Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket DIGIcam ?
Fra : Søren Jim

Dato : 26-07-05 05:15

Hej Alle
jeg ved godt der har været spurgt om dette 100 x eller mere
men der kommer jo hele tide nye digi-cams,,,,,

hvad anbefale i man skal købe ?

budget 3000 kr
skal kunne være i Lillemors håndtaske som er stor men ikke megastor
skal gerne kunne undgå røde øjne
og kunne Zoome godt
lidt video ville osse være fint

kan ikke lige komme på mere

tjep
Søren

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 06:53

Søren Jim skrev:
> Hej Alle
> jeg ved godt der har været spurgt om dette 100 x eller mere
> men der kommer jo hele tide nye digi-cams,,,,,

Så behøver du kun se gruppens nyeste tråde igennem

> hvad anbefale i man skal købe ?
>
> budget 3000 kr
> skal kunne være i Lillemors håndtaske som er stor men ikke megastor
> skal gerne kunne undgå røde øjne

Kan ikke lade sig gøre ved blitseksponering uden ekstern blits

> og kunne Zoome godt

Meget, hurtigt eller med god billedkvalitet. Første og sidste er lidt
paradokser.

> lidt video ville osse være fint
>
> kan ikke lige komme på mere

Tag et kik på steve´s digicams og på dpreview - der er svarene

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-07-05 07:21

> Kan ikke lade sig gøre ved blitseksponering uden ekstern blits

Hvorfor kan det ikke det?

--
Palle

Fra : Michael

Dato : 26-07-05 08:06

Palle Jensen wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan det ikke det?

Fordi den indbyggetblits sidder for tæt på objektivet på de små
compactkameraer. Det vil uundgåelig give røde øjne.

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-07-05 08:16

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi den indbyggetblits sidder for tæt på objektivet på de små
> compactkameraer. Det vil uundgåelig give røde øjne.

Hvad med de kameraer der "for-blitzer". Altså flasher et par gange før den
egentlige affyrring. Er det ikke funktionelt?

--
Palle

Fra : Erik W.

Dato : 26-07-05 09:30

"Palle Jensen" skrev i news:42e5e33c$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad med de kameraer der "for-blitzer". Altså flasher et par gange før den
> egentlige affyrring. Er det ikke funktionelt?

Det gør pupillerne mindre og mindsker dermed risikoen, men problemet er
ikke løst. Trods "anti-redeye"laves der masser af billeder med røde øjne.

Mvh Erik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-07-05 11:25

"Palle Jensen" <PHJensen@gmail.com> wrote in message
> "Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med de kameraer der "for-blitzer". Altså flasher et par gange før den
> egentlige affyrring. Er det ikke funktionelt?

Pupillerne mindskes og de røde øjne bliver ikke så gennemtrængende, bortset
fra at man så får tomme, kolde øjne. Det eneste der ahr noget med røde øjne
at gøre er hvor blitzen er lokaliseret.

Mvh
Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 08:12

Palle Jensen skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan det ikke det?

Blits og objektiv sidder med for lille afstand

Fra : Henning

Dato : 26-07-05 18:53

> [...]

>hvad anbefale i man skal købe ?

>budget 3000 kr
>skal kunne være i Lillemors håndtaske som er stor men ikke megastor

Et forslag kunne være Nikon 5900, 7600 eller 7900 der alle har indbygget
funktion til detektering og retouchering af "røde øjne". 7600 og 7900 har
elektronisk billedstabilisering på videooptagelser.

Du kan læse om dem på www.nikon.dk eller på en af de sider der er nævnt i de
andre svar.

Af de nævnte er 5900 og 7900 de mest avancerede med mange manuelle
indstillingsmuligheder 7600 er derimod til den ikke tekniske bruger der bare
ønsker gode billeder. Det bruger også almindelige AA batterier, der følger
opladelige batterier med samt lader men det kan sagtens bruges i snæver
vending med almindelige batterier.

mvh Henning