GTA San Andreas, søger oplysninger om udlæ~
Fra : Henning Lund

Dato : 26-07-05 10:36

Min søns maskine vælter efter han har spillet i et stykke tid, tiden kan
variere fra 3 minutter til en time, det der sker er at maskinen
genstarter. Det er ikke et varmeproblem.
Maskinen er en XP 2400 med TI4200 grafikkort, der er prøvet et par andre
grafikkort med samme resultat, ram er der 3x256mb, lydkort er onboard.
Kan man se hvad pokker der forårsager at maskinen vælter eller hvad er
det lige vi gør?
Den anden dag så jeg her i en tråd at der var en pach man kunne
instalere som rettede en windows fejl, den har vi prøvet men med samme
resultat.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-07-05 12:24

> [...]
> grafikkort med samme resultat, ram er der 3x256mb, lydkort er onboard.
> Kan man se hvad pokker der forårsager at maskinen vælter eller hvad er det

På de internationale spil-forums, er der mange som har klaget over at GTA SA
crasher i tide og utide. Jeg selv kunne max spille 1-2 minutter, så crashede
det. Løsningen for mit vedkommende var at sætte lydaccelerationen til
"standard" i dxdiag.
Start --> Kør --> Skriv dxdiag --> Tryk på fanen "Lyd" --> Juster slideren
så den kommer ned fra "Fuld acceleration" til "Standard acceleration" -->
Afslut
Håber at det hjælper i din søns tilfælde! Jeg har også onboard lydkort. Men
håb nu ikke for meget, for der er mange som ikke har haft gavn af
løsningsforslaget.

Mvh

Emil

Fra : Henning Lund

Dato : 26-07-05 13:06

Emil Jensen [2100] skrev:

> [...]
> Håber at det hjælper i din søns tilfælde! Jeg har også onboard
> lydkort. Men håb nu ikke for meget, for der er mange som ikke har

Ok det må vi sq prøve. Tak for svaret.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-07-05 09:01

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Ok det må vi sq prøve. Tak for svaret.

> [...]

Det løste i hvert fald problemet på min datters PC - så der er håb

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-07-05 14:34

> Det løste i hvert fald problemet på min datters PC - så der er håb
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Rart at høre det har hjulpet andre

Mvh

Emil

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 26-07-05 13:33

On Tue, 26 Jul 2005 11:36:21 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:

> [...]
>grafikkort med samme resultat, ram er der 3x256mb, lydkort er onboard.
>Kan man se hvad pokker der forårsager at maskinen vælter eller hvad er

Prøv at fjerne fluebenet ved: Kontrolpanel > System > Avanceret > Start og
genoprettelse >> Genstart automatisk.

Så vil du nok få den goe gamle blå skærm at se, med lidt oplysninger...
--
Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 26-07-05 14:34

Henrik Villadsen skrev:

> Prøv at fjerne fluebenet ved: Kontrolpanel > System > Avanceret >
> Start og genoprettelse >> Genstart automatisk.
>
> Så vil du nok få den goe gamle blå skærm at se, med lidt
> oplysninger...

Det kan jeg ikke så godt da den allerede er fjernet Der kommer ingen
blå skærm, svinet genstarter uden fejlmeddelelser.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 26-07-05 18:05

On Tue, 26 Jul 2005 15:33:30 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:

>Det kan jeg ikke så godt da den allerede er fjernet Der kommer ingen
>blå skærm, svinet genstarter uden fejlmeddelelser.

Det fandme skrapt

Det lyder til det næsten er et reset den laver.

Prøv mens den kører at massere alle ledninger / kabler / indstikskort og se om
det kan få den til at genstarte.

Ellers kan det være rammen det er galt med. Du kan teste den med memtest:

http://www.memtest86.com/ Jeg har selv lige hentet ISO udgaven, den booter fra
den brændte CD og starter derefter testen, det er sgu smart...

