BF2 demo
Fra : Steffen Denize

Dato : 21-07-05 10:00

Hej,

Jeg ville mægtig gerne prøve BF2 demoen for at se om spillet er noget
for mig, og om jeg kan køre det i en udholdelig opløsning. Jeg har
derfor dl'et demoen fra boomtown.net og installeret den. Jeg følger de
op skærmen viste instuktioner og genstarter. Så vil jeg jo gerne prøve
spillet, men når jeg klikker på iconet sker der ikke noget. Jeg får sort
skærm, og jeg kan se den skifter opløsning. Men så skifter den bare
tilbage det desktop uden der sker mere.

Hvad sker der lige?

Det kører på

Barton 2800+
1 gb RAM
RADEON 9800 pro 128 mb

Nyeste driver over hele linjen. Driver til gfx-kort er indstillet til at
køre
- DXT TEXTURE SUPPORT
Disabling DXT Texture Support on ATI Video Cards can result in
Battlefield 2 failing to start.
We recommend DXT Texture Support is enabled.

Nogen forslag?

/Steffen

--
Projekt member
Visual Interactive Syntax Learning

Fra : Bo Ståhle

Dato : 21-07-05 11:02

On 2005-07-21, Steffen Denize <denize@ROMOVE.vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> Disabling DXT Texture Support on ATI Video Cards can result in
> Battlefield 2 failing to start.
> We recommend DXT Texture Support is enabled.

Nogen gange kan man få en fejlmeddelelse ud af den ved at starte i windowed mode:
"C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2 Demo\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 0

/Bo

Fra : Steffen Denize

Dato : 21-07-05 12:02

Bo Ståhle wrote:

> [...]
OK, så fik jeg da noget ud af den:

Debug assertion failed!
Version: 1.0.2446.12 build date 2005-6-7 15:34
Module RendDX9
File c:\dice\projects\BF2Branche\BF2Demo\Code\BF2\rendDX9\VideoOptions.cpp
Line: 234

Text: Unknown DynamicOption value 800*600@60Hz

Current confile:

Jeg tror det har noget at gøre med at min default refresh rate er 70
hvorimod den ikke kan starte hvis den ikke er 60Hz. Jeg sætter den til
60 Hz gennem ATI control center og ser hvad der sker. Hvis jeg kender
spillene ret, burde det hjælpe gevaldigt.

/steffen

Fra : Kasper Aae

Dato : 21-07-05 17:01

On Thu, 21 Jul 2005 10:59:38 +0200, Steffen Denize
<denize@ROMOVE.vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>spillet, men når jeg klikker på iconet sker der ikke noget. Jeg får sort
>skærm, og jeg kan se den skifter opløsning. Men så skifter den bare

Jeg oplevede samme fejl. Før jeg kunne få demoen til at virke på min
maskine, blev jeg nødt til at gå ind i video.con filen og ændre
"VideoSettings.setResolution" til: "1024x768@85Hz". Filen ligger i din
profil-mappe i \Documents and
Settings\<logonnavn>\Dokumenter\Battlefield 2 Demo\Profiles.

--
Kasper Aae

Fra : Steffen Denize

Dato : 21-07-05 17:24

Kasper Aae wrote:

> [...]
>profil-mappe i \Documents and
>Settings\<logonnavn>\Dokumenter\Battlefield 2 Demo\Profiles.

Det var det der var galt. Lidt irriterende at den ikke pr default kan
starte i <60Hz. Havde samme problem med CS:S

Takker,

Steffen