Fondue sæt
Fra : T.K

Dato : 21-07-05 16:33

Vi er blevet foræret et fondue sæt. Har godt nok tidligere været ejer af
sådan et "instrument", og fik lavet os noget god mad. Jeg mindes bare vi
havde gevaldige problemer med, at gryden blev forfærdelig sodet. Den var
faktisk så besværlig at rengøre, at gemalen smed den i containeren. Hvilket
"brændstof" bør man anvende for at mindske risikoen for at også denne fondue
ender i containeren?

Fra : Morten S Hansen

Dato : 21-07-05 18:26

"T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilket
> "brændstof" bør man anvende for at mindske risikoen for at også denne

Plejer altid at bruge husholdningssprit med en lille smule vand i.
/morten

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-07-05 20:24

On Thu, 21 Jul 2005 19:26:03 +0200
"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> wrote:

> "T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Plejer altid at bruge husholdningssprit med en lille smule vand i.

Jeg tror min gamle spejderhåndbog siger ca 4 gange sprit til en gang
vand for at få mindst muligt sod. Tricket bruges nemlig også i kogesæt
som f.eks. Tragia

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com