Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 og D50 batterier
Fra : John Jachmsen

Dato : 15-07-05 17:19

Hejsa
Hvordan er det med batterierne i Nikon D70 og D50? er det almindelige AA
eller er det fastmonterede? Hvad hvis man skal 3 uger på vandring i
ødemarken, uden EL, hvad gør man så hvis man skal have strøm til alle
billederne på "filmen"?

/JJ

Fra : HKJ

Dato : 15-07-05 17:23

John Jachmsen wrote:
> Hvordan er det med batterierne i Nikon D70 og D50? er det almindelige AA
> eller er det fastmonterede?

På D70 er det specielle opladelige batterier, de kan købes ved
www.batterier.dk

> Hvad hvis man skal 3 uger på vandring i
> ødemarken, uden EL, hvad gør man så hvis man skal have strøm til alle
> billederne på "filmen"?

På D70 lader du være med at bruge LCD displayet, så kan det tage over
1000 billeder på en opladning.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 15-07-05 18:48

On Fri, 15 Jul 2005 18:23:16 +0200, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>På D70 lader du være med at bruge LCD displayet, så kan det tage over
>1000 billeder på en opladning.

Det kan det nu også selvom man bruger LCD displayet.
Jeg tog for nylig over 1200 billeder, nogle af dem også med den indbyggede
flash, alle med brug af LCD displayet, uden at batteri-indikatoren overhovedet
begyndte at komme under "full".

Jeg savner faktisk at konstatere _hvor_ mange billeder man egentlig kan tage på
et fuldt opladet batteri. Men det er mange.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 17:27

"John Jachmsen"
> [...]
> eller er det fastmonterede? Hvad hvis man skal 3 uger på vandring i
> ødemarken, uden EL, hvad gør man så hvis man skal have strøm til alle

Batterierne idag holder meget længe op til tusind billeder på en ladning.
Medbring ekstra batterier - uden el i 3 uger lyder som om du skal langt
ud - hvis solen skinner er der mulighed for solceller til opladning, hvis der
er en bil i nærheden, kan du oplade i den.. -max-

Fra : Brian Lund

Dato : 15-07-05 17:38

> Hejsa
> Hvordan er det med batterierne i Nikon D70 og D50? er det almindelige AA
> eller er det fastmonterede

Nej! ;)

> Hvad hvis man skal 3 uger på vandring i
> ødemarken, uden EL, hvad gør man så hvis man skal have strøm til alle
> billederne på "filmen"?

Køber flere batterier! - Men medmindre du har virkelligt meget hukommelse
til dit kamera så får du ikke brug for mere end ét batteri, strømmen holder
meget længe (ihvertfald på D70), sikkert længe nok til at fylde 2-4 GB med
høj-kvalitets JPG billeder...

Du kan købe batterier hos f.eks. www.batterier.dk (279 for et uorg.) - men
de er imo dyre!
www.ebay.de kan du f.eks. ofte finde batterier til langt under 100
kr/stk!

Søg på EN-EL3 (navnet for batteri-typen).

Brian

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 15-07-05 21:38

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> På www.ebay.de kan du f.eks. ofte finde batterier til langt under 100
> kr/stk!
>
> Søg på EN-EL3 (navnet for batteri-typen).

Det kan jeg bekræfte. Jeg har netop købt to stk. til 6,50 euro pr. stk. i
Tyskland. Porto kostede 7,50 euro og de blev leveret inden for een uge. Jeg
har også set dem endnu billigere, men hold lidt øje med kapaciteten. Jeg
kender ikke kvaliteten endnu, men det ER billigt i forhold til ca. 500 kr.
pr. stk., som jeg blev tilbudt hos fotohandleren. Så jeg tog chancen.

På denne årstid med rimelige temperaturer, så tror jeg, at det går godt -
sandsynligvis med eet batteri. Men med hårde frostgrader under -15 grader,
så tror jeg, at både kamera og batterier får det svært.

Mvh. Viggo

Fra : Lars Troels

Dato : 15-07-05 19:35

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller er det fastmonterede? Hvad hvis man skal 3 uger på vandring i
> ødemarken, uden EL, hvad gør man så hvis man skal have strøm til alle

Ud over markedets bedste Li-Ion-batteriteknologi der tillader meget over
1000 skud pr. opladning, har D70 jo en medleveret standardholder til 3 stk.
CR2 batterier, der kan købes i "håndkøb" over hele verden.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-07-05 22:48

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
stk.
> CR2 batterier, der kan købes i "håndkøb" over hele verden.

Til gengæld holder CR2-batterier ikke særlig længe, så det kan hurtigt blive
en rigtig dyr fornøjelse. Hellere købe et ekstra uoriginalt batteri fra
eksempelvis www.batterier.dk end CR2-løsningen. Jeg brugte den én gang og
tog under 20 billeder med dem. Samtidigt bliver kameraet også betydelig
langsommere.

MVH
Thomas

Fra : KRV

Dato : 15-07-05 20:05

> [...]
> eller er det fastmonterede? Hvad hvis man skal 3 uger på vandring i
> ødemarken, uden EL, hvad gør man så hvis man skal have strøm til alle

Jeg har netop været til Le mans
og der tog jeg 3000 billeder jeg brugte 2 batterier og det var både med
skærmen tænt
og kikke på billeder om aftenen jeg hade 4 batterier med så det er masser
af billeder man kan tage
KRV

Fra : HKJ

Dato : 15-07-05 20:41

KRV wrote:
> [...]
> skærmen tænt
> og kikke på billeder om aftenen jeg hade 4 batterier med så det er masser

Men du skal passe på med det at kigge billeder, jeg har fået tømt et
batteri på nogle få hundrede billeder, fordi lidt for mange i selskabet
lige skulle se billederne igennem. Hvilket det så var slut med, da jeg
satte nr. 2 batteri i, det måtte nemlig ikke løbe tør.