Ovenlys
Fra : lars

Dato : 19-07-05 08:42

Hej

Jeg skal have skiftet 2 stk ovenlysvinduer/kupler på mit flade tag fordi de
er revnede.
De er hævet over taget så alurammen er ca 10 cm over tagets overflade.
Så vidt jeg kan se er der opbygget en indvendig træramme.

Er selve ovenlyskuplen bare fæstnet ind i den indvendige træramme?

Har ovenlyskupler standardmål? mine måler v. alurammen 86x86 cm

Alle tips og råd modtages meget gerne

Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-07-05 10:50

lars skrev:
> De er hævet over taget så alurammen er ca 10 cm over tagets overflade.
> Så vidt jeg kan se er der opbygget en indvendig træramme.

Mine erfaringer med ovenlys stammer fra
dengang jeg boede i et gårdhavehus.
Ovenlysvinduerne var hævede og udgjorde også en
del af husets ventilation. Også for selve tagkonstruktionen.
Er dine bare utætte eller er de virkelig revnede?

> Er selve ovenlyskuplen bare fæstnet ind i den indvendige træramme?

Mine var fastgjort med 4 almindelige træskruer.
2 i den ene side og 2 i den anden.

> Har ovenlyskupler standardmål? mine måler v. alurammen 86x86 cm

De fåes i et utal afstørrelser. Prøv at se hér:
http://www.optilite.dk/ovenlys/data/1.1.1.htm

Peter Schrøder

Fra : lars

Dato : 19-07-05 13:35

Ja der er flere revner i det plasticagtige materiale kuplerne er lavet af

Lars