Kan man købe fadøl i Tyskland?
Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 10:03

Hej!

Nogen der ved om man kan det? Med et anlæg til leje?

--
Hilsen Jakob

Fra : Grunt

Dato : 26-07-05 11:18

On Tue, 26 Jul 2005 11:02:48 +0200, "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> wrote:
in dk.kultur.mad+drikke
>Hej!
>
>Nogen der ved om man kan det? Med et anlæg til leje?

Mener du tyskland der opfandt fadøllet ?

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 13:16

> Mener du tyskland der opfandt fadøllet ?

Ja, måske...

Jeg mener:
Kan man leje et fadølsanlæg i Tyskland (en grænsebutik måske?) og låne det
med hjem til DK? Om der er dansk eller tysk øl i ankeret er underordnet.

Nogen der har prøvet det? Og hvorhenne?

--
Hilsen Jakob

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 26-07-05 14:13

On Tue, 26 Jul 2005 14:16:05 +0200, "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk>
wrote:

> [...]
>med hjem til DK? Om der er dansk eller tysk øl i ankeret er underordnet.

Jeg har set små engangs-fustager med 5-10 liter i hver i flere
grænsbutikker (kaldes Party Fass).
Man kan nogle steder også købe små billige "tappeanlæg", der drives
med kulsyrepatroner.