Krydsforskalling m. rørvæv
Fra : Mort1

Dato : 20-07-05 18:52

Dem der kender til subj. vil nok give mig ret i at der er noget f..... har
skabt.
Nu er jeg imidlertid ved at renovere eb 75 år gl. ejendom, og dengang var
det jo løsningen, når det skulle være en let mur - Nu, hvor tapetet tages af
falder pudslaget af helt ind til rørvævet (nogle steder endnu længere ind.
Er der gode ideer til genopbygning af pudslaget, eller er det bare at gå i
gang med et nyt pudslag, og så håbe at det kan holde de næste 75 år ?

Mvh
Mort1

Fra : Morten DH

Dato : 21-07-05 15:47

"Mort1" <sletmortensens@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> Dem der kender til subj. vil nok give mig ret i at der er noget f..... har
> skabt.

Ja

> [...]
> Er der gode ideer til genopbygning af pudslaget, eller er det bare at gå i
> gang med et nyt pudslag, og så håbe at det kan holde de næste 75 år ?

Jeg har selv hevet hele lortet ned (pus, rørvæv og selve træunderlaget) og
opsat gipsvægge på stål skelet under renovering af min lejlighed - tror det
er både hurtigere og billigere i længden og ved samme lejlighed fik jeg
kablet al støm i væggene og nyder nu rette vægge uden løst pus osv... men
det SVINER når det skal tages ned

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-07-05 16:20

On Wed, 20 Jul 2005 19:52:06 +0200, "Mort1"
<sletmortensens@fjernmail.dk> wrote:

> [...]
>Er der gode ideer til genopbygning af pudslaget, eller er det bare at gå i
>gang med et nyt pudslag, og så håbe at det kan holde de næste 75 år ?
Hvis hele pudslaget falder af er det letteste at fjerne al puds og
rørvæv, og derefter sætte en gipsplade op. Brug en spade og skræl
under rørvævet liggende kræfter i så sømmene flås ud.

Hvis det kun er huller hvor pudsen falder af og resten sidder
rimmeligt fast, så kan det repareres. Sæt dobbellagt hønsenet
(forsudte masker) fast med hæftepistol eller skruer ovenpå rørvævet -
svum med en tænd vælling af lige del cement og strandmørtel (eller
sand) - vent en dag og puds med strandmørtel tilsat 1/8 del cement.

--
Mvh Benny Andersen