Hvis den ikke finder fejl så prøv at starte spillet kun med 256MB, og skift
klodserne ud (rammen efterhånden som skidtet vælter..

--
Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 26-07-05 18:57

Henrik Villadsen skrev:

> Det fandme skrapt

Jamen det er næsten terror ;o(.

> Det lyder til det næsten er et reset den laver.

Tjae

> Prøv mens den kører at massere alle ledninger / kabler / indstikskort
> og se om det kan få den til at genstarte.

Nix det vil den ikke.

> Ellers kan det være rammen det er galt med. Du kan teste den med
> memtest:

Joe det var det første vi gjorde, alle ram er testet, sq endda udskiftet
for en sikkerheds skyld.

Je´ved dælme ikke hva´der sker?

Temperaturen på maskinen ved vælt, 50-55 grader. Intet vold af maskinen
ud over Andreas kan slå den ihjel.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 26-07-05 21:09

On Tue, 26 Jul 2005 19:56:55 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:

>Temperaturen på maskinen ved vælt, 50-55 grader. Intet vold af maskinen
>ud over Andreas kan slå den ihjel.

Prøv at stresse den lidt med 3dmark2005:
http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml

Håber du har adsl

Er der andre spil den ikke kan klare?
--
Henrik

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 26-07-05 21:34

On Tue, 26 Jul 2005 22:08:31 +0200, Henrik Villadsen <inkasso@mail.dk> wrote:

>Prøv at stresse den lidt med 3dmark2005:
>http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml
>
>Håber du har adsl
>
>Er der andre spil den ikke kan klare?

I nedenstående tråd er der mange løsningsforslag... Held og lykke :-/
http://www.dslreports.com/forum/remark,13627864

--
Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 27-07-05 09:09

Henrik Villadsen skrev:

> Prøv at stresse den lidt med 3dmark2005:
> http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml
>
> Håber du har adsl
>
> Er der andre spil den ikke kan klare?

Det må vi prøve at banke den med, vedr. andre spil ved jeg det ikke da
han ingen har pt.

Fra : Henning Lund

Dato : 27-07-05 09:12

Henrik Villadsen skrev:

> Prøv at stresse den lidt med 3dmark2005:
> http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml

Øh nu er mit engelske ikke på toppen, hvad er det egentlig for noget du
linker til, jeg er ikke med?

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 27-07-05 09:55

On Wed, 27 Jul 2005 10:11:38 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:

>Øh nu er mit engelske ikke på toppen, hvad er det egentlig for noget du
>linker til, jeg er ikke med?

Det er et program til at måle ydelsen på dit grafikkort, det er meget brugt når
man sammenligner grafikkort.

Da det er meget tung grafik kommer CPU og grafikkort til at "svede" godt

Der er en ældre version her (3DMark2001 SE) som kun fylder 39MB, det burde være
fint til et TI-4200:

http://www.teccentral.de/dls/index.php?op=download&id=185

--
Henrik

Fra : René Lønstrup

Dato : 27-07-05 13:24

Henrik Villadsen wrote:
> Der er en ældre version her (3DMark2001 SE) som kun fylder 39MB, det
> burde være fint til et TI-4200:

Ikke mindst fordi 3DMark 05 slet ikke kan køre med et TI4200 da det ikke
understøtter de DirectX 9 shaders programmet kræver
3DMark 2001 virker derimod fint med GF4 kort, og 3DMark 03 kan også
køre, - ihvertfald de fleste af testene.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Henning Lund

Dato : 27-07-05 15:21

René Lønstrup skrev:

> [...]
> 3DMark 2001 virker derimod fint med GF4 kort, og 3DMark 03 kan også
> køre, - ihvertfald de fleste af testene.

Njae nu er jeg helt på herrens mark, knægten smed GTA Vice City på
maskinen her idag, den vælter sq osse maskinen, så er det hylen fløjte
mig da noget andet der er galt, hmmmmmm sur r.. . Kan en
strømforsyner hikke?