iVideo og computerens fremtid
Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-05 15:50

Cringely bringer et rygte om, at Apple lancerer iVideo til september og
har teorier om pc'ens fremtid. Det er ganske spændende, for det er nok
rigtigt, at den gammeldags desktop-pc er ved at være forældet.

<http://www.pbs.org/cringely/pulpit/pulpit20050721.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-05 17:40

> [...]
> har teorier om pc'ens fremtid. Det er ganske spændende, for det er nok
> rigtigt, at den gammeldags desktop-pc er ved at være forældet.

Stol aldrig på hvad Cringely siger ... han har som regel sjov tobak i
hans pibe når han kommer med forudsigelser om fremtiden ..

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-05 21:46

In article <1h07vtt.1is50ov1u5ezoeN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Stol aldrig på hvad Cringely siger ... han har som regel sjov tobak i
> hans pibe når han kommer med forudsigelser om fremtiden ..

Det er selvfølgelig svært at spå. Måske er brugerne meget konservative.
Det er mange mennesker jo. Så det kan være, det bliver svært at vænne
folk fra at sidde ved en stor, klodset computer. Men jeg kunne godt
forudsige, at en del mennesker på et tidspunkt begynder at synes, de
ikke rigtig har brug for en pc. Efterhånden kan f.eks. mobiltelefoner
klare e-mail og meget andet. Eller også vil den bærbare computer skrumpe
og få indbygget telefon. I hvert fald er det meget sandsynligt, at de to
apparater vil nærme sig hinanden. Samtidig kan spillemaskinen, man
alligevel har sluttet til fjernsynet, også gå på nettet. Den vil måske
kunne overtage surfopgaver og ikke mindst bruges til foto og musik
foruden naturligvis film. På den måde kan de to apparater tilsammen
begynde at opfylde de behov, som en computer opfylder for almindelige
mennesker i dag.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-05 21:52

> [...]
> foruden naturligvis film. På den måde kan de to apparater tilsammen
> begynde at opfylde de behov, som en computer opfylder for almindelige

helt enig, jeg har i øjeblikket en KISS harddisk recoder på "prøve". Det
er kanon smart, men meget meget anti-brugervenligt den måde det hele
virker på.

Hvis Apple lavede en box og en service med film m.m. ville jeg være den
første til at købe en. Men ... Mr. Jobs har ved flere lejligheder sagt
at det ikke er den vej de vil gå, så sent som et quarterly earings
conference call for ca. 6 mdr siden ... så ja, alt er muligt, men jeg
tror ikke det kommer så hurtigt som mr. Cringley spår.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-05 23:18

In article <1h087di.pua1g8t2oe8N%thomas@elements.dk>,
> [...]

> earings conference call for ca. 6 mdr siden ... så ja, alt er muligt,
> men jeg tror ikke det kommer så hurtigt som mr. Cringley spår.

Man har jo et standpunkt, til man tager et nyt. Der er vist ved at være
koldt i Helvede efterhånden:

<http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/709.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-07-05 08:30

> [...]
> conference call for ca. 6 mdr siden ... så ja, alt er muligt, men jeg
> tror ikke det kommer så hurtigt som mr. Cringley spår.

Man behøver da ikke vente på en service med film, hvis man ikke har
noget mod gode gamle film.

Se <http://www.archive.org/details/feature_films>.