Hvordan går man ind på routeren?
Fra : Jonas W

Dato : 25-07-05 14:38

Hej

Jeg prøver at få noget ip-telefoni til at fungere. Jeg har et lidt
specielt internetabonnement så den almindelige vejledning fungerer ikke
for mig.

Jeg har så fundet en vejledning på nettet som forklarer hvad jeg skal
gøre, og i følge den skal man på et tidspunkt 'gå ind på routeren', men
hvordan gør man egentlig det?
Routeren er fra Netopia

Tak,
Jonas

Fra : hansen

Dato : 25-07-05 15:50

"Jonas W" <Jonas@in.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har så fundet en vejledning på nettet som forklarer hvad jeg skal
> gøre, og i følge den skal man på et tidspunkt 'gå ind på routeren', men

Du skal givetvis ind i routeren via en browser: http:\\xxx.xxx.xxx.xxx
(x'erne må fremgå af en vejledning til routeren).

Fra : Tom

Dato : 25-07-05 18:13

Din router har en adresse..
Den vil typisk være 192.168.1.xx(x)
Denne adresse skal du skrive ind i safari, så kommer du ind på en side der
hjælper dig !
( siden skabes af routeren selv)
Det er bare nødvendigt at du kender adressen, ligesom at du SKAL have en
ledning mellem computer og router..
Tom

Find adressen enten i manualen på routeren, hos din internet udbyder eller
hos producenten af kassen..
F.eks zyxel..

Fra : Mikkel Haugstrup

Dato : 25-07-05 18:32

"Tom" <nospam@fakemail.dk> skrev i en meddelelse

> Find adressen enten i manualen på routeren, hos din internet udbyder eller
> hos producenten af kassen..
> F.eks zyxel..

Er du doven vil adressen som regel også være den samme som Standard
gateway/Router under Systemindstillinger og Netværk.

/mikkel

Fra : Jonas W

Dato : 26-07-05 10:19

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> Jeg har så fundet en vejledning på nettet som forklarer hvad jeg skal
> gøre, og i følge den skal man på et tidspunkt 'gå ind på routeren', men

Tak for hjælpen. Det viste sig at man kun kan gå ind på min ruter via en
netside hos min internetudbyder eller via telnet.

Joas