Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon d2x hvor
Fra : ksk

Dato : 18-07-05 23:19

hejsa
hvor for jeg fandt i en dx2 billigste evt nogle der kenden et sted i
tyskland man kan køre ned og hente selv ?? vi kan evt køre samme e par stk
el 4

kom med nolge adresser
ksk

Fra : Erik W.

Dato : 18-07-05 23:48

"ksk" skrev i en meddelelse
> hejsa
> hvor for jeg fandt i en dx2 billigste evt nogle der kenden et sted i
> tyskland man kan køre ned og hente selv ?? vi kan evt køre samme e par stk
> el 4

Hvorfor afhente selv, når du kan købe over nettet og få tilsendt med posten?
Desuden har du krav på 14 dages retur-ret, ved køb over nettet indenfor EU.
Det har du ikke i en butik.

Søg på google Preisvergleich dx2 eksempelvis
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/244664.html
Tjek også de danske priser på nettet:

Vær opmærksom på at butikken har kameraet hjemme inden du bestiller.

Mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-07-05 09:11

ksk wrote:
> hejsa
> hvor for jeg fandt i en dx2 billigste evt nogle der kenden et sted i
> tyskland man kan køre ned og hente selv ?? vi kan evt køre samme e par stk

Jeg ringede til MidtData i Viborg, og de havde den hjemme 2 dage efter.
Importeret gennem DFA og med dansk brugsanvisning. Det kan IKKE betale
sig at bruge en hel dag og en masse benxin på at hente den slags i udlandet.

Bo //

Fra : Erik W.

Dato : 19-07-05 09:16

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse

> [...]
> Importeret gennem DFA og med dansk brugsanvisning. Det kan IKKE betale
> sig at bruge en hel dag og en masse benxin på at hente den slags i

Vil det sige at du er "gone digital" Bo?

Mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-07-05 17:33

Erik W. wrote:

> Vil det sige at du er "gone digital" Bo?

....skarpt observeret

Jeg bruger stadig min F4, og slipper den ikke foreløbig. Hver ting til
sin tid.

Jeg laver ind imellem dias shows på storskærm, og da digitale
fremviserne til den slags ikke er brugbare (farver og opløselighed)
bruger jeg stadig film. Helst Fuji Provia. Jeg holder af naturoptagelser
i serier, hvor de enkelte billeder ikke nødvendigvis kan stå allene, men
indgår i en sammenhæng.

Det er mere end en måned siden jeg anskaffede "vidunderet", og jeg er
ikke skuffet. Jeg havde en lang snak med min revisor, og da jeg
fakturerer et ikke uvæsentligt beløb på tekniske optagelser, mente han
det ville være passende at supplere med et digitalt hus. Da jeg har en
stor samling manuelt optik, kunne jeg ikke bruge D70, og så var valget
ret let.

Bo //

Fra : Erik W.

Dato : 22-07-05 22:47

> [...]
> det ville være passende at supplere med et digitalt hus. Da jeg har en
> stor samling manuelt optik, kunne jeg ikke bruge D70, og så var valget

Jamen det synes jeg da er en rigtigt god ide Jeg håber at det betyder at
vi får lidt mere at se fra din hånd her i gruppen . Jeg forstår ikke hvorfor
en D70 ikke kunne bruges men jeg er jo heller ikke Nikon mand
Måske havde en Fuji S3 Pro også været egnet, da du jo bruger Fujis dias
film, og S3'eren er skulle jo være rigtigt god til at emulere Fujis egne
film.

Mvh Erik

Fra : Rolf Egil Sølvik

Dato : 23-07-05 19:43

On Fri, 22 Jul 2005 23:47:08 +0200, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>Måske havde en Fuji S3 Pro også været egnet, da du jo bruger Fujis dias
>film, og S3'eren er skulle jo være rigtigt god til at emulere Fujis egne

Manuelle objektiver vil ikke kunne måle lyset med D70(s) og vil da
fungere kun i M (Manual) og du må prøve deg frem med lukker og
blender for å få en god/korrekt eksponering, da det bruker "a
restricted metering system."

På D2x (m.fl.) kan de brukes på en lettere måte:
http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1171&p_created=1052398399&p_sid=*ZMB4bLh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjEmcF9wcm9kcz0xOSwxNDcmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0yLjE0NyZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0yJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9bWFudWFsIGxlbnM*&p_li=&p_topview=1
"By specifying lens data (lens focal length and maximum aperture)
using the "Non-CPU Lenses" menu option, it is possible access to a
variety of CPU lens functions when using a manual focus lens."

I denne prisklassen får du ikke lysmåling på manuelle objektiver, ei
heller på S3 Pro.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-07-05 21:41

Rolf Egil Sølvik wrote:

> [...]
> restricted metering system."

> I denne prisklassen får du ikke lysmåling på manuelle objektiver, ei

-tjah... sådan er det bare. Og da min revisor synes at jeg trænger til
nyt grej, og jeg har pengene til det, var beslutningen jo let.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-07-05 21:43

Erik W. wrote:
> "Bo Bjerre" skrev i en meddelelse

> Jamen det synes jeg da er en rigtigt god ide Jeg håber at det betyder at
> vi får lidt mere at se fra din hånd her i gruppen.

-se her gjorde du regning uden vært.

Jeg plejer ikke at fotografere "kreativt", men mere i den type, der
hedder "registreringer", og det er jo ikke lige det, der bedømmes i
denne gruppe. Mine betalte billeder ligger alle indenfor produktfoto og
tekniske dokumentation. -men jeg fotograferer da osse for sjov.

Bo //