Bedre, mellempris restaurant i Køben
Fra : Ole Stigaard

Dato : 26-07-05 14:44

Hej gruppe,
vi får besøg af et par venner på fredag, og skal ud og spise en bid mad.
Vi har lyst til at prøve noget andet end de sædvanlige "rundt om hjørnet",
og prisklassen er vel det lavere middelleje med op til 600 pr.pers incl
vin. Det er vigtigt at stedet har fiskeretter og/eller vegetarretter på
kortet.
Vi havde forelsket os i menu og koncept hos cofoco, men desværre er de
ferielukket frem til den 2. august.
Har I nogle gode ideer i til steder der opfylder dette, og hvor vi kan
komme omkring klokken 20:30 og stadig nå et fuldt måltid?

Mvh Ole S

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-07-05 16:23

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev

> [...]
> Har I nogle gode ideer i til steder der opfylder dette, og hvor vi kan
> komme omkring klokken 20:30 og stadig nå et fuldt måltid?

Klai's cuisine er for de fleste retters vedkommende helt i orden www.klai.dk

Vinene er yderst rimeligt prissat og af høj kvalitet, men egen vin kan også
med fordel medtages, tjenerne står så for gratis optrækning, vand og brød.

Særligt deres fiskesuppe nyder jeg altid. Isdesserter er de ikke så gode til
at håndtere. Absolut høj kvalitet i forhold til den latterligt lave pris.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Margrete Johansen

Dato : 26-07-05 21:17

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> wrote in message
news.suiwfkt873aafo@dpiii...
> [...]
> kortet.
> Vi havde forelsket os i menu og koncept hos cofoco, men desværre er de

Cofoco er superlækkert - pris lav, kvalitet høj.
Det samme vil jeg sige om Spiseloppen på Christiania. Inspirerende
lækkert,
smukke omgivelser, lidt sløve tjenere. Stedet er så stort at røg ikke
behøver at genere.

God fornøjelse.

Margrete

Fra : Giraf

Dato : 27-07-05 22:48

> lidt sløve tjenere.

Gad vide hvorfor, hehe :)

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 26-07-05 21:05

On Tue, 26 Jul 2005 15:43:58 +0200, "Ole Stigaard"
<spam1@stigaard.net> wrote:

> [...]
>kortet.
>Vi havde forelsket os i menu og koncept hos cofoco, men desværre er de

Måske Le Sommelier (www.lesommelier.dk). Dagens menu står i 350,- Der
er udover hel- og halvflasker glasvis servering (ca. 30 forskellige
vine til ml. 35,- og 110,- pr. glas) under kyndig vejledning, hvis man
måtte ønske det. Så det burde kunne lade sig gøre at holde sig under
600,- pr. snude.

Jeg er aldrig blevet skuffet over hverken mad eller vin. I forhold til
Cofoco er retterne præcisere i udtrykket, og saucerne mere
koncentrerede . Fransk "mellemklasse", når det er bedst - efter min
mening.

Med venlig hilsen

Kasper Bergholt H. Kristiansen

Fra : Padre

Dato : 30-07-05 07:12

> vi får besøg af et par venner på fredag, og skal ud og spise en bid mad.

Hvad endte i med, og var det godt ?

--
Padre

Fra : Ole Stigaard

Dato : 30-07-05 10:24

Sat, 30 Jul 2005 08:11:40 +0200, Padre
<spirito_santo@pladderballe.yahoo.com> skrev:

> Hvad endte i med, og var det godt ?

Det endte med Klais, og resultatet var godt.
Vi valgte hhv. fiskesuppen og sværdfiskeforretten, og begge retter var
_meget_ gode.
Alle fire spiste fiskehovedretten, som i går var torsk med grønt og
safransovs. Der var nok til den danske stavemåde og alt var
overordentligt veltilberedt.

Vi to mænd tog så også en dessert, banantærte, men på trods af fruernes
påstand om at være helt mætte, kunne vi ikke få lov at spise mere end
halvdelen selv. Og lækker var den, serveret med god chokolade og en
hjemmelavet? vanilieis.

Af vin delte vi en flaske chablis 1cru, 225,- og med fire kaffe kom
regningen op på 1180,-
Så vi var tilfredse og kan sagtens anbefale et besøg i eskildsgade 15!

Ole