ikke til at respektere DICE mere af den grund.

> fedt! Det betyder netop, at de ikke er ligeglade med spillerne / deres
> kunder.

Selvfølgelig er de ikke ligeglade med deres kunder men en hurtig
omsætning betyder åbenbart mere for dem end et godt produkt. Det er jo
bare en kendsgerning at DICE gang på gang smider halvfærdige produkter
på banen som deres kunder så betaler en masse millioner for. Bevares
efter halve og hele år så lykkes det for dem at få det til at fungere i
en grad så det minder om et færdigt produkt.

Et firma der sender en produkt på gaden der minder om en working beta er
i mine øjne amatører. Der er ingen tvivl om at DICE kan lave forrygende
gameplay, jeg er en stor fan i den retning og spiller aldrig andet end
battlefield serien stort set. Det er heller ingen tvivl om at når DICE
sender et spil på gaden så fungerer det halvdårligt de første måneder
indtil de får fejlene rettet. De har jo såvidt jeg ved lige sendt en
update på gaden som i første omgang åbenbart gjorde ligesåmeget skade
som gavn, og så måtte de lave en update til en update er det ikke
korrekt ??

Det er muligt du falder næsegrus på halen over deres evner, jeg synes at
de første versioner af bf2 var en katastrofe. Når man ikke engang evner
at få netværksdelen af et netværksspil til at fungere før man sender det
på gaden så er der da noget galt.

Det gør det fordi de kan, fordi deres kunder køber det alligevel, og
fordi der er penge i det. De har da helt sikkert skudt et halvtestet
spil på gaden fordi økonomien krævede det, men det gør dem ikke mere
proffesionelle af den grund.

Når jeg sammenligner DICE med Valve så er der sgu ingen tvivl om hvem
der fremstår proff i den sammenhæng.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Casper Bang

Dato : 27-07-05 12:35

> [...]
> efter halve og hele år så lykkes det for dem at få det til at fungere i
> en grad så det minder om et færdigt produkt.

Nu er det jo formentligt ikke DICE der bestemmer hvornår spillet skal på
gaden - det er EA der er distributøren, og derfor dem der sætte en
deadline...
DICE ved da godt at det er noget lort at spillet ikke var klar til
releasedatoen, og de ville da sikkert med glæde have brugt et par måneder
mere på at få det finpudset - men EA kunne se bedre økonomi i at smide det
afsted med det samme.

Det kan godt være at DICE har overestimeret deres evner da de i sin tid
sagde til EA hvornår de ville være klar med spillet - men at de smider det
på markedet i en "working beta" vil jeg nu engang sige at er mere EAs skyld
en DICEs.

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 13:29

In article <42e77151$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
bang_casper@hotmail.com says...

> [...]
> på markedet i en "working beta" vil jeg nu engang sige at er mere EAs skyld

Det har du sikkert ret i, men det var ikke EA der smed en opdate ud, der
gav yderligere problemer :0), men nok om det det bliver nok ved med at
være sådan, men kun sålænge de kan levere godt gameplay det er deres
held :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Casper Bang

Dato : 27-07-05 14:49

> Det har du sikkert ret i, men det var ikke EA der smed en opdate ud, der
> gav yderligere problemer :0)

Både og :)
Tror du ikke EA så at spillet ikke var godt nok, og sagde til DICE at hvis
de ikke fik smidt en patch ud inden en uge, ville det få konsekvenser...?

Jeg ved det ikke, men tror ikke på at DICE som udvikler kan lide at smide et
ufærdigt produkt/en crappy patch ud til forbrugerne, når de ved at et par
uger mere kunne gøre en stor forskel.

PS: Jeg har ikke selv haft problemer med bugs o.l. i spillet - deres server
browser er lidt crappy, men det er ikke noget der ødelægger meget for mig.

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 15:27

In article <42e790cd$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
bang_casper@hotmail.com says...

> PS: Jeg har ikke selv haft problemer med bugs o.l. i spillet - deres server
> browser er lidt crappy, men det er ikke noget der ødelægger meget for mig.

Nej når spillet først kører så er det supercool. Det er SPILLET så
gameplay det har det sgu, men alt det andet... :0), ok ikke mere brok
herfra, kan se at vi i det store hele er enige.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Janus

Dato : 27-07-05 15:55

Jakob wrote:
> [...]
> gameplay det har det sgu, men alt det andet... :0), ok ikke mere brok
> herfra, kan se at vi i det store hele er enige.

Hej Jakob!
Min kommentar var ikke decideret møntet på dig, det var ganske generelt.
Når spil bliver så komplekse som de er, sker det jo at selv mere (eller
mindre) intensive tests ikke afslører alle fejl.
Specielt tror jeg hacks er rigtig svære at komme til livs i opløbet.

Nå, lad os bare lade det ligge :)

Vh Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Jakob

Dato : 27-07-05 17:00

In article <42e7a04e$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nospam@nomail.com says...

> mindre) intensive tests ikke afslører alle fejl.
> Specielt tror jeg hacks er rigtig svære at komme til livs i opløbet.

Den vil jeg give dig :0), hvis du indrømmer at serverbrowseren er en
skandale ;0)

> Nå, lad os bare lade det ligge :)

Yeahh skal ned og battle lidt iaften, BF2 selvfølgelig, så meget for den
kritisk/politiske forbruger ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 27-07-05 22:08

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gav yderligere problemer :0), men nok om det det bliver nok ved med at
> være sådan, men kun sålænge de kan levere godt gameplay det er deres

Du skal da være glad for at der overhovedet kommer patches. Det er ikke
alle EA spil, der er kommet patches til, uanset om de har så været så
befængte af fejl, at det er umuligt at få en bare nogenlunde spiloplevelse
ud af det.

/Kenneth Iversen