/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Royal Canin?
Fra : Christina Jensen


Dato : 24-07-05 21:01

Hejsa Gruppe.

Er Royal Canin et godt tør foder at bruge...nogen der har erfaringer med
det?



 
 
Lilian Nielsen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Lilian Nielsen


Dato : 25-07-05 08:02

Hej
Det er noget godt foder jeg bruger det selv til min hunde hvalp på 4 mdr der
der hedder p/d.Fordi det er ikke så godt det man køber ved en købmand.Og du
må helst ikke skifte mærke hele tiden,jeg syns du skal gå til din dyrelæge
og spørg den person omkring foder til din hund.

Lilian


"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e3f397$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa Gruppe.
>
> Er Royal Canin et godt tør foder at bruge...nogen der har erfaringer med
> det?
>



Christina Jensen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 25-07-05 11:46

Hejsa, jeg har bare hørt så meget om at der bliver testet på dyr, og det vil
jeg bestemt ikke støtte, ved i om der bliver det på royal?
"Lilian Nielsen" <lilian@oz2ctu.dk> skrev i en meddelelse
news:42e48e6f$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
> Det er noget godt foder jeg bruger det selv til min hunde hvalp på 4 mdr
> der der hedder p/d.Fordi det er ikke så godt det man køber ved en
> købmand.Og du må helst ikke skifte mærke hele tiden,jeg syns du skal gå
> til din dyrelæge og spørg den person omkring foder til din hund.
>
> Lilian
>
>
> "Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:42e3f397$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hejsa Gruppe.
>>
>> Er Royal Canin et godt tør foder at bruge...nogen der har erfaringer med
>> det?
>>
>
>



Thomas von Hassel (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 26-07-05 21:18

Christina Jensen <ung24@mail.dk> wrote:

> Hejsa, jeg har bare hørt så meget om at der bliver testet på dyr

ok, skal vi ikke lige slå fast at alt hundemad bliver "testet" på dyr
inden det kommer i handlen ?!

/thomas

Moller (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-07-05 21:26

Thomas von Hassel wrote:
> Christina Jensen <ung24@mail.dk> wrote:
>
>
>>Hejsa, jeg har bare hørt så meget om at der bliver testet på dyr
>
>
> ok, skal vi ikke lige slå fast at alt hundemad bliver "testet" på dyr
> inden det kommer i handlen ?!

   Er du sikker ? tror noget af det nede hos Købmanden ikke er testet, for
hundene herhjemme vil ikke ha det.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

jopa (26-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 26-07-05 23:03

Thomas von Hassel skriblede bla:
>
> ok, skal vi ikke lige slå fast at alt hundemad bliver "testet" på dyr
> inden det kommer i handlen ?!
>

Det bedste ville være at det blot blev testet på hunde
--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk




Thomas von Hassel (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-07-05 19:06

jopa <john@zora.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel skriblede bla:
> >
> > ok, skal vi ikke lige slå fast at alt hundemad bliver "testet" på dyr
> > inden det kommer i handlen ?!
> >
>
> Det bedste ville være at det blot blev testet på hunde

det er det jeg mener ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Blomsten (03-08-2005)
Kommentar
Fra : Blomsten


Dato : 03-08-05 16:57

Nej, Thomas ...

Vi skal slå fast, at der faktisk findes reelle producenter ... for ikke ALT
hundefoder testes
på dyr .. Men, Royal Canin er et af de fodere der testet .. Samt mange andre
store navne, som
Eukanuba, Hills, Pedigree .. og jeg blive ved ...

Her findes der en lister over foder DER IKKE TESTES på dyr inden det ender i
handlen!

http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/ikketestet.htm

/Betina aka Blomsten ...


