Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Købe Pro1 - Tyskland, USA el. DK ?
Fra : Brian Østergård

Dato : 17-07-05 13:50

Hej

Jeg har besluttet mig for at ejg vil suplere det tunge dSLR-udstyr med et
Canon Powershot Pro 1.

Jeg har kigget lidt priser.....

Hvis jeg køber den hos www.bhphoto.com så kommer der vel dansk moms på når
tolderne kigger i kassen, for det gør de vel ?
Erfaringer med ovenstående modtages gerne.

Jeg har også kigget hos http://www.technikdirekt.de men der er kun Kr. 500,-
at spare i forhold til de danske netbutikker når man regner portoen med så
det kan vel knap betale sig.

Er der andre europæiske butikker som er billigere ?

Alle inputs er velkomne, på forhånd tak.

Brian :ø)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-07-05 14:58

Brian Østergård wrote:
> Jeg har besluttet mig for at ejg vil suplere det tunge dSLR-udstyr med et
> Canon Powershot Pro 1.

Hvorfor?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Brian Østergård

Dato : 17-07-05 17:32

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?
>

> --
> Thomas Schreiber
> http://fish.iddx.net - no more bs

Hej

Fordi det næppe er muligt at slæbe en 20D, en 24-70 og en 100-400 med alle
steder, eller i det mindste ikke særligt nemt.

Jeg ert fuldt ud klar over at en Pro1 ikke leverer billeder i samme tekniske
kvalitet som noget mere voldsomt udstyr, men det er trods alt bedre end slet
ingen ting.

Brian :ø)

Fra : Kenneth

Dato : 17-07-05 18:13

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Hvorfor ikke, Pro 1 er et rigtigt dejligt kamera med et L-serie objektiv.
Man kan tage rigtigt gode billeder med dette kamera. Prisen er ok, det
fylder og vejer ikke ret meget - alt i alt en rigtig god rejsekammerat

Eneste ulempe ved pro 1 er at dets autofokus ikke er særlig hurtig

/Kenneth

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-07-05 23:03

Kenneth wrote:
> [...]
> fylder og vejer ikke ret meget - alt i alt en rigtig god rejsekammerat
> Eneste ulempe ved pro 1 er at dets autofokus ikke er særlig hurtig

Så tror jeg alligevel hellere jeg ville invistere i et 350D og evt.
et EF 28 f/2.8 (fordi det intet fylder:)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : News

Dato : 17-07-05 21:00

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej, jeg vil give Kenneth ret, Pro1 tager rigtig gode billeder, gode
farver skarphed mm.,
man er ikke pisket til farvekorrektion, USM og alt muligt andet
efterbehandling,
og med den nye firmware er AF virkelig forbedret.

Nu ved jeg ikke hvad teniddirect sælger til men
jeg har handlet et her:
http://www.alpafoto.de/
i august måned upåklagelige service, i dag fås det til EUR 699,- prøv og
kig.

/Peter

Fra : News

Dato : 17-07-05 21:03

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

Undskyld ...

EUR 669,- hos http://www.alpafoto.de/

/Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-05 21:55

News wrote:
> "Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Undskyld ...
> EUR 669,- hos http://www.alpafoto.de/

Hmm - det er ca 5074 kr - og det er kun 300 kr billigere end det kan købes
for i Danmark hos f.x. www.kamerashop.dk ?

Spørgsmålet er om det er nok at spare, når man tager ekstra porto og
ventetiden i betragtning ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-05 22:02

Brian Østergård wrote:
> Hvis jeg køber den hos www.bhphoto.com så kommer der vel dansk moms
> på når tolderne kigger i kassen, for det gør de vel ?
> Erfaringer med ovenstående modtages gerne.

Told og Skat er skal er temmelig meget oppe på mærkerne mht kamerakøb i USA,
så du kan være ret sikker på, at den bliver checket.....

> Jeg har også kigget hos http://www.technikdirekt.de men der er kun
> Kr. 500,- at spare i forhold til de danske netbutikker når man regner
> portoen med så det kan vel knap betale sig.

