kloark
Fra : Jens

Dato : 20-07-05 17:15

Hej

Da jeg har haft en traktor inde på min have er der knækket et kloakdæksel
til en brønd hvor alt løber igennem.

Brønden er muret op at mursten og er møj skæv.
Så det er ikke noget man lige får et nyt dæksel til.

Må jeg sætte at alm. brønd rør i med dæksel og så støbe omkring..?

Venligst

Jens

Fra : Finn Christiansen

Dato : 21-07-05 11:33

"Jens" <001lionx@privat.dk(fjern001)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så det er ikke noget man lige får et nyt dæksel til.
>
> Må jeg sætte at alm. brønd rør i med dæksel og så støbe omkring..?

Det er fuldt ud lovligt det skal blot lige nævnes at det skal udføres af en
aut kloakmester. Hvis du vil have det godkendt.
mvh Kloakmesteren FC

Fra : Jens

Dato : 21-07-05 13:09

Hej

Jeg takker mange gange, nop det er ikke noget standart i det her, så jeg
sætter et nyt rør i, kloark mester ? for at montere 2 meter rør og et dæksel
?? det må da være for sjov ?

Venligst

Jens

Fra : Ivan

Dato : 21-07-05 13:22

> Hej
>
> Jeg takker mange gange, nop det er ikke noget standart i det her, så jeg
> sætter et nyt rør i, kloark mester ? for at montere 2 meter rør og et
> dæksel ?? det må da være for sjov ?

Tja lovgivning er jo engang imellem sjov. Normalt må der jo heller ikke
skiftes pakning i vandhanen, eller hva'

Fra : Jens

Dato : 21-07-05 14:02

Hej

Hehe jahh sådan er det jo...SS
Ville det ikke være en god plan at montere det nye rør i brønden og så lukke
omkring med cament?

Venligst Jens

Fra : Finn Christiansen

Dato : 22-07-05 21:19

> Hej
>
> Hehe jahh sådan er det jo...SS
> Ville det ikke være en god plan at montere det nye rør i brønden og så
> [...]
Nu ligger det sådan at det ikke er lovligt at køre mere end 50 kmt inden for
bygrensen det ved alle som har kørekort.
Jeg er aut. kloakmester og det ligger helt fast at jeg kender
"færdselsloven inden for det fag",
Det er meget muligt at du selv kan udføre opgaven. Men har du overvejet
hvilken situation du vil stå i hvis du gør det og senere skal sælge
ejendommen.
MVH Kloakmesteren FC

Fra : Habit

Dato : 22-07-05 23:00

Det er der nu ikke meget sjov i. Alt hvad der ligger under jorden skal idag
udføres af aut. kloakmestre.
Hvis det man laver giver problemer på den ene eller anden måde (hvilket det
faktisk sagtens kan medføre, evt. ude i resten af nettet) kan man komme
gevaldigt op at køre. Det er sikkert heller ikke uden grund at mere end 60 %
faldt fra på det uddannelsesforløb jeg var på her i Aalborg. Det er nu ikke
så simpelt som mange tror!

mvh

Fra : Finn Christiansen

Dato : 24-07-05 20:26

"Habit" <altomkrybdyrFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end 60 % faldt fra på det uddannelsesforløb jeg var på her i Aalborg. Det

Det har du helt ret i , det år jeg var så heldig at bestå dumbede 67% på
landsplan og det var ud over de 60 % som var faldet fra inden eksamen. Min
makker og jeg valgte at bo på hotel da vi havede 4 timers transport om
dagen. Det kunne ikke forenes med 8 timer på skolen og 6 til 7 timers
lektier hver dag og mindst en hel dag i weekenden. Så vores familier måtte
lide de 3 måneder det var værst. Men når nu en plads ved eksamensbordet
koster 12500kr er det jo ikke en stol man har lyst til at leje mere end en
gang.
mvh kloakmesteren FC

Fra : Ivan

Dato : 21-07-05 10:15

> Så det er ikke noget man lige får et nyt dæksel til.

Er det ikke et standard dæksel?

> Må jeg sætte at alm. brønd rør i med dæksel og så støbe omkring..?

Ja det vil jeg da mene at du må, jeg ville have gjort det forlængst.