"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message
news:1h0dbej.v4f0mx1jo2eyiN%thomas@elements.dk...
> jopa <john@zora.invalid> wrote:
>
>> Thomas von Hassel skriblede bla:
>> >
>> > ok, skal vi ikke lige slå fast at alt hundemad bliver "testet" på dyr
>> > inden det kommer i handlen ?!
>> >
>>
>> Det bedste ville være at det blot blev testet på hunde
>
> det er det jeg mener ...
>
> /thomas
>
> --
> A: Because it messes up the order in which people normally read text.
> Q: Why is top-posting such a bad thing?
> A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
> Q: What is the most annoying thing on usenet?



Thomas von Hassel (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-08-05 11:55

Blomsten <blomsten@flowerporn.com> wrote:

> Nej, Thomas ...
>
> Vi skal slå fast, at der faktisk findes reelle producenter ... for ikke ALT
> hundefoder testes
> på dyr .. Men, Royal Canin er et af de fodere der testet .. Samt mange andre
> store navne, som
> Eukanuba, Hills, Pedigree .. og jeg blive ved ...
>
> Her findes der en lister over foder DER IKKE TESTES på dyr inden det ender i
> handlen!
>
> http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/ikketestet.htm

jammen for pokker da ... tror du selv på at de ikke prøvefodrerer et
antal hunde med deres produkter før de sender det på markedet ?!

/thomas

Blomsten (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Blomsten


Dato : 04-08-05 13:52

Ja, jeg tror på det ...

/Betina


"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message
news:1h0rswo.1n1rw2ya7rmioN%thomas@elements.dk...
> Blomsten <blomsten@flowerporn.com> wrote:
>
>> Nej, Thomas ...
>>
>> Vi skal slå fast, at der faktisk findes reelle producenter ... for ikke
>> ALT
>> hundefoder testes
>> på dyr .. Men, Royal Canin er et af de fodere der testet .. Samt mange
>> andre
>> store navne, som
>> Eukanuba, Hills, Pedigree .. og jeg blive ved ...
>>
>> Her findes der en lister over foder DER IKKE TESTES på dyr inden det
>> ender i
>> handlen!
>>
>> http://www.anima.dk//kampagner/forsog/iams/ikketestet.htm
>
> jammen for pokker da ... tror du selv på at de ikke prøvefodrerer et
> antal hunde med deres produkter før de sender det på markedet ?!
>
> /thomas



Thomas von Hassel (04-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 04-08-05 17:24

Blomsten <blomsten@flowerporn.com> wrote:

> Ja, jeg tror på det ...

hvem tester så om hundene overhovedet kan lide smagen ?



/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Helle Jensen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Helle Jensen


Dato : 05-08-05 08:19


"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1h0s23v.j1bux6sb8m80N%thomas@elements.dk...
> Blomsten <blomsten@flowerporn.com> wrote:
>
>> Ja, jeg tror på det ...
>
> hvem tester så om hundene overhovedet kan lide smagen ?

Se www.olivers.dk for en forklaring herpå.

Helle
www.helleshunde.dk



Thomas von Hassel (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-08-05 09:26

Helle Jensen <hellejensen@removethis-newmail.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1h0s23v.j1bux6sb8m80N%thomas@elements.dk...
> > Blomsten <blomsten@flowerporn.com> wrote:
> >
> >> Ja, jeg tror på det ...
> >
> > hvem tester så om hundene overhovedet kan lide smagen ?
>
> Se www.olivers.dk for en forklaring herpå.

Du får mig ikke til at tro på at de ikke prøver i at fodre, f.eks. deres
private hunde med deres produkt før de sælger det. Nej, de har ikke et
"smagslaboratorium" fair nok, det er ikke det jeg snakker om.