Næh - og du får en tysk manual og længere levereingstid - ekstra
omkostninger til forsendelse....

Så efter min mening, så skal man op i lidt dyrere kaneraer før det er
besværet værd.

> Er der andre europæiske butikker som er billigere ?

Ved det ikke.....

Har du kigget på www.edbpriser.dk ?

Der er den billigste www.kamarashop.dk med 5.389 kr - og de skulle have den
på laget.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-05 22:37

"Jan Vestergaard"

> [...]
> omkostninger til forsendelse....
>
> Så efter min mening, så skal man op i lidt dyrere kaneraer før det er

Du er sikker på det er med Dansk manual.? Ellers er der denne her
til små 4.400kr - Sofort liefbar.. Hvorfor skal det være så meget
dyrere i Danmark..-max-
http://pixxass.de/tep/catalog/product_info.php?products_id=1210
Denne butik kender jeg, kan bare ikke lige gennemskue prisen,
billigere med 1GB CF kort end uden, hehe.
http://www.dnet24.de/cgi-bin/dnet24/deepindex2?;Canon%20Powershot%20Pro1;P95_0000000085246
oversigten
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=canon+Pro1&x=38&y=4

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-07-05 00:19

-max- wrote:
> Du er sikker på det er med Dansk manual.?

Næh - ikke helt - der står "Med dansk vejledning" på hjemmesiden.

De har også en "med tysk vejledning" - den er så endnu billigere - men kun
50 kr.

Men om "vejledning" = manual ved jeg ikke - jeg har aldrig handlet med dem.

> Ellers er der denne her
> til små 4.400kr - Sofort liefbar..

Så er vi nede i nærheden af, hvor det kan betale sig

> Hvorfor skal det være så meget
> dyrere i Danmark..-max-

Godt spørgsmål - som jeg ikke har et svar på

De gange, hvor jeg har købt nyt digicam, har det været hos Kamerahuset, der
på det tidspunkt havde rimelige tilbud på Canon G3 og Canon EOS 300D.

Ellers har jeg købt brugte Canon A40 og Panasonic FZ10, som har fungeret
perfekt - så en anden mulighed er at findet et brugt i god stand - der er
jævnligt nogle til salg, der stort set ikke har været brugt.

Fra : Brian Østergård

Dato : 21-07-05 20:06

KLIP
> Denne butik kender jeg, kan bare ikke lige gennemskue prisen,
> billigere med 1GB CF kort end uden, hehe.
> [...]

Hej. Tak for de mange svar.

Jeg prøvede lige at maile ovenstående for at se om den pris virkelig kunne
passe.

Det mener de selv at den gør, men de vil til gengæld have +9% når de skal
handle med Danmark !, og så er fidussen jo ligesom røget

Det ender nok med at jeg køber den hos den billigste på edbpriser.dk

Med venlig hilsen
Brian :ø)

Fra : gokko

Dato : 17-07-05 22:34

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> det kan vel knap betale sig.
>
> Er der andre europæiske butikker som er billigere ?
>
> Alle inputs er velkomne, på forhånd tak.

Jeg har forhandlet hos http://www.worldtronix.com --->
http://www.pro-tronics.de/shop/default.php?refID=direkt

der står pro1 til 609euro
Canon PowerShot Pro1
8 Megapixel CCD Sensor, Hochleistungsobjektiv 28-200 mm der
professionellen Canon L-Serie, umfangreichen Features für den Profi...
?609,00

http://www.pro-tronics.de/shop/product_info.php?cPath=21_27&products_id=1630

De ventede blot på overførelsen og det tog derefter 2 dage så havde jeg mit
kamera i hænderne. Fin service derfra

Jacob

begin 666 weiter_pfeil.gif
M1TE&.#EA" `(`+,``-JFM)L>/>O%T.C"S=VMNY<7-NW)U)\H1N;"SCDY.3L[
;8@T0#(I2-41Q(,V9KBTHDN:2;=TU?582`0`[
`
end