k: Dewalt geringsav
Fra : tb

Dato : 24-07-05 14:27

<http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000040JOO/qid=1122202484/sr=8-3/ref=pd_bbs_unbuck_3/103-9993886-8432651?v=glance&s=hi&n=1065836>

Kan det virkeligt passe at den koster $200 = ca 1400 i us, når den koster
3500 i dk ?

Nogen der ved hvor en sån fås billigt i dk, evt andre mærker som er RIGTIGT
gode men ikke dyere (og nej, glem alt om at anbefale power super duper skod
mærker til 300 , det er prøvet :-/

Fra : per_dykkermail@yahoo~

Dato : 24-07-05 17:43

tb skrev:
> [...]
> gode men ikke dyere (og nej, glem alt om at anbefale power super duper skod

Hej

Det ser godt nok billigt ud, men vær lige opmærksom på at der står
- factory reconditioned- Frit oversat må det vel betyde noget i
retning af fabriksrenoveret, altså ikke nye maskiner.
Det lyder godt nok mærkeligt hvis det virkelig kan betale sig at
renovere alm. Elhåndværktøj ?
Vær også opmærksom på at amerikanerne kører 110 volt i stedet for
230 volt

Per

Fra : H.S.

Dato : 24-07-05 19:16

<per_dykkermail@yahoo.dk> wrote in message
Det ser godt nok billigt ud, men vær lige opmærksom på at der står
- factory reconditioned- Frit oversat må det vel betyde noget i
retning af fabriksrenoveret, altså ikke nye maskiner.

reconditioned betyder at det er en 'repareret' enhed. F.eks. en enhed som
nogen har sendt ind til reparation, hvor de så har fået den ombyttet. Den
som så er kommet ind, bliver repareret og sælges som "reconditioned" - idet
de ikke kan sælges som 'nye'.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-07-05 22:26

> [...]
RIGTIGT
> gode men ikke dyere (og nej, glem alt om at anbefale power super duper

Gå i din lokale Stark, der kan du få den til en ordentlig pris, specielt
hvis du går lidt til dem i fht. vejl udsalgspris har jeg sparet omkring
7000,- på skruemaskine, kapgering sav og håndrundsav.

Stef

Fra : Max

Dato : 24-07-05 23:36

Hej

> Nogen der ved hvor en sån fås billigt i dk, evt andre mærker som er
RIGTIGT

Du kan jo prøve den blå avis, der er ofte nogen til salg. Ellers må du jo
betale de 3000 kr. og så glæde dig over at du har sav resten af livet
for de penge.

Mvh Max

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-07-05 10:28

On Sun, 24 Jul 2005 15:27:22 +0200, tb <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
> RIGTIGT
> gode men ikke dyere (og nej, glem alt om at anbefale power super duper

Hej
Det kan godt betale sig at købe Dewalt i USA. Hvis du kan finde en
forhandler som vil sende til DK. Du skal regne med moms, og told/punkt
afgift på nogle ting. Du kan spørge told og skat om hvad tolden er på de
dele du vil købe inden du bestiller. Jeg har købt en DW936 accu sav og en
DW988 accu boremaskine med 2 stk 3amp batterier til i alt 1700kr. Dertil
skal lægges forsendelse svjh var det ca. 300kr. PostDk var så flinke at
glemme punktafgiften på batterierne så i alt blev det omkring 2500.-. De
var også factory reconditioned men fremstår som nye. Jeg går udfra at de
udvælger hvilke stykker det kan betale sig at fikse og de dårligeste
bliver kasseret. Du skal være opmærksom på at det ikke er alt værktøjet
som kan tilsluttes 230v. Det havde jeg f.eks. ikke tænkt på så jeg
måtte købe en radio/lader for at bruge mit værktøj. Men tiltrods for det
har jeg sparet en hel del. Og jeg har nu også en god radio. Du kunne jo
spørge Dewalt om der i DK eller europa bliver fonrhandlet factory
reconditioned Dewalt. Det kunne da være at der var noget at spare der.
Ellers må du købe en ordenlig sav på tilbud. Du har jeg prøvet de billige.
De er simpelhen ikke pengene værd.
Eneste billige alternativ jeg kan komme i tanke om er en billig
bordrundsav f.eks. den power craft som Bauhaus har. Hvis den bliver
indstillet rigtig kan den faktisk lave et ret godt arbejde. Men det kræver
at du selv laver siddebord, slæde og ben. Den kan svjh fås til omkring
1000kr.

/Thomas

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-07-05 15:36

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> RIGTIGT gode men ikke dyere (og nej, glem alt om at anbefale power super
> duper skod mærker til 300 , det er prøvet :-/

www.toolworld.dk har ikke DW705, men de sælger DW 707 til 2949,-
Den har teleskop, så den kan skære bredere træstykker.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : tb

Dato : 25-07-05 18:51

> www.toolworld.dk har ikke DW705, men de sælger DW 707 til 2949,-
> Den har teleskop, så den kan skære bredere træstykker.

Jep. og min egen råd og dåd vil også gerne sælge til den pris.

Lurer lidt på Blå Bosch GCM10S

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5314&n=10&KundeID=DB0K2e7KwAcsB70KjVKRXcDYXR0vTH9

til 3500. Umiddelbart har den bedre specs end dewalt 707'en (større klinge,
større motor, større kapacitet). og kval er vel det samme eller?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-07-05 20:58

> Jep. og min egen råd og dåd vil også gerne sælge til den pris.
Min erfaring er også at de er til at tale med i den lokale trælast. Og så
er man fri for at skulle sende maskinen ind til et internet firma hvis den
går i stykker. Der skal virkelig være meget at spare før det er besværet
værd imho.

> Lurer lidt på Blå Bosch GCM10S
Den ser også lækker ud. Men på billedet virker den lidt klain og tynd i
udtræksarmen. Jeg ville helt sikkert finde et sterd hvor man kan få lov
til at pille lidt ved den inden man køber.

> til 3500. Umiddelbart har den bedre specs end dewalt 707'en (større
> klinge, større motor, større kapacitet). og kval er vel det samme eller?
Jeg skulle også for nylig have en kap/geringssav. Jeg havde printet ud fra
toolworld og gik ned til min lokale Bygma trælast for at høre hvad han
kunne sælge saven fra toolworld til. Han påstod at det var en "kinamodel"
dvs. en kopi/uoriginal model. Han kunne ihvertfald ikke finde den i
sortimentet fra den europæiske distripotør.

Derfor valgte jeg en Metabo som jeg har været utrolig glad for. Den en
hurtig at indstille og vinklerne sidder lige i øjet hvergang. Den kostede
omkring 3k
http://www.elektra-beckum.dk/eb/dk/dk/produkte/kap_geringssave/crosscutandmitresawkgs255_0102550000.html
Det eneste jeg savner er en hurtigtvinge til at holde emnet fast når jeg
skal save. Men det kan fås som ekstra udstyr.

/Thomas

Fra : tb

Dato : 26-07-05 19:27

Nå, det blev en brugt fra den blå.

Fandt ellers dette link - et firma der sælger nye til 194 pund og sender i
EU (hvis andre skulle have interesse

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=106000&item=5988853701&rd=1&ssPageName=WD2V

ja, det er ebay, men det er altså et firma. Hvorfor de så bruger ebay ved
jeg ikke...

Tak for input i tråden