Derudover bryder de god markedsføringsskik ved at nævne deres
konkurrenter ved navn ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

Benny Mortensen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 05-08-05 15:17


"Blomsten" <blomsten@flowerporn.com> skrev i en meddelelse
news:42f20f44$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, jeg tror på det ...
>
> /Betina
>
Alle nye foderprodukter smagstestes, og som regel op mod et allerede
eksisterende mærke. Det er som regel hjemmetests. Forstået på den måde, at
er du med i dette panel, får du tilsendt en pakke. Den indeholder F.eks en
A pose, og en B pose. Så skal du fodre hunden med dem begge, samtidigt, og
så ser man, hvilket foder hunden spiser føst. For dig, er de kun A eller
B.... Du ved ikke spor andet om dem, og du skal heller ikke vide andet. Det
allerede eksisterende mærke, kan være hvad som helst, og er kun valgt, fordi
det ligner det foder der skal testes, så du ikke umiddelbart kan se, hvad
der er A og hvad der er B... Kun ved at læse bogstaverne på posen. Du skal
også prøve at give dem som F.eks godbidder, og igen på samme måde, A i den
ene hånd, og B i den anden... Hvilken hånd går hunden til.
Dertil kan man jo så sige, at ingen smag er perfekt. Det kan jeg da se på
mine, for de er altid uenige om, hvad der er bedst.

M.V.H.....Benny..






fam. Ager (25-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 25-07-05 12:01


"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e3f397$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa Gruppe.
>
> Er Royal Canin et godt tør foder at bruge...nogen der har erfaringer med
> det?
>-----------------------

det er vist individuelt fra hund til hund om det er egnet eller ej. jeg vil
ikke røre det med en ildtang, ej heller til kattene.
synes det er noget opreklameret.
skal det være tørkost, ville jeg bruge olivers, da det efter min mening er
det mest gennemskuelige af fuldkost på markedet. og uden tilsætningsstoffer.
jeg barfer selv, men har fodret med fuldkost, deriblandt RC, som ikke var
noget at råbe hurra for.

mvh. marie




Kim Christensen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 25-07-05 18:48

dengang jeg begyndte at holde hund fik vi at vide af dyrlægen at det
var dyremishandling ikke at fodre med Royal canin (som dyrlægen
forresten selv solgte) Vi fortsatte med brugsens, og det viste sig
senere at RC totalt manglede B vitaminer hvilket gav anledning til
mangelsygdomme. Siden hen har RC vist fundet ud af at smuldre lidt
vitamin B ned i kedlen når de laver foder.

Hilsen Kim


fam. Ager (25-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 25-07-05 19:24


"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1122313672.633848.10030@g49g2000cwa.googlegroups.com...
dengang jeg begyndte at holde hund fik vi at vide af dyrlægen at det
var dyremishandling ikke at fodre med Royal canin (som dyrlægen
forresten selv solgte) Vi fortsatte med brugsens, og det viste sig
senere at RC totalt manglede B vitaminer hvilket gav anledning til
mangelsygdomme. Siden hen har RC vist fundet ud af at smuldre lidt
vitamin B ned i kedlen når de laver foder.

Hilsen Kim
------------------------------

GGGGGGG, som du dog kan skrive det.... smuldre lidt vitamin B ned i
kedlen....GGGG!
ja, men sådan er det ´vel også....
mvh. marie

mvh. marie



Hans Mikkelsen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Mikkelsen


Dato : 25-07-05 20:22

Christina Jensen <ung24@mail.dk> skrev:
>Hejsa Gruppe.
>
>Er Royal Canin et godt tør foder at
>bruge...nogen der har erfaringer med
>det?

Hej Christina

Har ingen gode erfaringer med det.
Det er tilsyneladende fyldt med tilsætningsstoffer.
Hvis du vil finde frem til noget virkeligt godt for din hund så
prøv at se under www.amilet.dk
Mvh
Hans


fam. Ager (26-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 26-07-05 05:47


"Hans Mikkelsen (slet Q92GH)" <bkfoto3@Q92GHmail.dk> skrev i en meddelelse
news:11223195060.374843471983599@dtext.news.tele.dk...
> Hej Christina
>
> Har ingen gode erfaringer med det.
> Det er tilsyneladende fyldt med tilsætningsstoffer.
> Hvis du vil finde frem til noget virkeligt godt for din hund så
> prøv at se under www.amilet.dk
> Mvh
> Hans
>----------------------------
Rigtigt godt valg!
El Kama er også en mulighed, det bruger jeg selv. det er i samme stil som
amilet.
dan dog har også en variant af grøntmixen, men den kommer ikke i nærheden af
dette i kvaliteten. og har hørt flere hvis hunde ikke vil æde denne
variant.. den er heller ikke så appetittelig at se og lugte til.

