nakkefilet - forslag
Fra : Leo

Dato : 25-07-05 10:21

Jeg har i mit køleskab liggende en stykke nakkefilet på ca 1½ kilo, som er
beregnet til aftensmaden i dag -
Men hvad stiller jeg op med det? Jeg synes, alle mine ideer ender i noget
temmeligt kraftigt vintermad - jeg var ikke videre populær, da jeg i 40
graders varne i Frankrig satte en tomatgryde med oksekød i klodser, masser
af peber, paprika, 3 slags løg og hvidløg, samt lidt kartoffel og gulerod på
bordet - de fik ellers både couscous og brød til - så selv om temperaturen
efterhånden er til både strømper og trøjer, så tror jeg, jeg skal holde mig
til en lidt lettere tilberedning...

Jeg kunne jo bare skære det op til nakkekoteletter - det er jeg selv meget
glad for, men afkommet synes, det er for kedeligt uanset tilbehøret.
Så har jeg overvejet at grydestege kødet, men er det ikke for trivielt?
Kunne man fylde fileten og kaste den i kuglegrillen?

Er der nogen, der har forslag til alternativ tilberedning?

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-07-05 10:42

On Mon, 25 Jul 2005 11:20:47 +0200
"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote:

> [...]
> for trivielt? Kunne man fylde fileten og kaste den i kuglegrillen?
>
> Er der nogen, der har forslag til alternativ tilberedning?

Stik huller i den med en spids kniv så der er huller fordelt over hele
overfladen prop små stænger hvidløg ned i dem så smagen af hvidløg
bliver fordelt i kødet.
Lav en god barbeque sovs og marinér først kødet i en del af den. Smid
så kødet på grillen og smør yderligere barbeque sovs på imens den
steges.
Server med en god blandet salat (evt. med couscous eller lignende i)og
en lidt sur-sød dressing samt et godt brød.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |