sorbetis
Fra : lise hansen

Dato : 04-06-01 19:43

Jeg efterlyser en god opskrift på sorbetis, kan I hjælpe?

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 04-06-01 20:11

"lise hansen" <lisemargit@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg efterlyser en god opskrift på sorbetis, kan I hjælpe?

Sikkert; MEN med hvilken smag ?
Ghita Cecilie

Fra : lise hansen

Dato : 05-06-01 18:37

Det betyder ikke så meget! Citron, skovbær eller noget helt andet... Jeg har
prøvet at lave melonsorbet, men det synes jeg ikke om.

Fra : Finn

Dato : 05-06-01 19:18

> Det betyder ikke så meget! Citron, skovbær eller noget helt andet... Jeg
har
> prøvet at lave melonsorbet, men det synes jeg ikke om.

Solbærsorbet

Ingredienser (4 personer)
500 g solbær
300 g sukker
4 dl vand
2 spsk citronsaft
2 blade husblas
2 æg

Fremgangsmåde
Rens og skyl solbærrene, varm dem med det vand der hænger ved, til der
næsten når kogepunktet. Pureres gennem en sigte. Sukker og vand blandes i en
gryde og koger til sukkeret er smeltet. Sukkerlagen tilsættes den udblødte
husblas og solbærmosen smages til med citronsaft. Blandingen afkøles, sættes
i fryseren. Rør af og til i sorbet'en. Når massen er som grødis, piskes
ægehviderne og massen røres i ægehviderne. Sorbet'en hældes i en form eller
skål og fryses færdig - det tager 4-5 timer.

Fra Mortens opskrifter
http://www.sol.dk/opskrifter/main.html

Finn