mvh. marie




Lilian Nielsen (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Lilian Nielsen


Dato : 26-07-05 13:29

I tager helt fejl af Royal Canin det passer ikke de i andre har skrevet,som
sagt det foder er et god produkt også selv om det er dyrt men det gør heller
ikke sådan at hunden bliver tyk.
Alt det man køber ved en købmand har ikke alt de som hunden skal havde.

Lilian
"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42e5c030$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Hans Mikkelsen (slet Q92GH)" <bkfoto3@Q92GHmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:11223195060.374843471983599@dtext.news.tele.dk...
>> Hej Christina
>>
>> Har ingen gode erfaringer med det.
>> Det er tilsyneladende fyldt med tilsætningsstoffer.
>> Hvis du vil finde frem til noget virkeligt godt for din hund så
>> prøv at se under www.amilet.dk
>> Mvh
>> Hans
>>----------------------------
> Rigtigt godt valg!
> El Kama er også en mulighed, det bruger jeg selv. det er i samme stil som
> amilet.
> dan dog har også en variant af grøntmixen, men den kommer ikke i nærheden
> af dette i kvaliteten. og har hørt flere hvis hunde ikke vil æde denne
> variant.. den er heller ikke så appetittelig at se og lugte til.
>
> mvh. marie
>
>
>



x Vuf x (26-07-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 26-07-05 14:05

On Tue, 26 Jul 2005 14:28:43 +0200, "Lilian Nielsen" wrote:

>I tager helt fejl af Royal Canin det passer ikke de i andre har
>skrevet, som sagt det foder er et god produkt også selv om det
>er dyrt men det gør heller ikke sådan at hunden bliver tyk.
>Det man køber ved en købmand har ikke alt det som hunden skal have.

Du har fuldstændigt ret Lilian, og hvis man tænker over, at det ikke
skal piftes op med diverse stoffer for pels, hud, øjne og knogler, er
det slet ikke dyrt!
Jeg har brugt Royal Canin Size Nutrition til mine hunde i 12 år,
så det var med en smule vemod, at jeg måtte starte forfra og finde
noget andet foder, der du'r. Hvorfor? Jo; siden Master Foods opkøbte
Royal Canin, har de systematisk ødelagt foderet!
Det 1., det gik ud over, var kattemaden! Magnesium-indholdet blev sat
SÅ dramatiskt op, at je vil fraråde folk med kastrater at bruge RC!
Så kom turen til hundefoderet. Også her er magnesiumindholdet sat
drastiskt i vejret! Hunde, gamle som unge, der aldrig før har haft
tendens til blære-/nyresten, er nu i risikogruppen!
Nu er jeg ved at afprøve Oliver's. Indtil nu med et godt resultat.


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

Pwh (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 26-07-05 19:11

x Vuf x wrote:
> Nu er jeg ved at afprøve Oliver's. Indtil nu med et godt resultat.

Det er også et godt foder.
Dog pifter jeg det op med deres Omega3 olie og deres Mobility Boost.
Men dine fnug skal vel heller ikke have mere end 10-15 gram om dagen,
mine 2 af rigtig hundestørrelse konsumerer jo knap 1 kilo tilsammen om dagen

/Jens (som ikke havde drillet Sonja i flere dage)



x Vuf x (27-07-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 27-07-05 00:31

On Tue, 26 Jul 2005 20:11:13 +0200, "Pwh" wrote:
>x Vuf x wrote:

>>Nu er jeg ved at afprøve Oliver's. Indtil nu med et godt resultat.

>Det er også et godt foder.
>Dog pifter jeg det op med deres Omega3 olie og deres Mobility Boost.

Så er det jo netop IKKE et godt foder!

>Men dine fnug skal vel heller ikke have mere end 10-15 gram om dagen,
>mine 2 af rigtig hundestørrelse konsumerer jo knap 1 kilo tilsammen om dagen

Da jeg har foder stående fremme hele tiden, har jeg
ikke helt tjek på, hvor meget de spiser om dagen.

>/Jens (som ikke havde drillet Sonja i flere dage)

Har du så abstinenser? :-þ


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

Pwh (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 27-07-05 10:20

>>> Nu er jeg ved at afprøve Oliver's. Indtil nu med et godt resultat.
>
>> Det er også et godt foder.
>> Dog pifter jeg det op med deres Omega3 olie og deres Mobility Boost.
>
> Så er det jo netop IKKE et godt foder!

Hvis du bedømmer det ud fra at jeg pifter det op, så er det ikke.
Men så vidt jeg er orienteret er det helt normalt at tørfoder har godt
af et skud ekstra olie, da der pgr holbarheden ikke er tilsat ret meget
fra fabrikkernes side, og 1 liter fiskeolie koster 85kr og holder 2mdr til mine.
Så det er en lille merudgift, samtidigt har det den fordel at hundene elsker smagen,
så hvor jeg førhen gav dem en klat leverpostej i, så får de nu kun olien.
Mobility Boost giver jeg som forebyggende mod dårlige led/hofter,
det er muligvis noget pjat, men jeg foretrækker at spille på det sikre

>> Men dine fnug skal vel heller ikke have mere end 10-15 gram om dagen,
>> mine 2 af rigtig hundestørrelse konsumerer jo knap 1 kilo tilsammen
>> om dagen
>
> Da jeg har foder stående fremme hele tiden, har jeg
> ikke helt tjek på, hvor meget de spiser om dagen.

Hæ, hvis jeg gjorde det ville de blive laskefede på ingen tid

>> /Jens (som ikke havde drillet Sonja i flere dage)
>
> Har du så abstinenser? :-þ

Det havde jeg faktisk, det går bedre nu

/Jens



x Vuf x (27-07-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 27-07-05 23:14

On Wed, 27 Jul 2005 11:19:55 +0200, "Pwh" wrote:

>Mobility Boost giver jeg som forebyggende mod dårlige led/hofter,
>det er muligvis noget pjat, men jeg foretrækker at spille på det sikre

Jow da. Hvor finder du Mobility Boost?

>>Da jeg har foder stående fremme hele tiden, har jeg
>>ikke helt tjek på, hvor meget de spiser om dagen.

>Hæ, hvis jeg gjorde det ville de blive laskefede på ingen tid

Har du ikke opdraget dem ordentligt?
Du må se at lære dem boprdskik! ;-D

>>>/Jens (som ikke havde drillet Sonja i flere dage)

>>Har du så abstinenser? :-þ

>Det havde jeg faktisk, det går bedre nu

Jeg har NÆSTEN ondt af dig...


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

Pwh (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-07-05 05:53

>> Mobility Boost giver jeg som forebyggende mod dårlige led/hofter,
>> det er muligvis noget pjat, men jeg foretrækker at spille på det
>> sikre
>
> Jow da. Hvor finder du Mobility Boost?

Det sælger de da hos Oliver, det er nu ikke gratis,
500kr/l koster det og 425kr/l når du køber stort ind..

>
>>> Da jeg har foder stående fremme hele tiden, har jeg
>>> ikke helt tjek på, hvor meget de spiser om dagen.
>
>> Hæ, hvis jeg gjorde det ville de blive laskefede på ingen tid
>
> Har du ikke opdraget dem ordentligt?

Skal hunde opdrages, det anede jeg sgu ikke

> Du må se at lære dem boprdskik! ;-D

Jamen de spiser da pænt alt hvad jeg sætter på bordet,
var det ikke det du mente

/Jens



jopa (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 28-07-05 14:22

Pwh skriblede bla:
>
> Jamen de spiser da pænt alt hvad jeg sætter på bordet,
> var det ikke det du mente
>

Fatter ikke du vil have at de spiser på bordet

--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk




Pwh (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-07-05 14:42

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:
>>
>> Jamen de spiser da pænt alt hvad jeg sætter på bordet,
>> var det ikke det du mente
>>
>
> Fatter ikke du vil have at de spiser på bordet


Det var en joke, det er kun katten der må spise på bordet

/Jens



jopa (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 28-07-05 16:53

Pwh skriblede bla:
>
>
> Det var en joke, det er kun katten der må spise på bordet
>

Havde lige forestillet mig dig og de 2 brød sidde på hver sin stol og æde
Royal Canin af hver sin hundeskål


--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk




Pwh (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-07-05 21:14

>> Det var en joke, det er kun katten der må spise på bordet
>>
>
> Havde lige forestillet mig dig og de 2 brød sidde på hver sin stol og
> æde Royal Canin af hver sin hundeskål


LOL Ja det kunne værer yndigt

Nej hunde der tigger ved bordet accepterer jeg simpelthen ikke,
med katte er det noget helt andet, de har jo krav på at få hvad de
har lyst til

/Jens



x Vuf x (28-07-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 28-07-05 21:35

On Thu, 28 Jul 2005 15:22:16 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:
>Pwh skriblede bla:

>>Jamen de spiser da pænt alt hvad jeg sætter på bordet,
>>var det ikke det du mente

>Fatter ikke du vil have at de spiser på bordet

(Godt set John)
Mine er da så velopdragne, at de spiser af madskål
stående på gulvet, hvis ikke de sidder pænt og bli'r
fodrede med gaffel!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

jopa (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 28-07-05 21:44

x Vuf x skriblede bla:
>
> (Godt set John)
> Mine er da så velopdragne, at de spiser af madskål
> stående på gulvet, hvis ikke de sidder pænt og bli'r
> fodrede med gaffel!

Så tager det vel hele aftenen at fodre hele bestanden

Når vi ved at Jens har de 2 store skrumler med i sengen kunne det da
tænkes
at de også spiser med ved bordet

--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk




x Vuf x (28-07-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 28-07-05 21:55

On Thu, 28 Jul 2005 22:44:23 +0200, "jopa" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>>Mine er da så velopdragne, at de spiser af madskål
>>stående på gulvet, hvis ikke de sidder pænt og bli'r
>>fodrede med gaffel!

>Så tager det vel hele aftenen at fodre hele bestanden

Nej nej, det er jo kun en lille rest, de får som go'bider.

>Når vi ved at Jens har de 2 store skrumler med i sengen
>kunne det da tænkes at de også spiser med ved bordet

Det har jeg skam haft 1, der fik lov til. Altså hun blev
på stolen. Selv på mit yndlingsspisested fik hun lov til det.
Herregu'; hun var jo så bette!


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

jopa (28-07-2005)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 28-07-05 22:12

x Vuf x skriblede bla:
>
> Det har jeg skam haft 1, der fik lov til. Altså hun blev
> på stolen. Selv på mit yndlingsspisested fik hun lov til det.
> Herregu'; hun var jo så bette!

Ja de kan vel ligge på tallerkenen de små pivedyr


--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk



Pwh (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 29-07-05 09:34

jopa wrote:
> Når vi ved at Jens har de 2 store skrumler med i sengen kunne det da
> tænkes
> at de også spiser med ved bordet

2 store skrumler og 1 kat, det er godt jeg har en stor seng
Det er faktisk et problem for dem når jeg sover på terassen
her om sommeren, der er kun plads til mig og katten

/Jens



x Vuf x (28-07-2005)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 28-07-05 21:33

On Thu, 28 Jul 2005 06:52:42 +0200, "Pwh" wrote:

>>Jow da. Hvor finder du Mobility Boost?

>Det sælger de da hos Oliver, det er nu ikke gratis,
>500kr/l koster det og 425kr/l når du køber stort ind..

Uha, det er dyrt! Godt man ikke har brug for sligt!

>>Du må se at lære dem bordskik! ;-D

>Jamen de spiser da pænt alt hvad jeg sætter på bordet,
>var det ikke det du mente

Ikke helt nej...
Du sku´se mine vuffer sidde pænt når jeg er færdig
med at spise, for så bli'r de fodrede med gaffel!
Det er altså ikke så vildt, som det lyder. Jeg har
en del vuffer, så de 1½ kartofler og et lille stykke
kød, bli'r nøje afmålt og fordelt! De sidder skam og
holder øje med, at en anden ikke får mere! ;-D


--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
1 pige og 2 drenge + 2 piger og 1 dreng.

Pwh (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 29-07-05 09:37

>>> Jow da. Hvor finder du Mobility Boost?
>
>> Det sælger de da hos Oliver, det er nu ikke gratis,
>> 500kr/l koster det og 425kr/l når du køber stort ind..
>
> Uha, det er dyrt! Godt man ikke har brug for sligt!

Det ville nok værer spild af penge at hælde i dine.
Men prøv at købe deres Omega3 olie, det tror jeg
dine hunde vil elske dig for, og pelsen bliver så flot.

/Jens



Thomas von Hassel (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 26-07-05 21:20

Christina Jensen <ung24@mail.dk> wrote:

> Hejsa Gruppe.
>
> Er Royal Canin et godt tør foder at bruge...nogen der har erfaringer med
> det?

Ja, har fodet med det i flere år, ingen problemer med det, men er nu
skiftet til UniQ. Min dom: ok foder, men dyrt.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting aka TOFU (Top-post Over, Full quote Under)
Q: What is the most annoying thing on usenet?

famhansen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : famhansen


Dato : 27-07-05 20:15

hej
vi har skiftet til det, da vores GD var for "slank". vi så på indhold af
kød - der er stort indhold af tørret kød. vi ser også på Nutro, det koster
dog noget mere.
vi skifter foder igen hvis vi ikke synes royal er det bedste til vores hund.
prøv dig frem - se på deklartionen, og vær obs. på at der er forskel på om
det er fersk eller tørret kød der opgives FØRST på posen.
vi tror at en hund i "naturen" ville vælge kød fremfor korn.
vores GD foretrækker dog ost.
mvh fam hansen
"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e3f397$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa Gruppe.
>
> Er Royal Canin et godt tør foder at bruge...nogen der har erfaringer med
> det?
>



fam. Ager (27-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 27-07-05 20:39


"famhansen" <dsl85479@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7dd27$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
vær obs. på at der er forskel på om
> det er fersk eller tørret kød der opgives FØRST på posen.
> vi tror at en hund i "naturen" ville vælge kød fremfor korn.

mvh fam hansen

---------------------------

den har jeg studset over før..den med fersk kontra tørret kød.. og det er
ikke for at være kvirolant...
men idet, kødet kommer i kværnen og bliver smadret til tørfoderkugler, tror
jeg egentligt at det er hip som hap om det oprindeligt har været tørret
eller fersk.det bliver kværnet og tørret under alle omstændigheder. og det
der går tabt ved processen bliver erstattet af tilsatte vitaminer og
mineraler, måske
ved du hvad det er, når der tales om tørret kød?


mvh. marie.



Is (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 27-07-05 22:45


"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7e2c1$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "famhansen" <dsl85479@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:42e7dd27$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> vær obs. på at der er forskel på om
> > det er fersk eller tørret kød der opgives FØRST på posen.
> > vi tror at en hund i "naturen" ville vælge kød fremfor korn.
>
> mvh fam hansen
>
> ---------------------------
>
> den har jeg studset over før..den med fersk kontra tørret kød.. og det er
> ikke for at være kvirolant...
> men idet, kødet kommer i kværnen og bliver smadret til tørfoderkugler,
tror
> jeg egentligt at det er hip som hap om det oprindeligt har været tørret
> eller fersk.det bliver kværnet og tørret under alle omstændigheder. og det
> der går tabt ved processen bliver erstattet af tilsatte vitaminer og
> mineraler, måske
> ved du hvad det er, når der tales om tørret kød?
>

jeg ved ikke i hvilke produkter det er det, men det kunne være forarbejdet
slagteri affald !

http://www.dakaproteins.dk/page395.asp



fam. Ager (28-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 28-07-05 05:55


"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:42e7fffc$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> jeg ved ikke i hvilke produkter det er det, men det kunne være forarbejdet
> slagteri affald !
>
> http://www.dakaproteins.dk/page395.asp
>
>-----------------------------------

tak for det!, det er bare for ringe!

jeg bliver mere og mere bekræftet i, at jeg har fundet "vores" foder.
aldrig om jeg køber tørfoder igen...
-har lige taget en pose hakket lammekød og hjerte op af fryseren til
hundenes morgenmad....

mvh. marie




Is (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 28-07-05 13:52

> > jeg ved ikke i hvilke produkter det er det, men det kunne være
forarbejdet
> > slagteri affald !
> >
> > http://www.dakaproteins.dk/page395.asp
> >
> >-----------------------------------
>
> tak for det!, det er bare for ringe!
>
> jeg bliver mere og mere bekræftet i, at jeg har fundet "vores" foder.
> aldrig om jeg køber tørfoder igen...
> -har lige taget en pose hakket lammekød og hjerte op af fryseren til
> hundenes morgenmad....
>

Det står dig jo frit for hvad du vælger, men !

Hvis du kan spise kødet fra grisen ?? så kan hunden vel også spise en hale
eller en tå fra samme ???

Det er jo kun de friske råvare der benyttes til sådanne - resten laves til
andet mel, som brændes !

http://www.dakaproteins.dk/page489.asp

Når "affaldet" er det lavet til mel - er kødet fra samme girs ikke nået til
butikkerne endnu ! tænk over det også


--
Med venlig hilsen
Erik Isager



fam. Ager (28-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 28-07-05 20:45

> Hvis du kan spise kødet fra grisen ?? så kan hunden vel også spise en hale
> eller en tå fra samme ???
>
> Med venlig hilsen
> Erik Isager
>
>--------------------

mine får såmænd både grisetæer og haler med stor fornøjelse!! og komave,
lammemave, det er ikke fordi det er affaldskød jeg græmmes, det er
forarbejdningen og slutresultatet.
jeg har det godt med at hente friskslagtet kød fra slagteren, om det så er
affald for mennesker eller rent lammekød. det er naturlig føde.

-mvh marie.



Is (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 29-07-05 00:06

> mine får såmænd både grisetæer og haler med stor fornøjelse!! og komave,
> lammemave, det er ikke fordi det er affaldskød jeg græmmes, det er
> forarbejdningen og slutresultatet.

Tja , produktet kunne jo lige så godt være kommet på "pølseskind" istedet
for at tørrer det, så havde det været menneskeføde !


--
Med venlig hilsen
Erik Isager



fam. Ager (29-07-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 29-07-05 06:09


"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:42e96468$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
>> mine får såmænd både grisetæer og haler med stor fornøjelse!! og komave,
>> lammemave, det er ikke fordi det er affaldskød jeg græmmes, det er
>> forarbejdningen og slutresultatet.
>
> Tja , produktet kunne jo lige så godt være kommet på "pølseskind" istedet
> for at tørrer det, så havde det været menneskeføde !
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager
>
>---------------------

-tankevækkende...

mvh. marie




Moller (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 24-07-05 21:17

Christina Jensen wrote:
> Hejsa Gruppe.
>
> Er Royal Canin et godt tør foder at bruge...nogen der har erfaringer med
> det?

   Vores er nu meget nysgerige ved vores kaniner, men de spiser dem nu
ikke... men jeg tør ikke sige hvis det er en mere kongelig kanin om de
så vil spise den.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409080
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste